SirTech opublikował siedem sequeli Wizardry w ciągu następnych dwóch dekad. Od tego czasu popularność serii w Japonii utrzymuje się, a wiele dodatkowych sequeli i gier typu spin-off zostało wydanych wyłącznie na tym rynku. Od 2024 roku franczyza Wizardry obejmuje ponad czterdzieści tytułów.
…jakiego nigdy wcześniej nie widziałeś
Digital Eclipse, studio zajmujące się konserwacją historyczną gier wideo, uzyskało licencję na zarejestrowany znak towarowy Wizardry od japońskiej firmy rozrywkowej Drecom oraz prawa autorskie do Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord od wydawcy SirTech, aby opracować nową wersję zbudowaną bezpośrednio na wierzchu oryginalnej bazy kodu Apple II.
Remaster Digital Eclipse zachowuje atrakcyjność klasyki, jednocześnie włączając nowoczesną grafikę i ulepszone zarządzanie drużyną, nawigację, rzucanie zaklęć i walkę.
Choć remake może wyglądać, brzmieć i sprawiać wrażenie zupełnie nowego, oryginalna gra Apple II jest pod maską — możesz nawet przeglądać oryginalny interfejs podczas gry.
Stwórz własną grupę poszukiwaczy przygód i udaj się do labiryntu na rozkaz szalonego władcy Trebora w poszukiwaniu amuletu skradzionego przez złego czarodzieja Werdnę. Walcz z wymagającymi potworami, unikaj ukrytych pułapek i znajdź drogę przez lochy, aby stoczyć ostateczne starcie z samym Werdną.
Nowa kluczowa grafika autorstwa Jun Suemi
Aby upamiętnić i uczcić pierwsze od ponad dwudziestu lat nowe wydanie oryginalnej gry Wizardry, zleciliśmy legendarnemu artyście Junowi Suemi stworzenie nowej kluczowej ilustracji graficznej, którą dzisiaj z radością ujawniamy po raz pierwszy. Wieloletni fani Wizardry znają Suemi-sensei z jego wspaniałych projektów postaci, które na przestrzeni lat ozdobiły wiele tytułów Wizardry, w tym konwersję pierwszego Wizardry na Famicom. Po przesłaniu ukończonej pracy Suemi skomentowała: „Minęło dużo czasu, odkąd miałem okazję ilustrować dla Wizardry, a praca nad tym dziełem przywołała wiele wspaniałych wspomnień”.
Kluczowe cechy
- Piękna nowa grafika i animacje dla gry, która z konieczności oferowała jedynie podstawową grafikę, teraz z mocą Unreal Engine.
- Wybierane przez użytkownika opcje, które pozwalają graczom dostosować rozgrywkę do własnych upodobań, w tym popularne opcje z konsolowych edycji gry. Gracze nie mogą także wybierać żadnych nowych opcji, aby doświadczyć oryginalnej, bardziej wymagającej rozgrywki.
- Bestiariusz w grze, który rejestruje kluczowe informacje o napotkanych wrogach i oferuje strategiczne porady dotyczące ich mocnych i słabych stron.
- Bogata ścieżka dźwiękowa skomponowana przez kompozytorkę Winifred Phillips, zawierająca ulubione motywy fanów z historii Czarodziejstwa.
- Przyjazny dla kontrolera interfejs ze skrótem za pomocą jednego przycisku umożliwiającym szybkie wybory w walce.
- W pełni zlokalizowana na język angielski, japoński, francuski, hiszpański, włoski i niemiecki.