Członkowie podkomisji ds. Energii i handlu House spotkali się w środę, aby omówić, co zwykle jest wysoce dwustronnym tematem: ochrona dzieci online. Ale w odległym klimacie politycznym nastrój był napięty i konfrontacyjny.
Republikańscy prawodawcy chętnie ożywiają garść dwustronnych rachunków, takich jak Ustawa o bezpieczeństwie online dzieci, która Przywództwo republikańskie zablokowane na mecie w ubiegłym roku. Wielu demokratów na panelu popiera te propozycje, nazywając ich pilną reakcją na kryzys społeczny. Ale rodzą nowe pytanie: gdy administracja Trumpa ignoruje ustawy kongresowe i precedens Sądu Najwyższego, aby odważyć rząd federalny, czy pozostanie ktoś, kto mógłby egzekwować te przepisy?
W zeszłym tygodniu prezydent Donald Trump Nagle – i zgodnie z obecnym prawem, nielegalnie – próbował zwolnić dwóch siedzących demokratycznych komisarzy W Federalnej Komisji Handlu Rebecca Kelly Slaughter i Alvaro Bedoya. Ten ruch pozostawił dwóch republikanów w Komisji, a jeszcze jeden oczekuje się, że wkrótce zostanie potwierdzony. Podobnie jak wiele agencji w całym rządzie federalnym, FTC widziało ostatnie cięcia pracownikówchoć w znacznie mniejsze liczby niż wiele z najważniejszych celów prawa. Nawet na grupie mniejszościowej, uboju i bedoya ostrzegaj, że ich usunięcia udaremnią przejrzystość i odpowiedzialność za wszelkie decyzje podjęte pod ich nieobecność, a oni planują pozwać do powrotu do swojej pracy. Bez odrębania głosów w pokoju, Slaughter i Bedoya ostrzegali, że nie ma nikogo, kto mógłby odepchnąć i zilustrować, jakie alternatywne ścieżki mogło podjąć, lub zapewnić ważny kontekst decyzjom agencji. „Będę jeszcze bardziej martwić się o działania podjęte w celu wycofania osad, modyfikacji rozliczeń, [and] Głosy zabrane w celu nie pozwać firmy ”, Bedoya powiedział dziennikarzom poza salach przesłuchań.„ Jeśli nastąpiło podjęte działanie Komisji, a komisarze mówią „nie”, która nigdy nie staje się publiczna ”.
„Mieliśmy to, co było potrzebne do ochrony naszych dzieci”, powiedziała w swoich uwagach otwarcia, członek rankingu podkomisji handlowej Jan Schakowsky (D-IL). „I dlatego jestem teraz absolutnie wściekły, że podjęto wysiłki, aby zwolnić dwóch członków FTC”. Demokratyczna mniejszość zaprosiła rzeź do zeznania wraz z świadkami zaproszonymi przez republikanów, w tym przedstawicieli Narodowego Centrum Zaginięcia i Wykorzystywanych Dzieci (NCMEC), National Center on Seksual Exploetation (NCOSE) oraz Centrum Etyki i Polityki Publicznej (EPPC) – tego ostatniego, jak zauważył jeden z Demokratów przyczynił się do projektu 2025. Bedoya, choć nie zaproszona formalnie, usiadła za swoim kolegą w sali przesłuchań.
„To przesłuchanie dotyczy dzieci. Nie chodzi o to, co dzieje się tutaj w Waszyngtonie”
Republikanie namalowali ostrzał FTC jako rozproszenie. „To przesłuchanie dotyczy dzieci. Nie chodzi o to, co dzieje się tutaj w Waszyngtonie”-powiedział Brett Guthrie (R-Ky). Kiedy reporterzy poza salach przesłuchań zapytali o próbę zwolnienia, przewodniczący podkomitetu Gus Bilirakis (R-FL) powiedział, że „koncentruje się na rozprawie”. Rep. Erin Houchin (R-IN) przeprosił rodziców na widowni „za to, że rzeczy, które są odbierane od tej rozmowy, nie skupione na ochronie dzieci, ale zamiast czyjejś pracy w FTC”. Houchin narzekał, że reporter zatrzymał ją na korytarzu, aby zapytać o agencję. „Wstydź się w mediach, jeśli jedyną rzeczą, którą obejmują od dziś, jest FTC, ponieważ dzieci umierają” – powiedziała.
Ale Demokraci argumentowali, że przepisy są bezużyteczne bez skutecznego egzekwowania, co ich zdaniem jest zagrożone. FTC byłby przede wszystkim odpowiedzialny za egzekwowanie dwóch głównych rachunków, które w zeszłym roku przeszły przez Komitet ds. Energii i Grzebienia House: Kosa oraz Ochrona Ochrony Prywatności Dzieci i nastolatków (COPPA 2.0) „Możemy mówić o znaczeniu uchwalenia nowych przepisów tutaj na tej rozprawie”, powiedział Kosa Co-Sponsor Kathy Castor (D-FL). Ale zapytała, w jaki sposób mogą odzyskać zaufanie republikanom „Jeśli zdejmiesz gliny z rytmu, dasz Big Tech prezesi Pierwszorzędne miejsce do inauguracjiW [and] Blokujesz KOSA i COPPA, które były wybite przez lata pracy w tym komitecie? ”
Pytania dotyczące przepisów prawa i kto ją egzekwuje, wykraczają daleko poza FTC. W wzmacnianiu projektu PET Elona Muska, Departamentu Efektywności Rządowej (DOGE), Trump posłał najbogatszego człowieka na świecie, aby obniżyć federalną siłę roboczą i starała się zamknąć agencje utworzone przez ustawę kongresową. Trump ma potwierdził władzę nad tym, co ma być niezależnymi agencjamiw tym FTC i lojalistów, których mianował ich prowadzenie, do tej pory przywitali go. Wielu ekspertów twierdzi, że jesteśmy już lub wkrótce możemy być w kryzys konstytucyjnyponieważ Trump wydaje się gotowy lekceważyć wszystko z Prawo, które chce zakazać Tiktok Do Zamówienia sądowe.
Rep. Frank Pallone (D-NJ), członek rankingu pełnego komitetu, zauważył nawet, że republikanie byli powodem, dla którego Kosa nie minął w zeszłym roku. „Nie oszukujmy ludzi tutaj, aby zasugerować, że rachunki te staną się prawem” – powiedział. „Najważniejsze jest to, że zdaliśmy Kosa i wydaliśmy COPPA z tej ostatniej sesji komitetu, a przywódca republikańskiej Izby odmówił wprowadzenia tych przepisów na podłogę. I wiesz, dlaczego? Są w kieszeni dużej technologii. A Big Tech wcale nie dba o dzieci.”
Zarówno Kosa, jak i Coppa 2.0 zebrali krytykę, która, jak napisano, mogą naruszyć mowę i prywatność. Ale ta krytyka może obejmować praktycznie każde prawo bezpieczeństwa dzieci.
Po przesłuchaniu rzeźnia powtórzyło sentyment Demokratów do reporterów. „Nie można znacząco zwracać się do bezpieczeństwa dzieci w rachunkach, które umożliwiłyby FTC do egzekwowania bezpieczeństwa dzieci w Internecie, jeśli nie mówisz o tym, czy FTC jest funkcjonalnym ciałem zgodnym z projektowaniem Kongresu” – powiedziała.