Recenzja gry Halo Infinite: kampania 343 stanowi uzupełnienie spuścizny serii


Minęło ponad 20 lat od czasu Master Chief — i Halo: ewolucja walki — zadebiutował. W tym czasie seria Halo stała się jedną z najbardziej kultowych spuścizn gier wideo, podczas gdy Master Chief stał się symbolem Xbox – i konsolowych strzelanek FPS – jako całości. Jest to spuścizna, którą deweloper 343 Industries zmagał się z utrzymaniem od czasu przejęcia Bungie, wypuszczając dwie nowe gry, które wydawały się czymś w rodzaju spadku poprzedniego blasku serii. Aureola nieskończona ma być korektą kursu, opisaną przez 343 jako „duchowy restart” serii, który nie tylko ponownie analizuje, co sprawia, że ​​​​coś przypomina Halo, ale także znajduje sposoby na dalsze rozwijanie tych cech.

Nowy kierunek się opłacił. Po raz pierwszy od lat wydaje się, że 343 wie, dokąd zmierza Halo.

Aureola nieskończona w jakiś sposób czuje się całkowicie jak Halo, a zupełnie nie, przenosząc tradycyjną liniową narrację i strukturę misji serii do półotwartego świata. Zachowuje intensywność walki serii, jednocześnie odnajdując magię w akcie eksploracji. Aureola nieskończona niesie na swoich barkach ciężkie dziedzictwo i robi to z ufnością.

Aureola nieskończona zaczyna się od tego, że Master Chief robi coś, czego wcześniej nie robił: przegrywa. Wygnani, grupa wyznawców Przymierza na wygnaniu, pokonała Dowództwo Kosmiczne ONZ i przejęła kontrolę nad Zeta Halo, wielkim starym pierścieniem, do którego przeskoczyła przestrzeń kosmiczna UNSC Infinity podczas ucieczki z Cortany pod koniec Halo 5: Strażnicy. Aureola nieskończonaGłównym celem jest odzyskanie kontroli nad Zeta Halo, ustalenie, co stało się z Cortaną i powstrzymanie Wygnańców przed wszelkimi złymi rzeczami, które robią. 343 Industries powiedział, że Aureola nieskończona to dobre miejsce dla początkujących graczy Halo, ale to nie do końca prawda. Jest tu tak wiele wątków fabularnych do pociągnięcia (wiele z nich pochodzi z spinoffu strategii czasu rzeczywistego) Halo wojny 2) że nawet zagorzali fani Halo mogą czuć się zdezorientowani.

Wodzowi towarzyszącemu w tej podróży jest Pilot — ocalały z ataku na Wygnańców, który wygnał Wodza — oraz Broń, sztuczna inteligencja stworzona, by naśladować Cortanę i ostatecznie ją zniszczyć. Podczas gdy dobrze zaokrąglone postacie na własnych prawach, Pilot i Broń służą jako zastępcy publiczności na dwa drastycznie różne sposoby. Pilot jest dobrze zorientowany w micie Master Chiefa i, podobnie jak my, może się irytować, gdy bohater powtarza te same nawyki, które miał niezliczoną ilość razy wcześniej. Broń, nieznająca spuścizny Wodza, jest ciekawa i sceptyczna: Kim jest ta osoba i dlaczego ludzkość zaczęła go czcić? Master Chief jest zazwyczaj zbawcą lub demonem, w zależności od tego, kogo zapytasz. Pilot i Broń to ważne pryzmaty, przez które Nieskończony przesłuchuje i ponownie rozważa mit Master Chief.

Pomimo Aureola nieskończona wciąż opowiada liniową historię, struktura jej świata pozwala na eksplorację. Przemieszczając się między głównymi misjami, można się natknąć na wiele rzeczy — uwięzionych marines do uratowania, wieże propagandowe do zniszczenia, cenne cele do usunięcia — a wszystko to zachęca do wybrania malowniczej trasy. (I proszę, zrób to: wygnane wieże propagandowe to w zasadzie głośniki, które emitują w zasadzie podcast Grunta skupiający się na tym, jak okropni są ludzie, i jest to niezwykle zabawne.)

Reklama

Jednym z bardziej powtarzalnych zadań pobocznych jest czyszczenie wysuniętych baz operacyjnych (FOB), które są małymi centrami zaopatrzonymi w zasoby i przedmioty kolekcjonerskie. Jak wspomniałem w mojej zapowiedzi w zeszłym miesiącu, istnieje litania sposobów podejścia do tych spotkań. Czasami decydowałem się wjechać maszyną Razorback pełną wyspecjalizowanych marines prosto przez frontowe drzwi. W jednym przypadku użyłem karabinu snajperskiego, który odkryłem na pobliskim zboczu klifu, tuż obok nagrania głosowego marine, który prawdopodobnie tam zginął.

Halo nie jest pierwszą serią, której twórcy w późniejszym okresie jej życia wprowadzili strukturę otwartego świata — Koła zębate 5 oraz Uncharted 4: Kres złodzieja również przychodzą mi na myśl — ale jest to najbardziej udane. 343 Industries stworzyło świat, w którym strzelaniny w stylu Halo odbywają się organicznie, czasem na ruchliwych skrzyżowaniach, a czasem w środku lasu. Podczas testowania mojego pojazdu latającego Osa zostałem zestrzelony z nieba i wpadłem bezpośrednio w potyczkę z wartościowym celem Wygnańców. w Aureola nieskończonate wyłaniające się momenty są raczej normą niż wyjątkiem.

Zdjęcie: 343 Industries / Xbox Game Studios

Jednym z problemów związanych z formatem otwartego świata jest jednak to, że 343 Industries porzuca kluczową cechę spuścizny projektowej Halo: możliwość powtarzania misji fabularnych. To podstawowa część mojego doświadczenia z Halo. Uwielbiam dostosowywać czaszki, aby tworzyć większe eksplozje, dodawać więcej wyzwań i modyfikować walkę w nietypowy sposób. Przez lata dziesiątki razy powtarzałem niektóre z moich ulubionych misji Halo. Grałem w niektóre z nich tak często, że mogę je przejrzeć w głowie i podejrzewam, że gdybym miał szansę, doszedłbym do tego punktu ponownie z Aureola nieskończona.

Istnieje kilka środowisk w Nieskończony które stają się niedostępne po ukończeniu misji, co oznacza, że ​​nie możesz wrócić w poszukiwaniu sekretów. Szkoda również, ponieważ niektóre misje wydają się błagać o powtórzenie. Jeden znajduje się w ośrodku szkoleniowym Wygnańców. Broń i pojazdy UNSC są porozrzucane na odtworzonych scenografiach, a obok zniszczonych czołgów znajdują się rozpadające się wieże. To jak pokręcone muzeum, które Wygnańcy stworzyli, by walczyć ze swoimi najbardziej znienawidzonymi wrogami. Czuje się jak ucieleśnienie Halo jako franczyzy: wielka piaskownica pełna wybuchowego potencjału.

To było kluczowe na przykład w 2004 roku Halo 2. To nie była otwarta gra: była bardzo liniowa, często wybierała długie, ciemne korytarze zamiast przestronnych wnętrz. Ale w jego projekcie i historii było coś, co sprawiało, że wydawał się ogromny, jakby istniała cała galaktyka, w której można biegać. Magia tego doświadczenia polegała na tym, że Bungie był w stanie stworzyć coś, co wydawało się ekspansywne, pomimo ograniczeń czasu. Aureola nieskończonaMagia tkwi zatem w pełnym urzeczywistnieniu tej wizji. ja nie tylko czuć jakbym miał całe Halo do odkrycia – faktycznie mam i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak to się rozwinie od tego momentu, zwłaszcza gdy nadchodzi kooperacja.

Chociaż kooperacja nie nadejdzie Aureola nieskończona do przyszłego roku gra jest darmowy komponent dla wielu graczy został wydany w wersji beta prawie miesiąc przed kampanią z okazji 20. rocznicy powstania oryginalnej konsoli Xbox (i Halo). Rozłożone w czasie wdrażanie dało 343 czas na wprowadzenie poprawek przed pełnym wydaniem gry, a studio już to zrobiło: wprowadziło wiele poprawek, aby Aureola nieskończonapowolna przepustka bojowa od początku okresu beta.

Spartanin w zielonej zbroi moro dzierży Miecz Energii przeciwko Spartaninowi w pomarańczowej zbroi z komandosem VK78 w trybie wieloosobowym Halo Infinite

Zdjęcie: 343 Industries / Xbox Game Studios

Gry takie jak Fortnite, Call of Duty: Warzone, oraz Wycenianie zdominować sferę gry wieloosobowej teraz, a przechodząc na free-to-play, Halo chce wyrzeźbić własną przestrzeń we współczesnym krajobrazie. Poza czkawką progresji, to świetny początek. Pomimo nowego modelu wydania, przepływ z chwili na chwilę Aureola nieskończonaMecze dla wielu graczy to bezwstydne Halo, rodzaj doświadczenia, które pamiętam z epoki Halo 3. Mniejsze mapy sprawiają, że gry są szybkie i ekscytujące, a hak z hakiem dodaje nową warstwę akrobacji. To znajome, ale ekscytujące doświadczenie dla wielu graczy, które pozwala zarówno na chaotyczne bitwy, jak i precyzyjną grę.

w odróżnieniu Aureola nieskończonakampania, składnik dla wielu graczy czy poczuj się serdecznie w stosunku do nowoprzybyłych. Jednym z doskonałych dodatków jest Akademia, samouczek, który uczy podstaw, zanim zmierzysz się z botami AI. Szczególnie system nawiercania broni jest darem niebios i nie wyobrażam sobie gry bez niego. Ćwiczenia są ustawione jako minigry, w których testuję, ile celów mogę wyeliminować w określonym czasie, a stawki są na tyle niskie, że czuję się komfortowo eksperymentując z każdą bronią, jaką mogę.

Aureola nieskończona wymienia wyposażenie i zdolności pancerza z wcześniejszych gier na kilka nowych pickupów, w tym hak z hakiem, który jest zdecydowanie najbardziej użytecznym z tych narzędzi. Po poleganiu na tym tak bardzo w Aureola nieskończonakampanii, omijanie jej w trybie wieloosobowym wydaje się kryminalne.

Pod pewnymi względami hak z hakiem przypomina idealny mikrokosmos Aureola nieskończona jako całość. To dodatek, który w jakiś sposób wstrząsa sprawami, a jednocześnie czuje się, jakby przez cały czas należał. w Aureola nieskończona343 Industries stworzyło coś, co niesie za sobą ciężar dziedzictwa Halo i jest gotowe przenieść ten ciężar w przyszłość. Ponowne ekscytowanie się Halo to ożywcze.

Aureola nieskończona‘s kampania zostanie wydany 8 grudnia na Windows PC, Xbox One i Xbox Series X; jego składnik dla wielu graczy jest teraz grywalny. Gra została zrecenzowana przy użyciu przedpremierowego kodu do pobrania Xbox Series X dostarczonego przez Microsoft. Vox Media posiada spółki afiliacyjne. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może zarabiać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Firma Seagate Technology przedstawia wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 r

Firma Seagate Technology Holdings plc (NASDAQ: STX) („Spółka” lub „Seagate”), wiodący innowator rozwiązań pamięci masowej o masowej pojemności, ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe za...

SK hynix wyprodukuje pamięć DRAM z M15X w Cheongju

SK hynix Inc. ogłosiła dzisiaj, że planuje zwiększyć moce produkcyjne nowej generacji pamięci DRAM, w tym HBM, głównego elementu infrastruktury sztucznej inteligencji, w...

Zapotrzebowanie na sztuczną inteligencję napędza szybki wzrost dostaw QLC Enterprise SSD w roku 2024

Klienci z Ameryki Północnej zwiększają swoje zamówienia na produkty pamięci masowej, ponieważ efektywność energetyczna staje się kluczowym priorytetem dla serwerów wnioskowania AI. ...
Advertisment