W świecie standardów zużycia paliwa pojazdów staje się szalone.
W zeszłym tygodniu Sean Duffy oświadczył, że sekretarz transportu (i były uczestnik telewizji reality) oświadczył, że zresetował standardy średniej gospodarki paliwowej (CAFE), które rządzą efektywnością paliwa pojazdu w USA. Duffy Pewnie to ogłosił Obecne standardy kawiarniw którym oszczędność paliwa zwiększyłaby 2 procent rocznie w latach modelu samochodu pasażerskiego 2027–2031 i 2 procent rocznie w latach lekkich ciężarówek modelowych 2029–2031, „nielegalnie” uważanych za pojazdy elektryczne, a zatem były nieważne. Tak więc, gdy działa to na odwrócenie tych standardów, Duffy powiedział, że administracja Trumpa po prostu przestanie egzekwować obecnych.
Zasady były przepisywane, aby „pojazdy były bardziej przystępne cenowo i łatwiejsze do produkcji w Stanach Zjednoczonych” Powiedział Duffy. Eksperci twierdzą, że wycofanie standardów kawiarni będą miały odwrotny skutek: samochody będą mniej wydajne, zmuszając ich właścicieli do większego wydania gazu z czasem.
Podczas gdy działa na odwrócenie tych standardów, Duffy powiedział, że administracja Trumpa po prostu przestanie egzekwować obecnych
„Sprawienie, że nasze pojazdy są mniej wydajne, boli rodziny, zmuszając je do płacenia więcej za pompę”, Katherine García, dyrektor czystego transportu Sierra Club dla wszystkich programów, powiedział w oświadczeniu. „Ta akcja naraża dobre samopoczucie naszych społeczności na ryzyko w każdy możliwy sposób. Doprowadzi to do mniejszej liczby czystych opcji pojazdu dla konsumentów, wyciskając nasze portfele, zagrożenie naszym zdrowiem i zwiększenie zanieczyszczenia klimatu”.
Standardy CAFE zostały po raz pierwszy wydane w odpowiedzi na kryzys energetyczny z 1973 roku. Prawo wymaga od National Highway Ruch Safety Administration ustalania standardów dla „maksymalnego wykonalnego” średnich poziomów oszczędności paliwa, które producenci samochodów i ciężarówek mogą osiągnąć w swoich flotach w danym roku modelowym.
Gdyby zasady Biden mogły się rozegrać, nowe samochody i ciężarówki pasażerskie musiałyby przejechać średnio 50,4 mil na galon do 2031 r. Poszczególni właściciele pojazdów zaoszczędziliby średnio 600 USD kosztów paliwa w ciągu okresu użytkowania swoich pojazdów. A Stany Zjednoczone unikałyby spalania ponad 70 miliardów galonów benzyny do 2050 r., Co spowodowało ponad 710 milionów ton zanieczyszczenia z powietrza – równoważne wyjmowanie ponad 230 milionów pojazdów z drogi.
Tymczasem republikanie Senatu ścigają się z ustawą o pojednaniu budżetowym, który nie wyrzuciłby grzywny dla producentów samochodów, które nie spełniają obecnych standardów CAFE – w efekcie tych zasad całkowicie bezzębnych. Grzywny w zakresie niezgodności przyniosły setki milionów dolarów na federalne kasy na przestrzeni lat. Stellantis, który jest właścicielem Jeepa i Dodge, zapłacił ponad 400 milionów dolarów w karach cywilnych w latach 2016–2019, a następnie 190,7 mln USD w latach 2019–2020, podczas gdy General Motors zapłacił 128,2 mln USD w latach 2016–2017, Raporty Reutersa.
„Ta akcja naraża dobre samopoczucie naszych społeczności na ryzyko w każdy możliwy sposób”.
Oczywiście producenci samochodów są zawrotne z powodu zerowych konsekwencji dla przekraczania standardów zużycia paliwa. „Standardy nie są zsynchronizowane z obecną rzeczywistością rynkową, a natychmiastowa ulga jest konieczna, aby zachować przystępność cenową i wolność wyboru”, powiedział Reuters Stellantis. The Alliance for Automotive Innovation, który reprezentuje wielkie producenta samochodów Detroit, chwalił republikański rachunek a także nowatorska interpretacja Duffy’ego obecnych standardów kawiarni. W 2022 r. Ta sama grupa chwaliła standardy kawiarni prezydenta Joe Biden jako „dobre i doceniane”.
Są to te same firmy, które twierdziły, że dbały o walkę z zmianami klimatu i tworzenie świata o „zerowej emisji”, jak kiedyś powiedział GM. Carlos Tavares, który niedawno zrezygnował z funkcji dyrektora generalnego Stellantis, powiedział w październiku ubiegłego roku, że popiera surowsze zasady emisji i zużycia paliwa W Europie i Stanach Zjednoczonych, ponieważ chciał być po „prawej stronie historii”. Przypomniał sobie, że w Prenching Fouring Doświadczenie jego córki przejeżdżają przez pożar w Portugalii, w którym ciepło było tak intensywne, że stopiło panel drzwi jej samochodu.
Teraz, gdy twarze z propozycjami, które pogorszyłyby skutki zmian klimatu, umożliwiając producentom producentów bardziej zanieczyszczających pojazdów, ci sami producenci samochodów są entuzjastyczni wsparcia.
To nie powinno być zaskoczeniem. Producenci producentów próby pierwszej administracji Trumpa w celu osłabienia standardów oszczędności paliwa. I wspierają wysiłki administracji o unieważnienie zakazu Kalifornii w sprzedaży samochodów i ciężarówek napędzanych gazem do 2035 r. Są zdecydowanie po stronie zarabiania większej ilości pieniędzy, nie zapobiegając pożarom i powodziom spowodowanym przez planetę grzewczą.