Recenzja Banishers: Ghosts of New Eden — głęboka epopeja o egzorcyzmach


Wytępienie duchów i demonów to klasyczny fundament fabularny. Z Pogromcy duchów Do Egzorcystahistorie o bohaterach, którzy uwalniają ludzi lub miejsca od duchów, stanowią mocne płótno dla szeregu ludzkich doświadczeń. Wygnańcy: Duchy Nowego Edenu to nie tylko dobry przykład tego gatunku, ale także jedna z najlepiej napisanych, najbardziej intrygujących wizualnie i robiących wrażenie książek, jakie kiedykolwiek spotkałem.

Najnowsza gra od Don’t Nod, oryginalnych twórców Życie jest dziwne, Wygnańcy Akcja rozgrywa się w 1695 roku w Nowym Świecie i opowiada o dwójce kochanków, którzy oboje są wędrownymi egzorcystami, czyli „wygnańcami”. Antea Duarte i Red mac Raith przysięgają stawić czoła „nawiedzeniu”, wypędzając duchy i demony, aby nie szkodziły żywym.

Trzecioosobowa przygoda w półotwartym świecie w stylu nowych gier God of War, Wygnańcy pozwala ci kontrolować zarówno Reda, jak i upiorną Anteę po nagłej śmierci Antei na początku gry. Podczas gdy Red używa standardowego miecza i pistoletu do walki z wrogami, Antea może wykorzystywać swoje nowe moce ducha w walce i nawigacji w środowisku.

Gracze mogą przełączać się między Anteą i Redem w locie, tak jak w Śródziemie: Cień wojny, zmieniając wygląd świata podczas przełączania się między żywą postacią a martwą. Podobnie jak w poprzednich tytułach Don’t Nod, tutaj liczą się wybory, a wygnańcy decydują, gdzie zrzucić winę za nawiedzenia i demoniczne zdarzenia, które napotkają: na żywych czy na widma

Reklama

Obraz: Nie kiwaj głową/skup się na rozrywce

Antea jest mistrzynią wygnania, szkolącą swojego kochanka Reda, Szkota. Gra skupia się głównie na ich wieloaspektowych relacjach i traktuje się je z wyczuciem. To jedna z najzdrowszych relacji, jakie można sobie wyobrazić, w której Russ Bain i Amaka Okafor zapewniają wielowarstwowe przedstawienia pełne głębi, wrażliwości i humoru, Red i Antea. Parę łączy cudowna chemia, zachowując się tak, jakby naprawdę kochali się od lat, dzieląc się uroczymi dowcipami, subtelnymi drwinami i dowcipami nawet w środku bitwy.

Czerwony nieustannie podporządkowuje się swemu panu Antei – co, biorąc pod uwagę, wyróżnia się Wygnańcy Akcja rozgrywa się w czasie i miejscu, kiedy ludzie wyglądający jak Antea często byli uważani za własność. Rzeczywiście, niektórzy z pierwszych mieszkańców wioski, których spotkali wygnańcy, uważają, że Antea jest sługą Reda, co jest błędnym przekonaniem, które para szybko rozwiewa. „To wszystko ona” – mówi Red z uśmiechem. „Ja tylko pomagam”.

Sprawy dotyczące nawiedzenia są podobne do kontraktów na polowanie na potwory w Wiedźmin 3; prawie wszystkie są dobrze napisane i głęboko zaangażowane, przedstawiając zagadkę do rozwiązania. Jeden z wczesnych przypadków dotyczy kobiety, która nie może mieszkać ze swoim mężem-kowalem, przekonana, że ​​jest on nawiedzony lub opętany przez demona. Prawda jest jednak bardziej szokująca i wygnańców okłamuje zarówno mąż, jak i żona. Po rozwiązaniu sprawy poprzez połączenie wskazówek i podążanie śladami, wygnańcy mają wybór: mogą wypędzić ducha (albo wypuszczając go w sposób pokojowy, albo wysyłając go w zasadzie do piekła), albo ukarać nawiedzanych przez niego ludzi (poprzez zabranie zamiast tego duszę człowieka, zabijając go natychmiast). Jak odkryjesz, większość nawiedzeń nie wynika ze zła, ale z błędów z przeszłości, zamieszania oraz nieodwzajemnionej lub odmówionej miłości.

Upiorna Anthea unosi się i przywołuje jakąś niebieską magię w bogato zabarwionym jesiennym lesie w Banishers: Ghosts of New Eden

Obraz: Nie kiwaj głową/skup się na rozrywce

Wygnańcy z głębokim namysłem porusza tematy niewolnictwa, odmowy miłości queer, przemocy małżeńskiej i patriarchatu, a następnie prosi graczy, aby zrobili to samo w przypadku zestawów zróżnicowanych procesów decyzyjnych. Red i Antea spotykają pana niewolników nawiedzającego jej niewolnicę, która według niej była w niej zakochana – ale udawanie, że ją kocha, było jego jedynym sposobem na przetrwanie jako niewolnik i odziedziczenie części pieniędzy po jej śmierci (której nie spowodował). „Okruszek wolności smakuje niewolnikowi jak bochenek” – mówi.

W obliczu tego zaskakującego odkrycia Red i Antea mogą albo ukarać niewolnika, albo uwolnić lub ukarać ducha posiadacza niewolników. Wybór dał mi do myślenia: kobieta zdawała się cierpieć z powodu nieodwzajemnionej miłości, jednak po wypuszczeniu jej na odpowiednik nieba niewolnica poczuła się zdradzona. Jego późniejsza irytacja tak mnie poruszyła, że ​​wczytałem ponownie wcześniejszy zapis i zamiast tego „wygnałem” ją do odpowiednika piekła. Takie postępowanie oznacza, że ​​były niewolnik czuje się widziany, słychać jego ból i wreszcie osiąga spokój. Wybory nigdy nie są łatwe, a historie zmuszają cię do skonfrontowania się z tymi tematami i sprawdzenia swoich bezpośrednich reakcji na nie.

Wygnańcy to ogromna gra. Niedługo po śmierci Antei otrzymasz dostęp do niemal całej mapy. Jednak niektóre ścieżki są zablokowane, co wymaga od Antei specjalnych umiejętności, które rozwija w miarę rozgrywania się głównej historii w stylu Metroidvanii. Podobnie jak wiele współczesnych gier, Wygnańcy ma system rzemiosła, ale nie jest to aż tak istotne. Rzemiosła używasz głównie do ulepszania wyposażenia Reda i Antei, aby zyskać premie do zdrowia przy zabójstwach, silniejsze ataki w zwarciu i tak dalej.

Red, trzymając pochodnię i miecz, stawia czoła makabrycznemu stworzeniu w mglistym, zabarwionym na czerwono środowisku w Banishers: Ghosts of New Eden

Obraz: Nie kiwaj głową/skup się na rozrywce

Wygnańcy cierpi z powodu ograniczonej liczby typów wrogów, a do pokonania jest tylko garstka ghuli i widm. Czerwony walczy mieczem i karabinem, budując wskaźnik „wygnania”, który pozwala mu wyprowadzić szybki i potężny atak. Antea używa swoich duchowych pięści, natychmiastowej teleportacji i ataków obszarowych. Combatowi brakuje dopracowania podobnych, bardziej budżetowych gier, ale nie jest zbyt ofensywny. Projekt zachęca do przełączania się między Anteą i Redem w locie, aby zadawać różne rodzaje obrażeń określonym typom wrogów i jest całkiem przyjemne: niektórzy wrogowie będą odporni na miecz Reda, chyba że Antea najpierw zużyje upiorną tarczę, którą mogą zniszczyć tylko jej ataki , Na przykład.

Choć kierunek artystyczny jest silny, Banishers jest nie jest to najbardziej dopracowana technicznie gra. Szkoda, że ​​twarze nie były lepsze, bo wszystkie wyglądały dość plastycznie – co jest niefortunnym zwrotem, biorąc pod uwagę poziom konwersacji w grze. Jednak niektóre projekty potworów przyprawiają o zawrót głowy – jak gigantyczne stworzenie w klatce na dnie kopalni, które wygląda jak coś z Dark Souls – a każdy obszar ma swoją odrębną tożsamość, pogodę i populację.

Wygnańcy Główny wątek dotyczy egzorcyzmowania najpotężniejszego ducha, jakiego Antea kiedykolwiek spotkała. Aby odzyskać ciało Antei, para musi pozbyć się ducha. Najważniejsze jest to, jak rozstrzygnie się los Antei: możesz wskrzesić jej ciało lub uwolnić jej ducha. Gra sprytnie wiąże tę ważną decyzję ze sposobem, w jaki poradzisz sobie z niezliczonymi nawiedzonymi zadaniami. Zmartwychwstanie Antei wymaga żywych dusz ludzkich, a jej odejście wymaga duchów. Na koniec gra wskaże, czy zrobiłeś wystarczająco dużo, ale nic więcej nie powiem. To naprawdę jedna z najsprytniejszych mechanizmów łączenia zadań pobocznych z zadaniem głównym, jakie widziałem.

Wygnańcy to przerażająca, pełna miłości opowieść o dwóch niesamowitych ludziach. Płakałam kilka razy, zarówno z powodu tych dwóch postaci, które pokochałam, jak i z powodu bardzo smutnych historii innych, którzy próbowali sobie poradzić w trudnym świecie. Choć walka nie jest spektakularna, a grafika jest przeciętna, wszystko inne sprawia, że ​​jest to gra wyjątkowa. Dzięki doskonałemu scenariuszowi, doskonałym występom, sprytnej centralnej mechanice i przemyślanym, wciągającym historiom, Wygnańcy to najlepsza jak dotąd gra Don’t Nod.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Nasze ulubione gry, ubrania i akcesoria dla fanów Elden Ring

Pierścień Eldena jest przez wielu uważana za najlepsze doświadczenie FromSoftware, z mroczną, średniowieczną scenerią i głęboką historią napisaną częściowo przez...

CrossOver 24 jest teraz dostępny dla komputerów Mac z obsługą większej liczby gier

CrossOver to platforma, która umożliwia użytkownikom uruchamianie oprogramowania Windows w systemie macOS tak, jakby było to oprogramowanie natywne, i jest powszechnie używana do...

Zobacz, jak Odyseusz próbował pierwszego lądowania na Księżycu w USA od 1972 roku o 18:24 czasu wschodniego

Misja, oficjalnie znana jako IM-1, niesie ładunek naukowy, który ma pomóc NASA dowiedzieć się więcej o powierzchni Księżyca, zanim program Artemis NASA przyniesie...
Advertisment