TikTok wprowadza nowe narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji, które mają pomóc organizacjom i twórcom treści w zwiększeniu liczby odbiorców na całym świecie dzięki dostosowywalnym awatarom cyfrowym i funkcjom dubbingu językowego. Opierając się na Pakiet reklam generatywnych AI Symphony zaprezentowany w zeszłym miesiącu TikTok twierdzi, że te nowe narzędzia mają przełamać bariery językowe w marketingu i umożliwić markom „dodanie ludzkiego charakteru do swoich treści”, tam gdzie w przeciwnym razie nie wykorzystano by prawdziwych modelek ani prezenterów.
Pierwszą z nowych propozycji jest Cyfrowe awatary Symphony, które są dostępne w dwóch odmianach: magazynowej lub niestandardowej. Stockowe awatary są oparte na płatnych aktorach pochodzących z różnych środowisk, narodowości i języków. Są one dostępne do użytku komercyjnego. Z kolei niestandardowe awatary są tworzone tak, aby przypominały konkretnego twórcę lub rzecznika marki i mówiły w wielu językach, dzięki czemu konta, które je wykorzystują, mogą dotrzeć do zagranicznych odbiorców przy zachowaniu określonego podobieństwa. Niezależnie od tego, jaki typ awatara jest używany, filmy, w których go używa, zostaną oznaczone etykietą „Wygenerowane przez sztuczną inteligencję”.
Tę obsługę wielu języków zapewnia Symphony AI Dubbing — „globalne narzędzie do tłumaczenia”, które umożliwia twórcom i marketerom kopiowanie treści na ponad 10 języków i dialektów, w tym francuski, hiszpański, portugalski, niemiecki i koreański. TikTok twierdzi, że narzędzie automatycznie wykrywa, w jakim języku mówi się w filmach, i jest w stanie dokonać transkrypcji, tłumaczenia i wyprodukowania filmu z dubbingiem w dowolnym języku wybranym przez użytkownika.
Z pewnością istnieje precedens, w którym twórcy próbują zachować swoją tożsamość, wkraczając na rynki innych języków. Na przykład MrBeast w szczególności korzysta z obsługi wielojęzycznej ścieżki dźwiękowej YouTube kopiować jego filmy na inne języki. W zeszłym miesiącu ujawniono także FKA Twigs że stworzyła wielojęzyczną „głęboko fałszywą” wersję siebie, aby pomóc promować swoją twórczość na całym świecie. Zapytaliśmy TikTok o strukturę cenową nowych narzędzi marketingowych AI, ale jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Film demonstracyjny udostępniony przez TikTok, przedstawiający niestandardowego awatara cyfrowego — oparty na globalnej szefowej strategii i operacji dotyczących treści TikTok, Adrienne Lahens — jest trochę niesamowity, ale wygląda Tylko na tyle naturalny, że może być przekonujący, jeśli nie skupiasz się na jego zbyt wyrazistych ruchach.
Mimo to twórcy będą musieli mieć wiarę, że nowe narzędzia do kopiowania TikTok będą wystarczająco dokładne, aby uniknąć kłopotliwych błędów w tłumaczeniu. A użytkownicy TikTok, którzy mają już dość wszechobecnych reklam platformy, mogą nie uważać, że cyfrowe awatary są mniej frustrujące niż prawdziwa okazja.