Na początku mojej blisko 12 godzin Na południe od północy Playhrough, pokonałem Toma, olbrzymiu i legendarny Aligator, który podobno prześladował Swamplands na Florydzie i Alabamie już w latach dwudziestych. Po odetchnięciu ulgi po zakończeniu bitwy byłem zszokowany, gdy Tom z dwóch palców przełknął moją postać, Hazel, całość. Byłem jeszcze bardziej zaskoczony, gdy zdałem sobie sprawę, że muszę uciec od brzucha Gator w sekcji platformowej wraz z pływającymi deskami, zrujnowanymi domami, a nawet zagubioną świnią – wszystko, co Tom wcześniej pożerał.
Rzeczywiście, Na południe od północy jest połączeniem dziwnych i makabrycznych, magicznych i całkowicie strasznych, kuszących oferty, która zagłębia się w swoje korzenie na głębokim południu. Jednak nadal ma pewne rażące wady, w szczególności w systemie bojowym.
W Na południe od północygrasz jako Hazel Flood, młoda kobieta szukająca matki po huraganie niszczy miasto Prospero. Po kilku zwrotach akcji dowiadujesz się, że Hazel jest tkaczem, kimś, kto włada magię, aby przejrzeć płaszczyznę materialną i do świata spowitego w cieniu i duchowych esencjach.
Poniżej znajduje się niezapomniana podróż, w której spotykasz wiele postaci i stworzeń pochodzących z południowego folkloru. Należą do nich gigantyczny sum, podstawa starych opowieści w regionie; wyżej wspomniany Tom z dwóch palców; i nawet gigantyczny człowiek znany jako Shakin ‘Bones, który częściowo oparty jest na Charon, Ferryman of the Dead z greckiej mitologii i legendzie bluesa Robert Johnson sprzedał swoją duszę diabłu, aby zostać mistrzem na gitarze.
Istnieją również przerażające istoty, których historie są unikalne dla niektórych lokalizacji, takich jak Huggin ‘Molly. Molly była uważana za fantomową kobietę, która znalazła niegrzeczne dzieci, które były w nocy w uroczym mieście Abbeville w Alabamie. Wpadła i mocno ścisnęła dzieci, po czym wrzeszczyła ich w uszy. Podobnie jest Altamaha-haMorski potwór, którego legenda jest zakorzeniona w tradycji muscogee i z wieloma domniemanymi obserwacjami w części Gruzji.
Na południe od północy Łatwo pociągnęło mnie przez mistrzowskie użycie wciągającego folkloru i wysokich opowieści, choć jest to dopracowana eksploracja mrocznych tematów i ostrych rzeczywistości, które naprawdę mi się ze mną rezonowały. Widzisz, zadaniem Hazel jako tkaczku jest naprawienie piętnowania, rany spowodowane haniebnymi aktami – ran, które radzą sobie w niematerialnym królestwie, zanim przeniknęła w rzeczywistość. Historia jest wypełniona emocjonalnie wpływowymi chwilami, na przykład matką Hazel, pracownik socjalny, który szuka sposobu na uratowanie zubożałych dzieci, które zostały porażone przez system, a także duchy niewolników na plantacji, które znajdują drogę do wolności. Równie dobrze, istnieją równie niepokojące segmenty historii gry, w tym bratobójstwo, zastraszanie, wykorzystywanie zwierząt i nienawiść wobec osób uważanych za zbyt różne.
Słuchaj, nie udaję, że jestem ekspertem w południowej gotyckiej wiedzy lub historii – mieszkam na Filipinach, która znajduje się 9 000 mil od dowolnego stanu w pasie biblijnym. Najbliżej byłem na południu, kiedy pracowałem w Wirginii przez kilka miesięcy w 2004 roku, a to wciąż jest daleko od Gruzji lub Alabamy.
To powiedziawszy, Na południe od północy Przedstawiono surowe prawdy, które są powiązane. W pewnym sensie również mój lud polegał na sile mistycyzmu, przesądów i ludowych, aby kształtować naszą filipińską tożsamość i stać się bardziej odporni w obliczu przeciwności losu. Często zdarza się, że ludzie w prowincjach ostrzegają cię przed stworzeniami TikbalangsW KapresI Duwendeslub popierać właściwości ochronne i regenerujące mistyczne przekonania (które również kolidują z tradycyjnymi naukami katolickami). Co więcej, narracja gry opiera się na uniwersalnych tematach nadziei i determinacji: że są ludzie, którzy są gotowi pomóc, że istnieją sposoby na uzdrowienie traumatycznych wydarzeń z przeszłości i że dzieci przemieszczają niebo i ziemię dla swoich rodziców (i odwrotnie).
Na południe od północyHistoria jest dodatkowo zwiększona przez uderzające wizualizacje i użycie animacji stop-motion w przerywnikach filmowych. Podczas gdy ten ostatni może być na początku trudny do przyzwyczajenia się-będziesz wędrować po bagnach w pęcherze, a następnie zobaczysz przerywnik przerywnika zatrzymania w niższej liczbie klatek na sekundę-koncepcja ostatecznie dodaje gotyckiego uroku. W tym samym duchu ścieżka dźwiękowa, wykonana przez kompozytora Oliviera Awarière (Plaga: Innocence/Requiem I Wampir), może być jednym z najlepszych, jakie miałem radość ze słuchania w najnowszej pamięci. Jest mieszanka melodyjnej muzyki bluesowej i country, a także hymnu kościelnego w pewnym momencie. Same piosenki albo skupiają się na trudnej sytuacji Hazel, albo dotyczą konkretnego szefa, przerywając każdą znaczącą chwilę w kampanii, od ponurego wyrażenia żalu po pulsujące crescendo z nadchodzącej bitwy.
Mechanika eksploracji i platformu, która przypominała mi nieco Ember Lab’s Kena: Bridge of Spiritssą również wyjątkowo dobrze zaprojektowane. 14 poziomów gry-składających się z (głównie) cuchnących swamplandów i górskich wiosek, a także krótką wędrówkę do błyszczącego miasta w Nowym Orleanie, choć z lądowiskami unoszącymi się na ogromnej przestrzeni-są dość liniowe. To powiedziawszy, nadal zachęca się do eksploracji, ponieważ istnieją małe obszary, które są poza uboją ścieżką. Niektóre z nich zawierają włókna zdrowotne, które zaktualizują HP Hazel lub zasób o nazwie FLOFOFS, które są używane do odblokowania umiejętności w drzewie umiejętności bardzo gołej kości.
Ponadto Hazel zyskuje mnóstwo mocy i zdolności w ciągu zaledwie kilku godzin, co pozwala wykorzystać różne metody przemieszczania, takich jak magiczne chwytanie przerw, prądów wiatru do lotu w powietrzu, zaklęcie, które zestalają obiekty spektralne oraz siłę przyciągnięcia/siłę, przypominającą JEDI. Jest nawet reanimowana lalka, Crouton, być może ukłon w stronę spirytyzmu Hoodoo, który kontrolujesz, aby uzyskać dostęp do małych obszarów i nor. Dodatkowo możesz sprawić, by delikatna ścieżka przewodnia pojawiła się przy naciśnięciu przycisku, pokazując drogę do przodu z bezcielesnymi głosami wzywającymi Twoją postać.
Moją jedyną skargą w odniesieniu do ogólnego projektu poziomu jest to, że żałuję, że łamigłówki były trudniejsze i bardziej ekspansywne. Były przypadki, w których Hazel zauważyłaby, w jaki sposób urządzenie może wymagać mocy lub że musiała osiągnąć określoną lokalizację, ale rozwiązania tych problemów były proste. Czasami wszystko, co musiałem zrobić, to sprawić, by Crouton nacisnął przełącznik w małym zakątku lub rzucić skałę w rozbity obiekt. Posiadanie większej liczby zwiastunów mózgu wzbogaciłoby fantazję i tajemnicze elementy gry.
Niestety system walki w Na południe od północy jest jego najsłabszym aspektem. Przechodząc przez każdy poziom, natkniesz się na większe klastry piętna, które odradzają potwory znane jako „Haints” (południowy termin dla duchów lub złych duchów). Różnorodność wroga jest dość ograniczona, ponieważ w końcu stajesz w obliczu mrocznych widmów, które używają pazurów, eksplodujących much lub lepkiej pluszu. Aby wyciągnąć tych wrogów, używasz wyżej wymienionych zdolności przechodzenia Hazel, które mają własne równoważne efekty w walce; Możesz tymczasowo ogłuszać wrogów, zestalając ich, możesz pchać/ciągnąć wrogów i możesz sprawić, że Crouton przejął kontrolę nad wrogim, aby zaatakować własne kohorty.
Postęp poziomu wydaje się, że jest z myślą o spotkaniach walki, w wyniku czego wszystkie poziomy czują się tak samo po pewnym czasie. Zasadniczo polega to na zbadaniu sekcji, znalezieniu klastra piętna, pokonaniu kilku fal wroga w celu ukończenia spotkania, obserwowania krótkiej przerywników o przeszłości, a następnie oczyszczenia pozostałych klastrów, przed przejściem przez sekwencję pościgową, w której nieziemski byt jest gorący na twoich piętach. Ostatnia część – sekwencja pościgowa – jest ekscytująca, ale reszta to w większości spustki, płukanie i powtarzanie, dopóki nie skończysz.
Same bitwy są bardzo wybaczające, nawet przy normalnych trudnościach; Twoje uchylone powodują szkodliwe wybuchy, a ty możesz leczyć się poprzez rozwiązywanie pokonanych wrogów lub interakcją ze świecącą zieloną kulą. Jednak struktura stała się zbyt powtarzalna wobec winy, że w połowie miejsca szczerze zastanawiałem się, czy powinienem po prostu włączyć opcję „Skip Combat”, aby móc szybciej dotrzeć do dobrych części. Poza kilkoma wybranymi pojedynkami przeciwko szefom i mitycznym stworzeniom, nie ma innych spotkań, które oferują ten sam poziom podniecenia. Jest to cholernie wstyd, biorąc pod uwagę, jak bardzo gra przoduje, jeśli chodzi o aspekt „przygody”, a jednak część „akcji” jest rażąco nudna i nieinspirowana.
Podsumowując, nawet z moimi skrupulatkami o systemie bojowym, Na południe od północy nadal udało mi się przekroczyć moje oczekiwania. Ma dobroć platformy 3D, która powinna spodobać się fanom gatunku, i poziomy, które są radością z eksploracji z punktu widzenia przejścia. Co ważniejsze, jej fascynująca historia łączy cię z doskonałym użyciem często niedostatecznie reprezentowanego głębokiego południa jako otoczenia, wraz z bogatymi ludowymi podmalaczami i niespokojną historią. I tak, nic dziwnego, że gra bada ciemne i niepokojące tematy, a jednocześnie przypominając nam, że miłość, przebaczenie i akceptacja pomagają w naprawie starych ran.
Na południe od północy Będzie miał wersję wczesnego dostępu 3 kwietnia i szeroką wersję 8 kwietnia na systemie Windows PC i Xbox Series X. Gra została sprawdzona na PC za pomocą kopii dostarczonej przez Games Compulsion. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie wpływają one na treści redakcyjne, chociaż Vox Media mogą zarabiać prowizje na produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Dodatkowe informacje o polityce etyki Polygonu tutaj.