Recenzja Madame Web: Scena po napisach przypomina cały cyniczny film


Pani Web może być najbardziej bezwstydnym filmem o superbohaterach wszechczasów. Daleko mu do samej wypłaty gotówki wydawało się, jak kilka lat temu Kiedy po raz pierwszy ogłoszono ten film, w którym główną rolę odgrywa superbohater klasy F, najnowszy film Sony będący pochodną Marvela to dwugodzinna scena po napisach, którą tylko sporadycznie można tolerować Niedoceniany talent komediowy Dakoty Johnson.

[Ed. note: This review contains light setup spoilers for Madame Web.]

Madame Web, jak się okazuje, to tak naprawdę kobieta o imieniu Cassie Web (Johnson). Na początku filmu, którego akcja rozgrywa się w latach 70., dowiadujemy się, że jest to mama Cassie badałam pająki w Amazonii, będąc w ciąży z Cassie. Po przewidywalnej zdradzie mama Cassie staje na progu śmierci, gdy plemię pająków (tak, w amazońskim lesie deszczowym są ludzie-pająki) ratuje życie jej dziecka, używając specjalnego jadu rzadkiego superpająka. Następnie akcja filmu przenosi się do roku 2003, kiedy Cassie jest ratownikiem medycznym w Nowym Jorku i współpracuje ze swoim najlepszym przyjacielem Benem Parkerem (Adam Scott). Tak, tego Bena.

Po tym, jak pewnego dnia dosłownie umarła podczas wezwania o uratowanie kogoś z wypadku drogowego, Cassie nagle zyskuje moc widzenia nieokreślonej długości czasu w przyszłość. Ostatecznie ta moc prowadzi ją do uratowania życia trzech dziewcząt, Julii Cornwall (Sydney Sweeney), Anyi Corazon (Isabela Merced) i Mattie Franklin (Celeste O’Connor) przed dziwnym mężczyzną, który, jak przewiduje, będzie próbował je zabić.

Reklama

Zdjęcie: Sony Pictures

Najbardziej skomplikowaną częścią są przebłyski Cassie w czasie Pani Webi, co zaskakujące, także najzabawniejsze momenty. Chociaż często są kręcone w zagmatwany sposób, montowane razem zbyt szybko, aby widzowie mogli je naprawdę prześledzić, i brakuje im wystarczająco spójnego języka wizualnego, aby były wyraźnie czytelne, prawie w całości są zapisywane przez Johnsona, który reaguje na te krótkie przerwy od czwartej części wymiar z donkiszotowskim spojrzeniem i naprawdę zabawnym sarkazmem. Pomimo niej niepewność związana z trasą prasową dotyczącą filmujest zdecydowanie najjaśniejszym punktem na świecie Pani Web — przynajmniej wtedy, gdy nie jest pogrzebana pod drewnianym dialogiem.

Są też przebłyski obietnicy ze strony trio młodych kobiet, które Cassie próbuje ocalić, ale filmowi w jakiś sposób udaje się zaprzepaścić niezwykłą zbiorową charyzmę grupy. Merced był zaskakująco zabawny jako akcja na żywo Dora OdkrywcaO’Connor to jedna z najlepszych części Pogromcy duchów: Życie pozagroboweI Sweeney jest pełnoprawną gwiazdą filmową. Ale Pani Web wydaje się, że nie interesuje się żadnym z nich, nigdy nie ucina, żeby wywołać ich reakcję i rzadko daje swoim żartom wystarczająco dużo czasu na odetchnięcie lub wywołanie śmiechu publiczności.

Za cały zmarnowany potencjał Pani Webbohaterów – to jest największy problem filmu jego złoczyńca, Ezekiel Sims, grany przez Tahara Rahima w zdumiewająco okropnej kreacji skądinąd utalentowanego aktora. Wydaje się, że Ezekiel ma moce Spider-Mana, które zdobył zamordując mamę Cassie w Amazonii i kradnąc jej specjalnego pająka. To jedna z dwóch rzeczy, których dowiadujemy się o nim w całym filmie. Drugą rzeczą, której się dowiadujemy, jest to, że od nocy, w której otrzymał moce, śnił mu się sen, w którym trzy kobiety, które również mają moce pająka, pewnego dnia go zabiją, więc jego misją życiową było zabicie ich w pierwszej kolejności. Kiedy spojrzymy na ten sen, widzimy, że oczywiście te trzy kobiety są Ania, JuliaI Mattiewszyscy ubrani jak Warianty Spider-Woman z komiksów Marvela.

Ci trzej „bohaterowie” ujawniają Pani Webprawdziwy cynizm: Cały film jest po prostu pilot tylnych drzwi. Kiedy trzy kobiety ustawiają się w kolejce po bohatera grupowego zastrzelonego we śnie Ezechiela, zaraz po wypchnięciu go przez okno, są praktycznie plakatem hipotetycznego filmu Pająki-Dziewczyny film.

Jednak sekwencja snów Ezechiela na początku filmu i krótka wizja Cassie na końcu filmu to wszystko, co widzimy w przypadku tych trzech świeżych bohaterów. W tym filmie nie dostają swoich mocy, nie dowiadują się, że pewnego dnia zostaną bohaterami, nawet z nikim nie walczą. Pani Webwydaje się, że jest niczym innym jak tchórzliwą próbą nadmuchania kinowego uniwersum superbohaterów. To zwiastun emocji, które pewnego dnia nadejdą, zakładając, że fani pokochają ten film (i zapłacą za niego) na tyle, aby doczekał się kontynuacji lub dwóch.

Biorąc pod uwagę, ile jest obecnie filmów tylko konie trojańskie do przyszłych filmów, byłoby to prawie usprawiedliwione, gdyby którakolwiek z tych dokuczań w formie filmu była bardziej interesująca do oglądania. Reżyser SJ Clarkson (Jessiki Jones) w ogóle nie potrafi odnaleźć życia w swoich scenach akcji. Prawie wszystkie sprowadzają się do rutynowego pościgu samochodowego przy powolnej prędkości. Nawet krótki pobyt w Amazonii nie prowadzi do niczego bardziej interesującego niż powrót do dziwacznej sceny otwierającej film.

Dakota Johnson stoi przed pajęczą siecią w Madame Web

Zdjęcie: Jessica Kourkounis/Sony Pictures

A punkt kulminacyjny filmu rozgrywa się w opuszczonym magazynie fajerwerków, który ostatecznie zamienia się w pokaz świetlny CGI złożony z iskier i rakiet, które wydają się w jakiś sposób zbyt destrukcyjne – kto by pomyślał, że fajerwerk może wysadzić ogromną dziurę w ceglanym murze? — i nigdy nie jest zbyt niebezpieczny dla naszych postaci, jeśli zdarzy się, że staną obok nich, gdy eksplodują.

Jednak pomimo wszystkich nudnych scenerii, złej ekspozycji i wadliwej ekspansji wszechświata, Johnsonowi, Sweeneyowi, Mercedowi i O’Connorowi wciąż udaje się znaleźć maleńkie przestrzenie, przez które może przebić się ich charyzma. W ciągu tych kilku chwil, gdy ta czwórka zostaje sama, jak w scenie, w której Johnson zostawia ich w lesie w New Jersey na przechowanie, odbijają się od siebie odważnie, z humorem i wdziękiem. Ta scena jest nagłym przebłyskiem mocy gwiazd, z której ten film nigdy nie próbował skorzystać.

Szczerze mówiąc, te wszystkie małe żarty powinny wystarczyć, aby utrzymać ten film na wyższym miejscu absolutne męty Marvel Cinematic Universetakie bezśmieszne nudy Thor: Miłość i grzmot Lub Ant-Man i Osa: Quantumania. Ale zwykła obrzydliwość Pani WebNie da się zignorować budowania franczyzy. W sprawiedliwym świecie Pani Web byłby to dzwon pogrzebowy dla tego rodzaju wydobycia odkrywkowego opartego na własności intelektualnej. Ale w drodze są jeszcze dwa filmy o uniwersum Sony Spider-Man tylko w tym rokuZamiast Pani Web to tylko krótki rzut oka na naszą przyszłą zagładę.

Pani Web debiutuje w kinach 14 lutego.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Concept przewiduje, że Apple może wprowadzić nowe funkcje do systemu VisionOS 2

Chociaż Vision Pro pojawił się w sklepach zaledwie kilka tygodni temu, Apple ogłosiło nowe urządzenie w czerwcu ubiegłego roku na WWDC – i...

Vice porzuca Vice.com i zwalnia setki pracowników

Po niemal trzech dekadach Wice przestanie publikować artykuły na swojej stronie internetowej. Wiceprezes ds. mediów, Bruce Dixon, powiedział dzisiaj, że firma zamierza...

Nasze ulubione gry, ubrania i akcesoria dla fanów Elden Ring

Pierścień Eldena jest przez wielu uważana za najlepsze doświadczenie FromSoftware, z mroczną, średniowieczną scenerią i głęboką historią napisaną częściowo przez...
Advertisment