Recenzja Thirsty Suitors: Uzdrawiająca, maksymalistyczna podróż


Jala nie kładzie się spać, nie mówiąc dobranoc ojcu. Każdej nocy, gdy Jala zdejmuje kurtkę i ściąga buty, dołącza do niego na kanapie, aż zasypia przy dźwiękach programów taty: oczywiście filmów dokumentalnych o zimnej wojnie i jej nagranych na taśmę meczów koszykówki z dzieciństwa. Po latach rozłąki z rodziną Jala pozwala sobie na chwilę złagodzić ich wsparcie. I każdej nocy, gdy Jala zasypia, ojciec rzuca ją na plecy i niesie dorosłą córkę na górę.

Spragnieni zalotnicy od Outerloop Games to gra o deskorolce, romansach, gotowaniu i turowej walce — mała Yakuza, jak twierdzi współzałożyciel Outerloop Games i Spragnieni zalotnicy reżyser Chandana Ekanayake opisał to Polygonowi. Oprócz etykiet przypisanych do każdej nadchodzącej gry wideo, Spragnieni zalotnicy to gra o „fantazji o przerwaniu cykli traumy pokoleniowej” – powiedziała projektantka narracji Meghna Jayanth. Ale chodzi także o budowanie wspólnoty i radykalną radość.

Reklama

Zdjęcie: Outerloop Games/Annapurna Interactive

„Nie chodzi tylko o traumę Czarnych i Brązowych, prawda? Doświadczenie i fantazja na ten temat też dają radość” – powiedział Ekanayake. Jayanth dodała: „Najbardziej radykalną rzeczą, jaką tutaj robimy, jest pozwolenie bohaterowi radośnie zamieszkać w tej dziwnej, brązowej kobiecie. To smutne, że jest to wciąż bardzo niezwykłe w branży.”

Gra rozpoczyna się, gdy postać gracza, Jala, wraca do domu po latach nieobecności; opuściła Timber Hills – niektórzy mogliby powiedzieć, że je porzuciła – wiele lat temu, pozostawiając za sobą strumień byłych partnerów. Powrót do domu oznacza konfrontację ze krzywdą, jaką wyrządziła między sobą a swoją społecznością – rodziną, przyjaciółmi i wszystkimi pomiędzy. Outerloop Games wykorzystuje wszystkie Spragnieni zalotnicyróżne działania mające na celu opowiedzenie tych historii, z których każde nawiązuje do istotnej linii narracyjnej, niezależnie od tego, czy są to trudne rozmowy podczas gotowania, czy pojednanie podczas walki turowej.

Spragnieni zalotnicy łączy to wszystko w cykle dnia i nocy: gotowanie jest na pierwszym miejscu, rano. Gotowanie to efektowna, ale prosta minigra odruchowa, w której Jala przegląda przepisy i zdobywa punkty, gdy zyskuje zgodę rodziców. (Gotowanie tworzy różne produkty spożywcze, które można następnie wykorzystać w bitwach, na przykład w celu zwiększenia statystyk). Gdy to zrobi, zazwyczaj otrzyma SMS-a lub telefon i uda się do Timber Hills, albo do centrum miasta, albo do skateparku . Deskorolka to środek transportu Jali, ale to także osobna minigra: świat to skatepark Jali, a ona ma wiele sztuczek, które można łączyć w imponujące kombinacje.

Jadąc na deskorolce, spotyka swoich byłych, z którymi „walczy” w turowych potyczkach, które przypominają bitwy Pokémon – ale zamiast pokonać wroga, godzisz się z nim, przynajmniej na pewnym poziomie. Jala ma wady — jak my wszyscy — i te bitwy są sposobem na radzenie sobie ze krzywdą, którą wyrządziła. Te interakcje przechodzą w gatunek romansów, w którym po pogodzeniu się możesz umawiać się na poboczne randki ze swoimi byłymi, jeśli tak zdecydujesz.

W tle tego wszystkiego szumi kult skateparku wraz z przerażającą maskotką-niedźwiedziem wciągającą młodzież z okolicy w tajemnicze kłopoty. W jakiś sposób Outerloop Games zebrało całą tę „radosną obfitość”, jak to określił Jayanth, w 10-godzinną grę.

„Zaczyna się od tematu i historii, którą chcieliśmy opowiedzieć” – powiedział Ekanayake. „Wszystko inne wzięło się stąd. Wiedzieliśmy, że chcemy zrobić historię o imigrantach, ponieważ wiele osób w zespole jest całkowicie odległych. Składa się z wielu imigrantów, więc od tego zaczęliśmy.

Gif przedstawiający Jalę i Sergio, którzy ostatecznie ściskają sobie dłonie i idą dalej, po zakończeniu tanecznej bitwy

Zdjęcie: Outerloop Games/Annapurna Interactive

Twórcy Outerloop Games wiedzieli, że tego chcą Spragnieni zalotnicy skoncentrować się na relacjach i system walki zaczął działać. Gotowanie również odgrywa ważną rolę w kulturze Azji Południowej i stanowi kluczowy element komunikacji w grze, ale ma także związek z systemem walki. „Mogliśmy nad tym pracować przez około trzy lata” – powiedział Jayanth. „Mieliśmy okazję dowiedzieć się, jakie jest sedno tej historii, jakie są jej motywy, a następnie pobawić się narracją i mechaniką, naprawdę ją dopracować i mieć czas na rozwinięcie tego”.

Spragnieni zalotnicy jest grą wyraźnie maksymalistyczną, zarówno pod względem wizualnym, jak i mechanicznym, ale nie brakuje w niej też szczerości. Oprócz wszystkich wzruszeń i pomysłowego kopania tyłków, są też spokojniejsze, bardziej kontemplacyjne momenty, które mocno uderzają.

„Uczysz się — to uczucie, że stawiasz czoła wyzwaniom i ponosisz odpowiedzialność, że wszystko jest w porządku, że uczysz się, rozwijasz i uzdrawiasz” – powiedziała Jayanth. „Myślę, że wszystko to jest wspaniałe dla nas teraz na świecie”.

Spragnieni zalotnicy ukaże się 2 listopada na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One i Xbox Series X. Gra została sprawdzona na PC przy użyciu kodu do przedpremierowego pobrania dostarczonego przez Annapurna Interactive. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kody QR mogą być ukrytym oszustwem typu phishing – ostrzega FTC

Federalna Komisja Handlu (FTC) ostrzegła społeczeństwo przed skanowaniem jakichkolwiek starych kodów QR blog z alertami konsumenckimi zeszły tydzień. Oczywiście ostrzeżenie sprowadza się...

W miarę zbliżania się premiery Apple rozpoczyna planowanie szkoleń Vision Pro dla pracowników sprzedaży detalicznej

Apple intensywnie się do tego przygotowuje Premiera detaliczna Vision Pro– wynika z nowego raportu z Bloomberga. Według doniesień Apple zaczęło planować sesje...

Włącz podwójne dotknięcie dowolnego zegarka Apple Watch: instrukcje

Jedną z głównych nowych funkcji Apple Watch Series 9 i Ultra 2 jest tak zwane „podwójne dotknięcie”, które pozwala użytkownikom kontrolować urządzenie do...
Advertisment