W miarę jak Roblox zbliża się do swojego ostatecznego celu, jakim jest osiągnięcie 1 miliarda użytkowników, firma znajduje nowe sposoby na dzielenie się przychodami z twórcami gier, którzy stworzyli miliony gier na tej platformie.
Podczas corocznej konferencji deweloperów firmy w San Francisco w piątek, CEO David Baszucki ogłosił, że twórcy tych gier, które Roblox nazywa doświadczeniami, będą mogli zatrzymać od 50 do 70 procent przychodów z płatnych tytułów, gdy zostaną zakupione za prawdziwą walutę na komputerach stacjonarnych. To znacznie więcej niż około 30-procentowy podział przychodów Roblox udostępnia twórcom oprogramowania możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem swojej rodzimej waluty Robux w ramach rozwiązań freemium.
Ten ruch może pomóc zachęcić do tworzenia większej liczby gier premium, takich jak Roblox ma na celu przyciągnięcie starszych użytkowników. Baszucki mówi, że intencją jest również wprowadzenie tej nowej ekonomii do płatnych doświadczeń kupowanych na innych urządzeniach, w tym telefonach komórkowych i konsolach, chociaż opłaty w sklepach z aplikacjami prawdopodobnie staną na przeszkodzie w przypadku systemów iOS i Android. Odmówił podania szczegółów.
„Uważamy, że kładziemy podwaliny pod bardziej rozbudowany zakres typów treści na platformie” – mówi mi Baszucki w odniesieniu do płatnych doświadczeń. Ponadto mówi, że „w firmie trwają ogromne wysiłki, aby wspierać gry sportowe z otwartym światem dla ponad 100 graczy lub doświadczenia typu battle royale na urządzeniach niskiej klasy”. Choć tego nie mówi, strategia ta najwyraźniej ma na celu bardziej bezpośrednią konkurencję z Epic Games Fortnitektóry Roblox nadal nie ma na swojej platformie realnej alternatywy.
Innym sposobem, w jaki Roblox dzieli się pieniędzmi z twórcami, jest nowy program linków partnerskich. Ci, którzy zostaną do niego przyjęci, będą mogli zarobić do 50 procent (maksymalnie 100 USD) zakupów Robuxów dokonanych przez nowego użytkownika w ciągu sześciu miesięcy od dołączenia za pośrednictwem linku rejestracyjnego. „Myślę, że twórcom będzie znacznie łatwiej przyzwyczaić się do intensywnego marketingu społecznościowego” dla platformy, mówi Baszucki o nowym programie.
Roblox’y inne duże ogłoszenia na tegorocznej konferencji deweloperów obejmują nowy tryb „Party”, który umożliwia komunikację i przemieszczanie się między doświadczeniami maksymalnie sześciu osobom jako grupie. Zaczynając od początku przyszłego roku, również partnerstwo z Shopify, aby umożliwić deweloperom sprzedaż przedmiotów ze świata rzeczywistego za pośrednictwem platformy. Warunki podziału przychodów z tego porozumienia nie zostały jeszcze ujawnione.
Chociaż dzienna liczba użytkowników Robloxa systematycznie rosła, osiągając w ostatnim kwartale 79,5 miliona, firma ostatnio znalazła się pod ostrzałem krytyki Bloomberg śledztwo zatytułowane „Robloxa” Problem pedofilii.” Po opublikowaniu tej historii latem tego roku, rząd Turcji zakazał Robloxpowołując się na organizowanie „wirtualnych imprez seksualnych” i „brutalnych gier”, w które bawią się dzieci. Roblox w tym tygodniu odwołano się od zakazua Baszucki mówi mi: „Jesteśmy optymistami i współpracujemy z ich rządem i sądami”.
Mówi, że „jakikolwiek incydent na naszej platformie jest niedopuszczalny” i że zaufanie i bezpieczeństwo są „najważniejszym priorytetem” w firmie. „Nasza sztuczna inteligencja cały czas się poprawia. Nasza ludzka ocena cały czas się poprawia. Tak więc, z mojego punktu widzenia, jakość naszych systemów bezpieczeństwa stale się poprawia”.