Reflektory na podczerwień mogą pozwolić Apple Car autonomiczny system jazdy, który „widzi” w nocy trzy razy dalej niż ludzki kierowca.
Firma Apple otrzymała dziś patent na system noktowizyjny, który łączy w sobie czujniki światła widzialnego, bliskiej podczerwieni (NIR) i długofalowej podczerwieni (LWIR), aby uzyskać kompleksowy obraz tego, co nas czeka…
Jabłka patent wyjaśnia, że samochody autonomiczne mają takie same ograniczenia, jak kierowcy, jeśli chodzi o widzenie w nocy, powołując się na typowy zasięg reflektorów samochodowych wynoszący 60 metrów (200 stóp).
Środowiska nocne lub słabe oświetlenie stanowią wyzwanie dla zautomatyzowanych systemów sterowania pojazdami. Na przykład poziom oświetlenia zapewniany przez reflektory w pojeździe w nocy może być ograniczony przez przepisy lub regulacje, które z kolei mogą ograniczać skuteczny zasięg czujnika widma widzialnego (np. Kamery) używanego do wykrywania obiektów na ścieżce lub w jej pobliżu. pojazdu. Posiadanie ograniczonego skutecznego zasięgu (np. Około 60 metrów) wykrywania i / lub klasyfikowania obiektów może zmniejszyć bezpieczeństwo i / lub zmniejszyć prędkość, z jaką pojazd może bezpiecznie podróżować.
Apple zauważa, że prawo ograniczające moc reflektorów dotyczy tylko światła widzialnego, więc podczerwień może być silniejsza.
Można zastosować kombinację wielu uzupełniających się technologii wykrywania obrazu, aby sprostać wyzwaniom związanym z wykrywaniem i klasyfikacją obiektów w nocy lub przy słabym oświetleniu. Na przykład mogą występować luźniejsze lub żadne ograniczenia dotyczące poziomu oświetlenia oświetlacza bliskiej podczerwieni zamontowanego na pojeździe. Czujnik bliskiej podczerwieni z oświetlaczem bliskiej podczerwieni może być skonfigurowany do przechwytywania informacji o obrazie o wysokiej rozdzielczości o obiektach znajdujących się na drodze pojazdu lub w jego pobliżu na znacznie większy zasięg (np. 200 metrów) od pojazdu. Może to umożliwić wcześniejsze wykrywanie i klasyfikację obiektów w trakcie ruchu pojazdu oraz poprawę bezpieczeństwa i / lub maksymalnej prędkości. Oświetlacze bliskiej podczerwieni mogą emitować światło bliskiej podczerwieni w stosunkowo wąskim polu widzenia (np. Stożek 30 stopni).
Patent zauważa, że światło widzialne zapewnia najwyższą rozdzielczość; bliska podczerwień zapewnia największy zasięg; a podczerwień długofalowa zapewnia najszersze pole widzenia. Połączenie wszystkich trzech danych dałoby samochodowi najlepszy możliwy model tego, co znajduje się przed nim i wokół niego w nocy.
Niektóre istniejące samochody wykorzystują obrazowanie w podczerwieni, aby zapewnić kierowcy dodatkowy zasięg widzenia drogi przed pojazdem, uwydatniając pieszych i inne zagrożenia, które znajdują się poza zasięgiem reflektorów. System pokazany powyżej jest Porsche.
Plany samochodów Apple są nadal niejasne, chociaż jeśli firma zamierza sprzedać kompletny pojazd, jeden z istniejących producentów ostrzegł firmę, że będzie musiał gotowi do 40-letniego wsparcia. Apple zazwyczaj deklaruje, że produkty są przestarzałe pięć do siedmiu lat po ich zaprzestaniu, w którym to momencie nie są już oferowane żadne części ani usługi naprawcze.
Przez Wyraźnie Apple
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: