Rivian wysyła teraz swoje elektryczne ciężarówki i SUV-y z konfiguracją trójsilnikową, co zapewnia dodatkową moc w porównaniu z wersją dwusilnikową. Nowy układ napędowy o mocy 850 koni mechanicznych wykorzystuje nowe silniki Enduro firmy Rivian, z jednym na przedniej osi i dwoma na tylnej osi.
Nowa konfiguracja z trzema silnikami stanowi podstawę nowego modelu Rivian przeprojektowane modele Gen 2który trafił na rynek na początku tego roku, jedynie w konfiguracji z dwoma silnikami.
Jak donosi Wewnątrz pojazdów elektrycznychte modele Rivian 2025 są pierwszymi od firmy, które mają konfigurację z trzema silnikami, ponieważ poprzednia generacja była dostępna tylko w konfiguracjach z dwoma i czterema silnikami. Rivian rozpocznie wysyłkę wersji Gen 2 z czterema silnikami na początku przyszłego roku.
Między przednim i tylnym silnikiem znajduje się nowy akumulator Max firmy Rivian, który jest w stanie przejechać pojazdem do 405 mil na jednym ładowaniu w trybie oszczędzania lub 371 mil w trybie jazdy uniwersalnej. R1T Ascend Tri-Max zaczyna się od 99 900 USD.
Cybertruck Tesli, najlepiej sprzedający się obecnie całkowicie elektryczny samochód ciężarowy, ma również opcje z dwoma i trzema silnikami. Jednak ten ostatni model „Cyberbeast” ma wyższą cenę początkową wynoszącą 113 990 USD w porównaniu do Riviana. Rynek pojazdów elektrycznych odnotowuje wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim, ale ciężarówki elektryczne to wciąż tylko kropla w morzu przeciwko samochodom elektrycznym i SUV-om.