Według TrendForce, Samsung i SK hynix (w tym Solidigm) były dwoma najlepszymi graczami w pierwszym kwartale 22 roku. Na początku roku popyt ze strony hiperskalowych centrów danych skutkował wysokimi poziomami zapasów z powodu niedopasowania komponentów, co doprowadziło do tego, że wzrost zamówień Samsunga nie spełnił oczekiwań. Jednak, gdy konsekwencje incydentu związanego z zanieczyszczeniem WDC i Kioxia uderzyły w zdolność produkcyjną pamięci NAND Flash w I kw. 22, klienci serwerów szybko zwrócili się do Samsunga po dodatkowe zamówienia, zwiększając przychody firmy w I kw. 22 do 2,77 mld USD, co oznacza wzrost o 14,8% k/k.
Dostawy bitów przez Solidigm są nadal na poziomie 4Q21, nawet przy ograniczonej podaży chipów kontrolnych (SSD). Z drugiej strony SK hynix kontynuował rozszerzanie współpracy z jednym klientem w Ameryce Północnej, zwiększając przychody SK Group z dysków SSD dla przedsiębiorstw o 10,7% do 1,35 mld USD. Głównym celem firmy w tym roku jest rozszerzenie dostaw dysków SSD, mając nadzieję na odzyskanie udziału w rynku utraconego w ciągu ostatnich dwóch lat z powodu niedostatków w łańcuchu dostaw.
Micron, zajmujący trzecie miejsce, odnotował znaczny wzrost udziału w rynku w tym kwartale, co odzwierciedla determinację firmy w zwiększaniu udziału w rynku dysków SSD dla przedsiębiorstw. Odnotowała również najwyższy w branży wzrost przychodów, wynoszący 32,6% kw/kw, do 606 mln USD. Chociaż główni klienci Micron pozostają markami serwerów, a interfejs SATA jest nadal jej głównym produktem, rośnie również wolumen sprzedaży 96-warstwowych dysków SSD PCIe 4.0 firmy, co napędza wzrost przychodów w tym kwartale, przewyższając innych konkurentów. TrendForce wskazuje, że oczekuje się, że produkty Micron PCIe 4.0 przejdą weryfikację przez północnoamerykańskich klientów hiperskalowanych centrów danych w 3Q22 i zaczną zwiększać wolumen. Jednak jedynym sposobem na zapewnienie przyszłego tempa wzrostu jest zwiększenie dostaw głównego produktu PCIe.
Kioxia początkowo miała okazję zapoczątkować znaczny wzrost dostaw produktów PCIe 4.0 w tym roku. Po weryfikacji przeprowadzonej wśród wielu chińskich klientów pod koniec 2021 r., w I kwartale 22 r. nastąpił znaczny wzrost dostaw na rynek chiński. W szczególności w związku z masową produkcją dysków SSD PCIe 5.0, która nastąpi w drugiej połowie 22 roku, pojawią się możliwości dalszego rozszerzenia współpracy z klientami hiperskalowych centrów danych. Chociaż incydent związany z zanieczyszczeniem wpłynął na zaufanie niektórych klientów do partnerstwa, powodując spowolnienie dostaw dysków SSD dla przedsiębiorstw, ilość produktów z interfejsem PCIe nadal zwiększała kwartalne przychody o 11,9% do 471 mln USD, zajmując czwarte miejsce.
Western Digital, zajmująca piąte miejsce, odnotowała 380 mln USD przychodów z dysków SSD dla przedsiębiorstw w I kw.22, w większości bez zmian kwartał do kwartału. Siła konkurencyjna produktów SSD dla przedsiębiorstw jest mniej oczywista ze względu na ciągły spadek podaży dotychczas dominujących produktów SAS, a także obecną dominację produktów PCIe 3.0 i produktów PCIe 4.0, które są dostępne dopiero w drugiej połowie 22 roku. Biorąc pod uwagę, że harmonogram masowej produkcji firmy i proces produkcji produktów PCIe 4.0 pozostaje w tyle za konkurencją, możliwość znacznego zwiększenia wysyłek nie jest duża. O ile rozwój produktów nowej generacji PCIe 5.0 nie zostanie przyspieszony, istnieje ryzyko, że udział firmy w rynku będzie nadal spadał.