Recenzja: Nowa gra planszowa Critical Role odniosła porywający sukces


Darrington Presswydawnictwo wydawnictwa Krytyczna rolaimperium medialne, zaczęło się od burzliwego początku. Debiutancka gra planszowa, Uk’otoa, miotał się i nie zrobił wrażenia. Podszedłem do tego nowego wydawnictwa z rozsądną dozą sceptycyzmu, obawiając się najgorszego. Przyjdź i przekonaj się, że to podejście było bezpodstawne: Do ostatniego tchnienia nie jest pozbawioną inspiracji grą planszową z warstwą farby marki Mighty Nein. Jest to raczej projekt stołowy nasycony fabułą, który przekracza gatunki i wyjątkowo dobrze się łączy. To projekt, który przemawia do mocnych stron wydawcy i skuteczniej przemawia do docelowej grupy demograficznej marki — fanów improwizowanej narracji. Krótko mówiąc, jest to porywający sukces.

Do ostatniego tchnienia balansuje na granicy między grą planszową a fabularną. Na środku znajduje się mapa lokacji z punktami reprezentującymi interaktywne możliwości, takie jak sala tronowa czy zagroda dla zwierząt. Gracze nie przesuwają pojedynczych pionków, zamiast tego tasują żeton, który wskazuje, gdzie obaj walczący aktualnie walczą. Każda postać jest reprezentowana przez osobną planszę gracza, na której znajdują się pule kości i uporządkowane informacje ułatwiające rozgrywkę. Wszystko to służy ustrukturyzowanej walce jako fundamentowi swobodnego opowiadania historii.

Pojedynek jest wywoływany przez sprytny system punktów akcji. Najbardziej przypomina grę planszową, gdy gracze bawią się swoimi pulami kości i generują punkty akcji na rundę. Są one wydawane na dyskretne opcje, takie jak zranienie wroga, wypchnięcie go w nowe miejsce lub interakcja z terenem. Samo środowisko oferuje kilka możliwości, takich jak dzwonienie do dzwonnicy lub chwytanie zaimprowizowanej broni ze złomu. Są one kontekstowe i oparte na wybranym ustawieniu z solidną różnorodnością w ofercie.

Reklama

Zdjęcie: Darrington Press

Fascynujące jest to, jak projekt przechodzi w bardziej swobodny improwizowany teatr. Na przykład rana nie jest mechanicznie śledzona za pomocą zdrowia lub żetonów. Zamiast tego twój przeciwnik po prostu opisuje trafienie i sposób, w jaki zmienia lub informuje narrację. Tak samo, gdy wydajesz akcję na drinka w barze lub oskarżasz wroga o zdradę w sali tronowej. Gracze mają ogólne poczucie wolności i zaufania, które jest odświeżające i nowatorskie w tej formie.

Takie podejście jest jednak kruche. Gra z kimś, kto nie czuje się komfortowo z ogólną koncepcją odgrywania ról i improwizacji narracyjnej, może być nudna i pozbawiona życia. Efektom działań często towarzyszą efekty mechaniczne, takie jak zmiana postawy przeciwnika i zmiana jego opcji w następnej turze, ale prawdziwa iskra Do ostatniego tchnienia jest w konstruowaniu wspólnej historii. Ci, którzy spodziewają się tradycyjnej gry planszowej, będą mieli tutaj problem. Istnieją mocne wskazówki, a rady są jasne, ale po prostu nie ma wystarczającej ilości taktycznego mięsa na kościach, aby zaspokoić takie pragnienia. Tradycyjni gracze planszowi będą szybko dążyć do osiągnięcia swojej karty celu, szybko odhaczając swoje pola, a następnie zabierając się za zabójstwo. Duch zabawy chce jednak więcej. Chce, abyś delektował się każdą chwilą i trzymał się każdego słowa. Chce, abyś mniej przejmował się wygraną, a bardziej koncentrował się na wynikowej historii.

Zdesperowane miasto, jedno z kilku miejsc zawartych w grze Critical Role Do ostatniego tchnienia.

Zdjęcie: Darrington Press

Kolejna karta ustawień dla Till The Last Gasp, zatytułowana The Anemoi's Revenge.  To latający statek, który wydaje się unosić wśród lekkich chmur.  Na dziobie jest człowiek-orzeł.

Zdjęcie: Darrington Press

Ten nacisk na odgrywanie ról i wspólną narrację jest widoczny w całym projekcie. Rozgrywka rozpoczyna się od skróconej „sesji zero”, podczas której obaj gracze omawiają scenerię, którą chcieliby zbadać, a następnie tworzą postacie. Motywacje, słabości i zwięzła historia są wyczarowywane przed rozpoczęciem walki. Uzgodniono również relacje między wojownikami, ponieważ jest to podstawowa zasada narracji i łuku gry. Dla tych, którzy chcą bardziej energicznego lub bezproblemowego doświadczenia, możesz użyć jednej z wstępnie wygenerowanych postaci lub zwinąć swoje tło na dołączonych wykresach. Jest to oczywiście mniej satysfakcjonujące podejście, ale miło jest pozwolić sobie na możliwość po prostu wskoczenia w konflikt i zakończenia całej sesji w mniej niż godzinę.

Gdy zaczyna się przemoc, historia kontynuuje przebijanie się w odpowiednich momentach. Często jeden z bohaterów będzie zmuszony wylosować kartę dramatu. Te szybkie pytania i żarty, w tym efekty, takie jak „komplementuj swojego wroga, aby go zirytować lub rozwścieczyć”. Czasami będą badać swoje historie i sekrety, dokuczając dodatkowemu rozwojowi postaci, a tym samym wzbogacając grę. Ale ta gra Jest historię, a ci, którzy szukają mechanicznego chrupnięcia, mogą uznać to za rozczarowujące.

Jednak pochylając się, jasne jest, że Do ostatniego tchnieniaPoczucie eksploracji narracji i współpracy jest obsługiwane fachowo. Ci, którzy dobrze czują się w tym kierunku, zagłębią się w swoje role i stworzą coś wyjątkowego. Format jest również elastyczny. Możesz ponownie wykorzystać postacie, być może spotykając się wielokrotnie przez całe życie, aby kontynuować wieczny pojedynek. A może jeden z graczy powraca jako dziecko poległej postaci, szukając zemsty na zabójcy swoich rodziców. Możesz nawet przyjąć role ikonicznych bohaterów z ustalonej własności intelektualnej. Przy odrobinie kreatywności możesz odtworzyć wspaniały pojedynek na miecze świetlne Dartha Vadera i Luke’a Skywalkera na drugiej Gwieździe Śmierci — tylko z kopertą narracyjną obejmującą wszystko, co wiesz o prequelach, kontynuacjach i wszystkim pomiędzy. Pojedynek taki jak ten może z łatwością przejść od dramatu do wysokiej komedii, a gracze mocno trzymają rękę na sterze.

Pomimo skromnego pudełka i zaledwie kilku elementów, Do ostatniego tchnienia krwawi potencjał. Jest to wyjątkowy projekt, który oferuje ustrukturyzowane, ale zorientowane na fabułę doświadczenie stołowe, które czerpie z tradycyjnych gier planszowych, a także niezależnych gier RPG. Jest wciągająca, ale lekka, pozwalająca na złożone narracje lub zwięzłe poetyckie pojedynki owiane tajemnicą. Po popełnieniu błędu Uk’otoaJestem szczerze zszokowany tym, jak skuteczna i poruszająca jest ta gra.

Do ostatniego tchnienia został wydany 14 marca w Internecie i u lokalnych sprzedawców. Gra została sprawdzona przy użyciu kopii detalicznej dostarczonej przez Darrington Press. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.




Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pierwsze elektrownie DJI mogą szybko ładować akumulatory dronów

DJI właśnie wypuściło na rynek swoje pierwsze zasilacze wyposażone w nowy, zastrzeżony port SDC – znany również jako Smart DC – który może...

Firma Nothing właśnie wypuściła na rynek dwie nowe słuchawki douszne i oto dlaczego powinno Cię to zainteresować

Kluczowe dania na wynos Nic nie upraszcza oferty słuchawek dousznych wraz z wprowadzeniem modeli Nothing Ear i Nothing Ear A, odchodząc...

Na zdjęciu procesor mobilny AMD „Strix Halo” Zen 5: oparty na chipsecie, wykorzystuje 256-bitowy procesor LPDDR5X

Entuzjaści na forum ChipHell stworzyli rzekomy obraz nadchodzącego procesora mobilnego AMD „Strix Halo” i postanowili stworzyć kilka bardzo wiarygodnych schematów. Mają one...
Advertisment