Nie często pojawia się naprawdę użyteczna nowa technologia, która zarówno zwiększa wydajność, jak i obniża koszty technologii, którą zastępuje. Ale właśnie to zrobił nowy standard bezprzewodowego ładowania magnetycznego Qi2 dla właścicieli iPhone’ów – a wkrótce także Androida – teraz, gdy pojawiły się pierwsze produkty.
Przez ostatnie dwa tygodnie testowałem nowy uchwyt ładujący Qi2 do samochodów, który dorównuje wydajnością ładowarkom Apple z certyfikatem MagSafe i kosztuje mniej. Do diabła, będzie działać również z urządzeniami z Androidem, gdy zaczną być dostarczane z obsługą Qi2.
Szczerze mówiąc, nie wiem, czy to jest to Ładowarka ESR za 35,99 USD że jestem pod takim wrażeniem, lub fakt, że dostarczone produkty Qi2 przynoszą natychmiastowe korzyści już po roku od wysiłków normalizacyjnych został ogłoszony po raz pierwszy. USB-C tego nie zrobiło, Wi-Fi 7 nie, a Matter… cóż, nie mam odwagi nawet spróbować.
Ale ten niedrogi uchwyt samochodowy bezpiecznie trzyma mój telefon za pomocą silnego magnesu, szybko go ładuje mocą 15 W, a jego montaż w samochodzie zajmuje tylko kilka sekund. To wystarczy, żebym zapomniał o potencjale Vision Pro, bo Qi2 to przyszłość już teraz.
Po przejściu na iPhone’a 15 Pro kilka miesięcy temu w końcu zainteresowałem się technologią ładowania MagSafe firmy Apple, którą można zastąpić mój powolny, robotyczny uchwyt samochodowy za 55 dolarów który mógł uzyskać jedynie ładunek Qi o mocy 7,5 W. Po prostu nie chciałem płacić dodatkowej opłaty za uchwyt samochodowy z certyfikatem MagSafe – który zacząć od 80 dolarów na Apple dot com — wiedząc, że nadchodzą niedrogie rozwiązania Qi2.
A teraz, kiedy przetestowałem ładowarkę ESR, mogę potwierdzić, że faktycznie robi (prawie) wszystko, co MagSafe, tylko taniej. Po umieszczeniu na ładowarce ESR mój iPhone 15 Pro w etui Apple MagSafe ładuje się od zera do 100 procent w ciągu dwóch godzin i 45 minut, tak samo jak po podłączeniu do ładowarki Apple MagSafe.
Bezprzewodowa ładowarka samochodowa ESR jest dostarczana z magnetyczną podstawą ładującą i dwoma uchwytami, które można przymocować do podstawy w mniej niż minutę. Jeden uchwyt to klips, który należy nacisnąć i zwolnić, aby chwycić listwy wewnątrz nawiewu samochodowego; drugi to duży, samoprzylepny uchwyt 3M przypominający GoPro, umożliwiający półtrwałe mocowanie do deski rozdzielczej samochodu. Nie posiadam samochoduwięc możliwość tymczasowego podłączenia ładowarki do dowolnego samochodu, którym jadę, ma kluczowe znaczenie dla moich potrzeb.
Rzecz jednak w tym, że ten zacisk na uchwycie wentylacyjnym jest taki tłuszcz. Testowałem to na nawiewach w gównianym VW Up, głupio szybkim BMW 335d E92 i starym kamperze Ford Westfalia. Z łatwością pasował do pierwszych dwóch, ale był o wiele za gruby, aby bezpiecznie zaczepić się o gęste i płytkie skupisko listew Forda wewnątrz otworów wentylacyjnych.
W przeciwnym razie klip działał zgodnie z oczekiwaniami. Jest wzmocniony małym regulowanym kołnierzem poniżej zacisku, który opiera się na nawiewach lub desce rozdzielczej (w zależności od tego, którą listwę nawiewu wybierzesz do przypięcia uchwytu), tworząc solidną platformę, która utrzymuje telefon nieruchomo i skierowany w stronę kierowcy. Gdy logo ESR na krążku ładującym znajduje się pionowo, gniazdo USB-C znajduje się na dole, a po stronie kierowcy i pasażera znajdują się dwie niebieskie lampki wskazujące zasilanie.
Do ładowarki ESR dołączono kabel USB-C na USB-C oraz małą przejściówkę USB-A na USC-C, którą już zgubiłem. Kabel ma tylko jeden metr (trzy stopy i cztery cale) długości, co wszędzie, gdzie go testowałem, było w porządku, ale w przypadku niektórych konfiguracji mógł być za krótki. Jeśli chcesz, aby Twój telefon był ładowany bezprzewodowo przy pełnej mocy Qi2 o mocy 15 W, musisz zapewnić źródło zasilania o mocy co najmniej 18 W, aby uwzględnić nieefektywność konwersji. To 18 W pochodzi albo bezpośrednio z mocniejszych gniazd USB-C w samochodzie (USB-A jest prawdopodobnie ograniczone do 12 W), albo za pośrednictwem adaptera (nie wchodzi w skład zestawu) do gniazda zapalniczki samochodowej 12 V.
Podczas testów w domu zauważyłem, że ładowarka na krótko pobierała z gniazdka ściennego maksymalnie 22,3 W na początku cyklu ładowania, ale zwykle oscylowała między 14 W a 11 W, po czym spadła znacznie poniżej 10 W przez ostatnie 45 minut ładowania — wszystkie dokładnie zgodnie z typową krzywą ładowania nowoczesnego telefonu. Telefon momentami się wyraźnie nagrzewał, ale nie przesadnie.
1/7
Jeśli obawiasz się ciepła i jego wpływu na żywotność baterii, zawsze możesz wyciągnąć wtyczkę z krążka i włożyć ją bezpośrednio do telefonu. Zatem zasadniczo masz uchwyt wentylacyjny MagSafe, który Mophie kosztuje 30 dolarów I również nie ładuje telefonu (lub dostarczany z drugim samoprzylepnym uchwytem do deski rozdzielczej).
To samo powinieneś zrobić, jeśli chcesz używać uchwytu ESR z telefonem z Androidem w formacie A Etui kompatybilne z MagSafe. Wystarczy wiedzieć, że ładowarki Qi2 są ograniczona do 5 W w przypadku używania z telefonami Qi v1.
W przeciwieństwie do MagSafe, Qi2 również nie pamięta który Wyświetlacz w trybie gotowości chcesz, na której ładowarce chcesz, na przykład zdjęcia rodzinne w kuchni lub budzik przy łóżku.
I chociaż magnes Qi2 powinien być wystarczająco mocny, aby poradzić sobie z wyboistymi drogami i dziurami, nadal mogę zrzucić iPhone’a 15 Pro z uchwytu, energicznie potrząsając. W porządku — po prostu nie planuj używania uchwytu ESR na następny wyścig Dakar ani nie myśl, że możesz go zamienić na kamerę na kask, aby bombardować trasy dla rowerów górskich.
Dla właścicieli urządzeń iPhone 13, iPhone 14 i iPhone 15 wysokiej jakości produkty ESR za 35,99 USD (obecnie w promocji za 30,99 dolarów) Magnetyczny uchwyt samochodowy Qi2 robi dokładnie to, co powinien: dobrze trzyma telefon, ładuje go (stosunkowo) szybko i można go szybko zamontować na nawiewie samochodu lub desce rozdzielczej. A przy cenie zaledwie o połowę niższej od porównywalnych uchwytów MagSafe, naprawdę nie ma na co narzekać.
Fotografia: Thomas Ricker / The Verge