Według producenta producenta Van Rivian’s Electric Van jest już dostępny przez każdego z flotą komercyjną.
Przez kilka lat furgonetka Rivian była wyłączna dla Amazon. Teraz platforma, na której gigant e-commerce oparł furgonetkę dostawczą, jest otwarta dla każdego, kto ma flotę pojazdów komercyjnych i trochę pieniędzy na spalenie.
Amazon zgodził się kupić 1000 000 rivian vans w 2019 r. W ramach hitu, która obejmowałaby również inwestycję o wartości 1 miliarda dolarów w startup. Zgodnie z warunkami umowy Rivian sprzedałby swoje samochody dostawcze wyłącznie Amazonowi.
Ale to partnerstwo zakończył się przedwcześnie w listopadzie 2023z Amazon nabywa tylko około 20 000 furgonetek od Rivian – czyli około 20 procent pierwotnego zobowiązania. Amazon pozostaje największym akcjonariuszem Rivian, a około 17 procent udziałów w spółce.
Rivian twierdzi, że będzie sprzedawał w dowolnym miejscu od jednej furgonetki po tysiące po poszczególnych nabywców, w zależności od ich potrzeb. Jednak samochody dostawcze nie mogą być do użytku osobistego (przepraszam #vanlifers) i muszą być zarejestrowane w ramach firmy. Dostawcy dostawcze są w dwóch rozmiarach i dwóch cenach: RCV 500 zaczyna się od 79 900 USD, podczas gdy RCV 700 zaczyna się od 83 900 USD.
Rivian mówi, że spędził czas od końca umowy wyłączności z Amazonem, który testował furgonetkę w niektórych większych flotach (Jak AT&T„), jednocześnie budując firmę usługową i oprogramowania dla swoich przyszłych klientów furgonetek.
„W ciągu ostatniego roku koncentruliśmy nasze wysiłki na testowaniu z niektórymi większymi flotami i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak te próby minęły”, powiedział w oświadczeniu Tom Solomon, starszy dyrektor ds. Rozwoju biznesu w Rivian. „W rezultacie cieszymy się, że możemy teraz otworzyć sprzedaż flotom wszystkich wielkości w USA, niezależnie od tego, czy chcą 1 furgonetki, czy tysiące”.
Rynek elektrycznych furgonetek był niestabilny. General Motors Odwróciłem się A potem Reabsorbed Brightdropjego elektryczny biznes pojazdów komercyjnych, po podjęciu decyzji o rynku, była zbyt delikatna, aby BrightDrop mógł samodzielnie stać. Ford odnosił sukcesy dzięki temu E-Transit Vanssprzedając ich 12 610 z nich w 2024 r., Co był wzrostem o 64 procent w porównaniu z 2023 ujawnił swoją furgonetkę esprintera w 2023 rokuz dostawami oczekuje się, że rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Możliwość sprzedaży elektrycznych furgonetek szerszej puli klientów może być dobra w sytuacji finansowej Rivian, która w ciągu ostatnich kilku lat była stosunkowo drżąca. Dane samochody dostawcze mają lepsze marginesy zysku niż pojazdy R1T i R1S firmy. Rivian może również sprzedawać subskrypcje różnych funkcji oprogramowania w furgonetce, zwiększając ogólnie jej długoterminową wartość.