Royal Mail nadal czyni stałe postępy w przywracaniu międzynarodowych usług eksportu listów i paczek po: podejrzenie ataku ransomware LockBit wcześniej w styczniu.
Po rozpoczęciu wysyłania standardowych listów eksportowych oraz listów i paczek z Irlandii Północnej do Irlandii, w czwartek 19 styczniapoczta mówi teraz, że poczyniła postępy w usuwaniu zaległości przesyłek w systemie przed atakiemjest teraz w stanie stawić czoła dwóm kluczowym usługom w zakresie paczek, International Tracked and Signed oraz International Signed.
„Poczyniliśmy dalsze postępy w eksporcie coraz większej liczby przedmiotów do coraz większej liczby międzynarodowych miejsc docelowych” – napisała Royal Mail w oświadczeniu. „Korzystamy z alternatywnych rozwiązań i systemów, na które nie miał wpływu ostatni incydent cybernetyczny.
„W wyniku tego postępu i rosnących możliwości naszych alternatywnych rozwiązań eksportowych możemy teraz ogłosić, że wznawiamy nasze usługi International Tracked and Signed oraz International Signed do wszystkich miejsc docelowych dla klientów kont biznesowych i klientów kupujących przesyłki online.
„Obejmuje to formaty paczek, dużych listów i listów tych usług. Rozwiązania wysyłkowe online są teraz dostępne, aby umożliwić klientom wybór tych usług, drukowanie etykiet i wysyłanie przesyłek od czwartku 26 stycznia”.
Royal Mail powiedział, że dostawa przesyłek wysyłanych za pośrednictwem tych usług może nadal trwać dłużej niż zwykle, a klienci mogą zauważyć różne informacje o śledzeniu, gdy przesyłki opuszczają kraj.
„Nadal prosimy klientów, aby nie przesyłali jeszcze żadnych nowych paczek eksportowych śledzonych lub standardowych/ekonomicznych do naszej sieci” – napisano. „W nadchodzących dniach zamierzamy zapewnić dalsze aktualizacje tych usług”.
Brak dalszych szczegółów
Organizacja nie podała żadnych dalszych szczegółów na temat dokładnego charakteru ataku ransomware LockBit, skali żądania okupu ani tego, czy w jakimkolwiek momencie rozpoczęła negocjacje z przedstawicielami kartelu.
Fakt, że Royal Mail mówił o obejściach i alternatywnych rozwiązaniach, sugeruje, że odrzucił próbę wymuszenia LockBit.
Chociaż czas potrzebny do odzyskania usług nie jest niezwykły w przypadku ataku ransomware, Royal Mail spotyka się z rosnącą krytyką ze strony niezliczonych małych i mikroprzedsiębiorstw od których zależy wysyłanie towarów za granicę.
Wielu użytkowników z małych firm jest coraz bardziej sfrustrowanych opóźnieniami, które w niektórych przypadkach kosztują setki funtów, i zniechęcają międzynarodowych klientów w wystarczająco trudnym momencie dla brytyjskiego eksportu, które zgodnie z przewidywaniami spadły od czasu brexitu.
W rozmowie z BBC jedna klientka, która prowadzi firmę jubilerską i generuje 40% swojej sprzedaży w Irlandii i Stanach Zjednoczonych, powiedziała, że była zmuszona do korzystania z usług kurierskich na własny koszt, aby wszystko działało.
Tymczasem w swoim najnowszym ogłoszeniu wyników dokonał dziś operator Royal Mail Usługi dystrybucji międzynarodowej powiedział, że jego przychody spadły o 12,8% rok do roku przez dziewięć miesięcy do końca 2022 r., co było spowodowane strukturalnym spadkiem liczby listów, słabszymi trendami w sprzedaży detalicznej, strajkami i znacznie mniejszą liczbą zestawów testowych Covid-19 przechodzących przez system. Całkowita liczba paczek i listów spadła w porównaniu z 2021 r.
W tym okresie organizacja poniosła skorygowaną stratę operacyjną w wysokości 295 mln GBP, a koszt netto akcji strajkowej oszacowano na 200 mln GBP.