Mieliśmy okazję porozmawiać z dwoma programistami z Upstream Arcade, Adamem Langridge i Patrickiem Martinem, o tym, jak kierownictwo artystyczne Hellboy Web of Wyrd, jak odczuwa się obecność Mignoli w całej grze oraz o pracy włożonej w stworzenie świeżej historii podczas pozostając wiernym serii Hellboy.
P: Jaka była motywacja tego animowanego stylu artystycznego?
O: Jesteśmy wielkimi fanami Mike’a Mignoli i czuliśmy, że gra Hellboy oddająca cześć jego kreatywnemu stylowi aż prosi się o realizację w 3D. Jego grafika wyróżnia się na półkach z komiksami i czuliśmy, że estetyka zapewni wyjątkową i autentyczną rozgrywkę w Hellboya – prawdziwy moment „ożywiania komiksu”.
P: W jaki sposób Web of Wyrd zaadaptował komiksy Mike’a Mignoli w autentyczny sposób?
Odp.: Redaktorka Dark Horse i Hellboy Universe, Katie O’Brien, była mocno zaangażowana w Web of Wyrd i zobaczysz ten wpływ poprzez postacie i mieszkańców, których spotkasz lub z którymi walczysz, oraz przestrzenie, które odkryjesz. Mike był również bardzo podekscytowany wszystkim, co zobaczył.
Hellboy Universe to tak szeroki, głęboki i zróżnicowany świat, a Web of Wyrd jest jego naturalnym rozszerzeniem.
P: Gdzie ta gra pasuje do oryginalnych historii/komiksów?
Odp.: Współpracowaliśmy z Dark Horse, aby znaleźć idealny punkt wyjścia dla fanów w rozległej osi czasu Hellboya i zakończyliśmy w 1982 roku. Dlaczego 1982? Cóż, chcieliśmy rzucić graczy w rozwijającą się sytuację w samym środku przygód Hellboya z BPRD (Bureau of Paranormal, Research and Defense) bez naruszania ustalonych komiksowych historii. Ściśle współpracowaliśmy z Dark Horse, aby upewnić się, że Web of Wyrd przypomina autentyczną opowieść o Hellboyu, i mamy nadzieję, że może nawet posłużyć jako odskocznia dla graczy mniej zaznajomionych z komiksami, aby sięgnąć po Seeds of Destruction i kontynuować swoją podróż bez niczego rozpieszczony!
P: Czy zestaw ruchów/umiejętności walki Hellboya zostały zaczerpnięte z jakichś konkretnych odniesień, czy to komiksów, czy innych mediów?
O: Styl walki Hellboya jest zaczerpnięty z komiksów. Przyjrzeliśmy się wszystkim fajnym sekwencjom akcji w komiksach, aby dobrze zrozumieć, w jaki sposób radzi sobie z wszelkiego rodzaju dziwnymi i potężnymi bytami. Często mówimy o tym, że jest to „potworny awanturnik od stóp do głów”, gdzie z pewnością Hellboy jest dużym facetem, ale często walczy z czymś znacznie większym od niego, więc zbudowaliśmy rozgrywkę wokół tych uczuć.
P: Co możesz nam powiedzieć o fabule tej gry?
Odp.: Było dla nas bardzo ważne, aby Web of Wyrd było odpowiednim wprowadzeniem, które oddaje klimat wcześniejszych komiksów Hellboy, więc zawiera wiele klasycznych elementów; Hellboy jako aktywny agent BPRD, folklor z całego świata i mnóstwo potworów. Nie chcemy jednak zdradzać zbyt wiele, więc musicie po prostu poczekać i zobaczyć, jakie inne niespodzianki mamy w zanadrzu!
Hellboy Web Of Wyrd ukaże się wkrótce na PC, Playstation 4, Playstation 5, Xbox Series X|S, Xbox One i Nintendo Switch. Gra jest już dostępna na liście życzeń Para. Po więcej informacji odwiedź www.HellboyWebofWyrd.comi bądź na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami Świergot, Instagram, Facebook I Niezgoda.