Roguelike Have a Nice Death zaczyna się mocno — czy utrzyma rozpęd?


Czy roguelike to dziś definiujący gatunek gier wideo? Trudno przeciwstawić się argumentowi.

Niezależna ulubienica stała się wieloplatformową potęgą Hades prawie zdominowali sezon nagród 2020; Powrotny pokazał wytrzymałość PlayStation 5 w 2021 roku; Kult Baranka, Ocaleni wampirzy, Nieuczciwe dziedzictwo 2I Nikt nie ratuje świata połączył mechanikę roguelike z wieloma innymi gatunkami w zeszłym roku. I właśnie w tym tygodniu martwe komórkijeden z pierwszych filarów odrodzenia gry roguelike nowe DLC we współpracy z jedną z najbardziej szanowanych serii tego medium.

Oto jest Miłej śmierci, projekt Magic Design Studios, który po roku we wczesnym dostępie zostanie w pełni wydany 22 marca. Jej bohaterem jest nikt inny jak sam Śmierć, doprowadzony do kresu wypalenia i nudy dzięki zgiełku niekończącej się papierkowej roboty i biurowej polityki. W tym tygodniu grałem przez trzy godziny, podczas których przebiłem się przez pierwsze dwa obszary biurokratycznego piekła Magic Design, zbierając makabryczną nową broń i walcząc z mrocznymi, ale kreskówkowymi przejawami kultury korporacyjnej. Miłej śmierci szybko mnie wciągnął dzięki zaciętej walce, zręcznej platformówce i mnóstwu kreatywnych typów wrogów. Ale nadal nie jestem sprzedawany w długoterminowej pętli progresji. A w coraz bardziej zatłoczonym gatunku długoterminowa pętla postępu może zadecydować o grze lub ją zepsuć.

Reklama

Zdjęcie: Magic Design Studios/Gearbox Publishing

Jako Śmierć Twoim celem jest podróżowanie po różnych działach Death Incorporated, upominanie (czytaj: bicie) niesfornych pracowników i korygowanie korporacyjnych skurwysynów na bieżąco. W każdym biegu zaczynasz od zaufanej kosy Śmierci i stamtąd budujesz wyposażenie. (Kosa, odpowiednio, wydaje się być przedmiotem na stałe.) W trakcie biegu możesz znaleźć włócznię, której atak podwaja się jako przeskok obok większych wrogów; możesz następnie uzupełnić wspomnianą włócznię duetem szerszeni, które wycelują w najbliższego złego faceta. Po śmierci i rozpoczęciu nowego biegu możesz przełączyć się na kombinację broni składającą się z potężnego młota i obszarowego ataku ogniowego. Statystyki broni zmieniają się z biegu na bieg, ale także na wskroś każdego biegu, więc zachęcamy do elastycznego korzystania z arsenału i wymiany każdej broni, która nie spełnia swojego zadania. Jako Śmierć jesteś zwinny, potrafisz łączyć cięcie kosą w doskoki w powietrzu, które przenoszą cię do następnego latającego wroga, zanim uderzysz w ziemię pod tobą i zmiażdżysz skądinąd upartego przeciwnika (ubrany w strój w stylu Dwighta Schrute’a , Oczywiście).

Na poziomie mechanicznym Miłej śmierci jest natychmiast responsywny i satysfakcjonujący. Większość walk w pierwszym obszarze (Hall of Eternity) była bardzo prosta w każdym biegu, włączając w to każde spotkanie z Bradem, Czadem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w biurze. Nawet drugi obszar, Departament Zanieczyszczeń Przemysłowych, wydaje się nie mieć większych wyzwań, z wyjątkiem ostatniego szefa tego obszaru, niejakiego Gordona Grimesa. Istnieją ulepszenia zwane „klątwami”, które mogą ulepszyć broń lub umiejętność, ale także dać osłabiające osłabienie, wraz z wyzwaniami i modyfikatorami, które mogą utrudnić przyszłe biegi — ale ogólnie znalazłem Miłej śmierci być trochę zbyt wybaczający, aż do punktu, w którym jest to brutalnie trudne. Możliwe, że po prostu muszę zmienić sposób myślenia w odniesieniu do mojego ekwipunku w przyszłych biegach, ale w tej chwili Gordon jest niepożądanym skokiem trudności pod koniec odwracającego rejsu.

Śmierć walczy z bobbleheadowym wrogiem z szczypcami w dziale toksycznej żywności Miłej śmierci

Zdjęcie: Magic Design Studios/Gearbox Publishing

Mówiąc o wstrząsaniu: Miłej śmierciJego humor waha się od satyrycznie przenikliwego (stażyści nie mogą używać żadnych mocy ani zdobywać żadnych przydatnych umiejętności) do wręcz żenującego. Przykład tego ostatniego: spotkałem minibossa o imieniu „W. Hung” i jak się okazuje, nazwa nie była próbą insynuacji, ale odniesieniem do faktu, że był pracownikiem biurowym wiszącym na prawdziwej pętli. Ale poczekaj! Jeśli po pokonaniu go przeczytasz wpis w dzienniku dotyczący Mr. Hunga, okaże się, że był on tzw linaa nie człowieka, który został przez nią uduszony, a błędne przekonanie było dla niego cierniem w boku.

Zamierzam kontynuować moją wędrówkę przez Miłej śmierciponurych korytarzach, aby lepiej zrozumieć jego ulepszenia, odkryć sekretne pokoje i ulepszyć różne automaty i sklepy pracownicze Death Incorporated. Ale na razie nie mogę oprzeć się wrażeniu, że moja dotychczasowa podróż nie była niczym niezwykłym. Gatunek roguelike to obecnie przestrzeń rywalizacjia jednocześnie doceniam Miłej śmiercicudownie ścisła mechanika walki, nie jestem optymistą, czy wystarczą one, aby wyróżnić grę. Jego długoterminowa pętla progresji mnie nie porwała, a humor odpycha. Ale może Śmierć wciąż ma coś w zanadrzu.

Miłej śmierci ukaże się poza wczesnym dostępem 22 marca na Nintendo Switch i Windows PC. W grę grano na PC przy użyciu przedpremierowego kodu do pobrania dostarczonego przez Gearbox Publishing. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

W serialu telewizyjnym Halo zmarnowano ulubioną postać fanów z gier

The Aureola Widowisko telewizyjne zawsze trzymał historię serii gier wideo na dystans. Od tego wczesne ogłoszenie „Srebrnej Osi Czasu” (całkowicie...

Yahoo zwalnia liderów Engadget

Prawie 20-letnia publikacja techniczna Engadget zwalnia dziś pracowników i przeprowadza restrukturyzację zespołów redakcyjnych, koncentrując się na nowym wzroście ruchu i przychodów. Zmiany...

Szef handlu USA: Kraj potrzebuje dodatkowego finansowania w postaci chipów

Sekretarz handlu USA, Gina Raimondo, była znaczącym gościem podczas wczorajszego wystąpienia Intel Foundry Direct Connect Keynote — została zaproszona (za pośrednictwem łącza wideo),...
Advertisment