Recenzja: Star Wars: Unlimited TCG to siła, z którą należy się liczyć


Mój największy problem z kolekcjonerskimi grami karcianymi, gatunkiem mającym obecnie czwartą dekadę istnienia, polega na tym, jak trudno jest zdobyć te cholerne karty. Wyzwanie związane z przeszukiwaniem losowych paczek jest oczywiście oczywiste, ale pojawiają się dwie inne przeszkody. Po jednej stronie spektrum są nowsze gry, takie jak Disneya Lorcany, gdzie czasami po prostu nie produkuje się wystarczającej liczby kart, aby zaspokoić popyt. Z drugiej strony masz bardziej uznane gry, takie jak Magia: Zgromadzenie, gdzie najlepsze karty w zestawie można znaleźć tylko w dużych ilościach na rynku wtórnym. Dlatego dość średnio Dowódca Talie mogą kosztować co najmniej kilkaset dolarów za sztukę.

A co by było, gdybyś po prostu… nie potrzebował tylu kart do gry?

Im więcej dowiaduję się o historii TCG, tym bardziej przekonuję się, że decyzje projektowe – podstawowe zasady ustalone na początku gry – odgrywają tak samo dużą rolę w późniejszej dostępności kart, jak wąskie gardła w produkcji lub sztucznie wywołana presja rynkowa. Gwiezdne Wojny: Nieograniczone, który dzisiaj trafia na odradzający się rynek TCG, został zaprojektowany z myślą o tym. Zmniejszając liczbę kart potrzebnych do zbudowania konkurencyjnej talii z 60 do 50, posiadanie gry na początku staje się tańsze. Dodatkowo same karty tworzą wysoce modułowe bloki, z których można szybko zbudować różne talie, co sprawia, że reszta kart w grze, za którymi ściganie się sprawia tyle frajdy. Według mnie jest to idealne połączenie: gry, która szanuje mój portfel, pozwalając mi grać mniejszą liczbą kart, i takiej, która szanuje mój czas, ułatwiając podłączanie tych kart i grę w różnych taliach.

Sekret Nieograniczonyniezwykle zwięzły zestaw startowy zatytułowany Iskra Buntu, to coś, co nazywa się „aspektem”. Oto jak to działa: Zamiast różnych kolorów many, jak w magiakarty w Nieograniczony przypisane są im aspekty — niebieski oznacza czujność, zielony oznacza dowodzenie, czerwony oznacza agresję, żółty oznacza przebiegłość, złoty bohaterstwo i fioletowy nikczemność. Większość kart będzie miała tylko jeden aspekt, a kiedy będziesz przeglądać pudełko wzmocnień, będą to Twoje największe stosy kart. Nazwijmy te karty rdzeń danego aspektu.

Reklama

Karty z aspektem Przebiegłości dzielą się na trzy główne kategorie. The Gwiezdne Wojny: Nieograniczone Dwupokładowy zestaw startowy zawiera również dwie poręczne papierowe maty instruktażowe. Z tyłu mają plakat przedstawiający Luke’a Skywalkera i Dartha Vadera, więc możesz je przypiąć, jeśli chcesz.
Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Poza rdzeniem znajdują się także karty wieloaspektowe. Na przykład większość kart Przebiegłości ma tylko jeden aspekt. Jednakże otrzymujesz także drugi i trzeci stos kart Przebiegłości, każda o połowę niższa od stosu podstawowego. Jeden będzie Przebiegły I Bohaterstwo, podczas gdy inny będzie Przebiegłość I Łajdactwo. Wszystkie trzy współdziałają ze sobą, więc chociaż podczas tworzenia talii możesz wybrać jedynie Bohaterstwo lub Złośliwość jako aspekt drugorzędny, nadal możesz używać rdzenia kart przeznaczonych wyłącznie do Przebiegłości w obu stosach.

Gra staje się jeszcze bardziej modułowa dzięki podejściu do walki. Jednostki w Nieograniczony walczyć na ziemi lub w przestrzeni, a te dwa kierunki walki prawie nigdy się nie przecinają. Aby więc zbudować zrównoważoną talię, będziesz potrzebować dobrego połączenia sił naziemnych i kosmicznych obu typów. Dodaj kilka drogich przedmiotów i ruszaj na wyścigi.

Oto, gdzie elementy projektu Fantasy Flight Games naprawdę wychodzą na pierwszy plan: aby stworzyć talię kart, musisz najpierw wybrać lidera i zapewnić mu bazę operacyjną. Razem te dwie karty nadają Twojej talii osobowość. Wyraźnie pokazują także, jakie karty kolorów aspektu należą do danej talii; twój lider wnosi dwa z tych kolorów aspektu, a jego baza wnosi trzeci. Razem te trzy kolory stają się tożsamością Twojej talii. Kiedy już wybierzesz lidera i bazę, jedyne, co musisz zrobić, to znaleźć w swojej kolekcji stosy kart pasujące do tych kolorów, podłączyć z tych stosów najsilniejsze moduły kosmiczne i naziemne i jesteś gotowy do zabawy . Szczerze mówiąc, kiedy już uporządkujesz pudełko uzupełniające, składanie talii przypomina prawie klocki Lego.

Nacisk na łatwe budowanie talii rozciąga się na: Nieograniczonykultowe IP. Na przykład może się okazać, że karta jednostki Ezry Bridgera pochodzi z Gwiezdne Wojny: Rebelianci ma zarówno żółtą, jak i złotą ikonę aspektu, co oznacza, że ​​jest przebiegły, bohaterski i sprzymierzony z Rebelią – co wszystko potwierdza. Z drugiej strony łowca nagród Bossk jest żółty (Przebiegłość) i fioletowy (Złoczyńca), co czyni go Imperialnym dzięki temu, że pewnego razu widzieliśmy, jak ścigał Hana Solo w imieniu Dartha Vadera. Tymczasem Gamorreańska Straż Jabby Hutta nie staje po żadnej ze stron; są po prostu żółte (Przebiegłość).

Nieograniczony zawiera również wybór kart, które tylko obejmują aspekty bohaterstwa lub nikczemności – rzeczy takie jak myśliwce TIE i droidy sondujące po stronie imperialnej oraz X-wingi i Rebel Pathfinders po stronie Rebeliantów. Jest nawet inny krótki stos kart, które nie mają żadnego aspektu, i są to Twoje prawdziwie uniwersalne karty wypełniające, które mogą znaleźć się w dosłownie każdej talii. Mieszając i dopasowując karty z tych wszystkich różnych aspektów, istnieje duża elastyczność – nawet w ramach jednego zestawu wzmacniającego – w celu tworzenia synergii i strategii w wielu taliach. Nie jesteś zadowolony z talii? Cienki! Bloki te można łatwo rozdzielić i wykorzystać do budowy innych talii.

Warto również powtórzyć, że Fantasy Flight pomogło również zmniejszyć liczbę i rodzaj kart potrzebnych do zbudowania talii. Zamiast standardu 60 kart, powszechnego w grach takich jak magia I Lorcana, Nieograniczony wymaga tylko 50 do legalnej talii. Dodatkowo, w tej talii możesz mieć maksymalnie trzy (nie jest to standardowe maksimum czterech) danej karty. Obie cechy konstrukcyjne oznaczają, że do zbudowania talii będziesz potrzebować mniej kart.

Asortyment kart, w tym Jyn Erso, Iden Versio, Wielki Inkwizytor i Boba Fet.  W centrum znajduje się Jedha City, baza kaskaderów z mniejszą ilością zdrowia niż reszta.

Liderzy i bazy z Star Wars: Unlimited – Iskra Buntu.
Zdjęcie: Charlie Hall/Polygon

Tak więc, mając tylko jedno pudełko zawierające 24 pakiety uzupełniające, każdy po 16 kart, udało mi się szybko zbudować trzy przydatne talie, po prostu sortując karty i łącząc kilka stosów razem – a jestem prawie pewien, że jest ich jeszcze kilka tam też mógłbym budować. A co najlepsze, otwieranie tych pakietów było świetną zabawą, ponieważ każdy z nich zawiera zarówno lidera, jak i kartę bazową na górze. Za każdym razem, gdy otwierałem paczkę, czekała na mnie dosłownie przyjazna twarz z kanonu Gwiezdnych Wojen, gotowa zainspirować do dalszego budowania talii.

Jednak zgodnie ze swoją nazwą Nieograniczony odmawia również odmówienia graczom, którym nie podobają się te zasady. Czy możesz umieścić w swojej talii karty, które nie pasują do aspektu twojego przywódcy lub jego bazy? Jasne. Będziesz musiał po prostu zapłacić za nie więcej zasobów, kiedy przyniesiesz je z ręki na stół. Czy możesz zamienić tego bagiennego przywódcę i jego nudną małą bazę, wymieniając takie rzeczy, jak punkty wytrzymałości i inne przydatne funkcje na szalone, jednorazowe umiejętności? Tak, możesz. W rzeczywistości ci przywódcy i podstawy w stylu bardziej szklanych armat są rzadsze, więc trudniej jest ich znaleźć w pakietach wzmacniających. Czy chciałbyś mieć w talii więcej niż 50 kart? To coś, co możesz zrobić, mówi Fantasy Flight. Ale nie mów, że Cię nie ostrzegali, gdy właściwi ludzie nie pojawiają się, gdy ich potrzebujesz.

Gwiezdne Wojny: Nieograniczone to niezwykle imponująca gra z mechanicznego punktu widzenia, biorąc pod uwagę wybitną oryginalną grafikę, która czerpie z całego kanonu, w tym z miejsc takich jak Rebelianci I Łotr 1: Historia Gwiezdnych Wojen. Czuję, że uczy mnie umiejętności, których muszę się nauczyć, po prostu otwierając talie kart i sortując je, do czego nie jestem przyzwyczajony w przypadku innych gier karcianych. W rzeczywistości, Iskra Buntu wydaje się zarówno bardziej wciągający, jak i żywszy niż Disneya Lorcany zrobił przy starcie.

Sprawia też wrażenie pełniejszego.

Nie traktuj tego jako ciosu Lorcana. Ponownie sprowadza się to do projektu gry. Gdzie Lorcana wydaje się, że z każdym nowym zestawem kart dodaje nowe elementy znacznie większej gry, ta pierwsza dawka Nieograniczony Mam wrażenie, że pokazał mi już większość sztuczek, które ma w zanadrzu. Mam nadzieję, że to będzie ten czas Lorcana staje się szerszy, jego rodzeństwo Gwiezdne Wojny: Nieograniczone staje się bardziej złożony, ponieważ oba są całkowicie realnymi sposobami tworzenia kolekcjonerskiej gry karcianej na dłuższą metę.

Pierwszy zestaw dla Gwiezdne Wojny: Nieograniczone, Iskra Buntu, jest już dostępny. Kolejna, zatytułowana Cienie Galaktyki, spodziewany jest w lipcu. Fantasy Flight twierdzi, że zakończyło już projektowanie kolejnych czterech zestawów i planuje premiery aż do 2027 roku.

Gwiezdne Wojny: Nieograniczone została sprawdzona na podstawie przedpremierowych produktów detalicznych dostarczonych przez Fantasy Flight Games. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Senat ponownie zatwierdza program szpiegowski FISA, ale nie przed jego wygaśnięciem o północy

Senat przyjął ustawę ponownie zatwierdzającą art. 720 ustawy o nadzorze wywiadu zagranicznego (FISA), kontrowersyjny program umożliwiający szpiegowanie zagranicznych „celów” bez nakazu ale długa,...

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bellsprout

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bellsprout 20 kwietnia od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w przypadku...

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...
Advertisment