Robotaksówki produkowane w Chinach przez Waymo napotykają nowe przeszkody z powodu ceł Bidena


Plany firmy Waymo dotyczące rozbudowy floty robotaxi napotykają na nowe przeszkody z powodu polityki handlowej administracji Bidena.

Firma należąca do Alphabetu planowała przedstawiamy nową robotaxi wyprodukowaną przez Zeekrfilia chińskiego Geely. Samochody są projektowane w Szwecji (gdzie Geely jest właścicielem szwedzkiego producenta samochodów Volvo), zaadaptowane z całkowicie elektrycznego pięciodrzwiowego Zeekr Geely. Waymo wyposaża następnie samochody w sprzęt i oprogramowanie niezbędne do autonomicznej jazdy. Pierwsze nowe pojazdy zaczęły przybywać do USA na początku tego roku.

Ale pojazdy mogą podlegać nowe restrykcyjne taryfy wprowadzone przez administrację Bidenaktórego celem jest zablokowanie chińskiego importu pojazdów elektrycznych do USA. Administracja stwierdziła, że ​​cła na wszystkie pojazdy elektryczne wyprodukowane w Chinach wzrosną mniej więcej czterokrotnie, do 100 procent z obecnych 25 procent. Oczekuje się, że cła wejdą w życie jeszcze w tym roku.

Administracja poinformowała, że ​​cła zostaną podniesione mniej więcej czterokrotnie

Ponadto Departament Handlu USA jest planuję ogłosić nowe zasady co uniemożliwiłoby korzystanie z jakiegokolwiek oprogramowania pochodzącego z Chin w pojazdach autonomicznych i połączonych, które działają w USA.

Wiele produktów ma potencjał, aby zostać objętym nowym systemem taryfowym, ale żaden nie jest bardziej niż pojazdy elektryczne. Biorąc pod uwagę, że udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów w Chinach ma wzrosnąć do prawie 50 procent w tym roku, w porównaniu z zaledwie 6 procentami w 2020 r., kraj ten szybko stał się dominującym graczem w elektryfikacji światowego przemysłu samochodowego.

Reklama

Dotychczas obowiązujące cła skutecznie uniemożliwiały większości chińskich firm importowanie pojazdów elektrycznych do USA. Jednak urzędnicy są podobno zaniepokojeni gotowością chińskiego rządu do dotowania sektora produkcji samochodów. Chiny są największym eksporterem samochodów na świecie, mimo że praktycznie żaden z nich nie trafia do USA.

Waymo jest teraz uwikłane w wrogość handlową między tymi dwoma krajami. Firma twierdzi, że uważnie monitoruje sytuację, jednocześnie nalegając, że żadne oprogramowanie, które umożliwia jej pojazdom samodzielne prowadzenie się, nie pochodzi z Chin.

Pierwsze autonomiczne pojazdy wyprodukowane przez Zeekr zostały po raz pierwszy zauważone w Kalifornii na początku tego roku. Waymo odmówiło komentarza na temat tego, ile ich do tej pory zaimportowano i czy cła zmienią liczbę pojazdów, które firma planuje ostatecznie wdrożyć.

„Uważnie monitorujemy taryfy” – powiedział rzecznik Waymo Ethan Teicher w e-mailu. „Rozpoczęliśmy ręczne, publiczne testy drogowe Waymo Driver 6. generacji na platformie pojazdu Zeekr i nie mamy żadnych aktualizacji do udostępnienia na temat jego publicznego wdrożenia”.

Teicher powiedział, że Waymo przyjmuje podobną postawę wyczekującą w odniesieniu do przepisów Departamentu Handlu zakazujących stosowania chińskiego oprogramowania w pojazdach autonomicznych.

„Gdy zasady Departamentu Handlu zostaną sfinalizowane, będziemy w lepszej pozycji, aby rozważyć ich skomentowanie” – powiedział. „Na razie warto zauważyć, że nasz zautomatyzowany system jazdy, Waymo Driver, jest projektowany i montowany w Ameryce”.

„Uważnie monitorujemy taryfy”

Obecnie flota Waymo składa się głównie z elektrycznych crossoverów SUV Jaguar I-Pace, które działają głównie w San Francisco, Los Angeles i Phoenix — a wkrótce także w Austin. Według ostatnich dokumentów, Waymo ma w swojej flocie około 670 pojazdów autonomicznych złożono w ramach wycofania oprogramowania. (Waymo wycofał ze sprzedaży minivany Chrysler Pacifica w 2023 roku.)

Pojazd wyprodukowany przez Zeekr miał być tańszą opcją dla firmy, która przez lata zgromadziła miliardy dolarów wydatków. Waymo wprowadziło również możliwość, aby robotaxi przybyły bez tradycyjnych elementów sterujących, takich jak kierownica i pedały, aby jeszcze bardziej obniżyć koszty. (Firma musiałaby uzyskać zgodę regulacyjną przed wdrożeniem w pełni autonomicznych pojazdów na drogach publicznych.)

Z miejscem dla pięciu pasażerów pojazdy Zeekr zapowiadały się również jako bardziej przydatne dla większych grup niż obecna flota Waymo. Mogłoby to być przydatne w pomaganiu Waymo w konkurowaniu z innymi usługami przewozowymi napędzanymi siłą ludzkich mięśni, takimi jak Uber i Lyft.

Jeśli jednak pojazdy te zostaną objęte cłami administracji Bidena, plany Waymo dotyczące ekspansji na nowe miasta z zupełnie nowym pojazdem mogą wymagać ponownego przemyślenia.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Już wkrótce możesz zacząć widzieć komentarze na Instagramie w Threads

Zdaniem Alessandro Paluzziego, który często stosuje inżynierię wsteczną w aplikacjach społecznościowych Meta w celu znalezienia nowych funkcji, Instagram może wprowadzić możliwość udostępniania komentarzy...

Kuo: popyt na iPhone’a 16 Pro niższy niż oczekiwano, zamówienia przedpremierowe na iPhone’a 16 Plus wzrosły o 48%

Według nowej analizy przedsprzedaży Ming Chi-Kuo, Apple odnotowuje mniejszy popyt na iPhone'a 16 Pro i iPhone'a 16 Pro Max niż oczekiwano. iPhone 16...

Apple pobiera teraz więcej opłat za wymianę baterii w iPhonie 16 Pro

Wadliwe baterie są objęte roczną gwarancją Apple, a wymiana jest bezpłatna w ramach planów AppleCare Plus, jeśli bateria ma mniej niż 80 procent...
Advertisment