Spółka podnosiła, że roszczenia powodów uległy przedawnieniu Sekcja 230 ustawy Communications Decency Act, która uniemożliwia pociągnięcie jakiejkolwiek „interaktywnej usługi komputerowej” – w tym przypadku Roblox – do odpowiedzialności za treści osób trzecich opublikowane na jej platformie. Sąd uznał jednak, że sekcja 230 nie ma w tym przypadku zastosowania, ponieważ Roblox nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane na jego platformie. Zarzuca się mu „ułatwianie transakcji pomiędzy nieletnimi a kasynami internetowymi, które umożliwiają nielegalny hazard, a także rzekomy brak podjęcia wystarczających kroków w celu ostrzeżenia nieletnich i ich rodziców o tych kasynach”.
W ich skarga, Rachelle Colvin i Danielle Sass oskarżyły Robloxa o ułatwianie dostępu do „wirtualnych kasyn, które istnieją poza ekosystemem Roblox” i czerpanie z nich zysków. Aby uzyskać dostęp do tych kasyn, Roblox użytkownicy – z których zdecydowana większość, jak wynika ze skargi, to dzieci – kupują cyfrową walutę o nazwie „Robux” za pośrednictwem Roblox stronę internetową, z której mogą następnie korzystać w witrynach hazardowych Satozuki, Studs i RBLXWild. „W trakcie całego procesu Roblox śledzi wszystkie transfery elektroniczne i ma wiedzę o każdym transferze, który ma miejsce w jego ekosystemie” – czytamy w skardze.
Roblox złożył wniosek o oddalenie wniosku, skutecznie argumentując, że dzieci tak naprawdę nie straciły żadnych pieniędzy, kupując Robuxy i grając za nie. Firma porównała zakupy Robuxów do „kupowania biletów do kina lub parku rozrywki”, ponieważ użytkownicy płacili „za przyjemność rozrywki” jako taki, a nie dla perspektywy korzyści gospodarczych.” Argument ten nie przekonał sędziego, który zauważył, że zakupione bilety do kina czy parku rozrywki nie tracą na wartości.
„Te bilety mają wartość ekonomiczną, nawet jeśli nie można ich wymienić na gotówkę” – dodał Zamówienie z 26 marca, złożonej w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Północnego Okręgu Kalifornii, czytamy. „Podobnie, gdy ktoś kupuje Robux na platformie Roblox, robi to, ponieważ może wymienić Robux na doświadczenia w grze, które są dla niego wartościowe. Nie ma powodu odróżniać filmu lub przejażdżki kolejką górską w świecie rzeczywistym od wrażeń z gry w świecie wirtualnym.”
Istnieje również kwestia tego, z czym wiążą się te doświadczenia w grze. Roblox odpowiedział, mówiąc, że dzieci dostały to, czego się spodziewały, korzystając z Robuxów w kasynach online. „Ale przecież mówimy o dzieciach” – napisała sędzia. Odwracając analogię z parkiem rozrywki Roblox do góry nogami, sędzia napisał, że sytuacja ta bardziej przypomina „kasyno otwierające sklep poza parkiem rozrywki i zwabiające dziecko, aby postawiło zakład i zgubiło bilety na nielegalny hazard – bilety, które kasyno można następnie wymienić na gotówkę.”