The Legend of Zelda: Łzy królestwaZdolność Recall jest na papierze prosta: możesz wycelować w obiekt i przewinąć ścieżkę tego obiektu. Innymi słowy, jeśli rzucisz kamieniem i uderzysz w niego Recall w miejscu, w którym wyląduje, powróci on do miejsca, z którego został rzucony. Jest to szczególnie pomocne narzędzie w rozwiązywaniu Łzy Królestwakapliczki i świątynie, zarówno po to, by naprawiać błędy, jak i rozwiązywać skomplikowane, poruszające łamigłówki.
Ale to też Więc znacznie więcej — zwłaszcza w połączeniu z Łzy Królestwainne niesamowite zdolności, takie jak Ultrahand.
Kiedy pierwszy raz zacząłem grać Łzy Królestwanajjaśniejsze i najbardziej atrakcyjne nowe umiejętności byli Ultrahand i Fuse, z oczywistych powodów. Na przykład Ultrahand to narzędzie służące do łączenia przedmiotów znalezionych w Hyrule w dosłownie wszystko, co możesz wymyślić: Korokowe narzędzia tortur, niszczycielskie machiny wojenneI nawet ciężarówki. Bezpiecznik to odpowiednik broni, umożliwiający łączenie materiałów i broni Strzały do honowania oczu Keese lub tarcze emitujące płomienie. To część Łzy Królestwa to ma na celu uzyskanie kurwa tak! z ciebie. Tymczasem jego cichszy odpowiednik w Recall faktycznie kradnie show.
Moim pierwszym wprowadzeniem do Recall było używanie go do rozwiązywania zagadek w kapliczkach, a ponadto do naprawiania błędów, które tam popełniłem. To proste, ale przydatne narzędzie do układania puzzli, ale dopiero wtedy, gdy zaczynasz rozumieć złożoność umiejętności, zaczyna naprawdę błyszczeć. W świątyniach może stać się czymś w rodzaju kodu do oszukiwania — jak zdolność Ascend — omijać zagadki całkowicie. Używam go, gdy czuję się zakłopotany lub trochę leniwy, a jednak nadal wymaga to dużej mocy umysłowej, aby dowiedzieć się, jak najlepiej go używać. Zdolność jest rzeczywistą definicją frazy Pracuj mądrzej, nie ciężej.
Nintendo zadbało również o to, aby Recall samo w sobie było ciężkie; nie ma napięcia związanego z pływaniem przez sufity, jak w przypadku Ascend, ale jego odwrócenie w zwolnionym tempie w połączeniu z tykającym zegarem dodaje ograniczenie do umiejętności, która w przeciwnym razie zepsułaby całą grę.
Poza kapliczkami używałem Przywołania jako narzędzia lokomotywy — w zasadzie wszystko może stać się windą. Możesz użyć Ultrahand, aby przesunąć platformę jak windę, a następnie wybrać Recall, aby odtworzyć tę ścieżkę, ale prawdziwy galaktyczny ruch mózgowy polega na tym, że możesz uzyskać dużo wyżej, rzucając w powietrze coś małego, na przykład wiązkę patyków. Gdy drewno spadnie z powrotem na ziemię, możesz przymocować do niego platformę – abyś mógł na niej stanąć – a następnie użyj Przywołania, aby prześledzić jego ścieżkę do miejsca, w którym się wybierałeś.
Odkryłem, że duże szybowce też początkowo były trudne, ale rozwiązanie Recall i Ultrahand to naprawiło, zbyt. Mogę wystrzelić mój szybowiec Zonai z dowolnego miejsca, używając Ultrahand do śledzenia ścieżki, którą chciałbym, aby leciał, a następnie cofając go – lądując samolotem do tyłu. Następnie używam Przywołania, aby wprawić go z powrotem w ruch, kiedy już będę mógł wspiąć się na pokład.
Przeszukując Twittera, znalazłem jeszcze więcej zastosowań Przywołania, których nie brałem pod uwagę, na przykład jego miejsce w walce. To naprawdę genialne: kiedy ściga cię wróg, rzuć broń do przodu — z dala od wroga i prosto przed siebie. Szybko wybierz Odwołaj, aby odesłać tę broń z powrotem do siebie i uderzyć wroga za tobą.
Wróg rzuca w ciebie głazem? Zamiast go unikać, użyj Przywołania, aby posłać go z powrotem w ich stronę.
To niesamowite, że nadal widzę Recall używane w sposób, który mnie zaskakuje. Łzy Królestwa jest pod tym względem wielkim osiągnięciem; z pewnością istnieją ograniczenia co do tego, co możesz zrobić z grą i jej możliwościami, ale Nintendo sprawiło, że te granice są rozmyte w taki sposób, że wielu programistów próbowało to zrobić wcześniejale nie zawsze się udawało.
Mówiłem to już wcześniej, ale powtórzę jeszcze raz: Łzy Królestwa to najlepsza gra typu „graj w to, jak chcesz”, złoty standard immersyjnej karty SIM. Nowe umiejętności Linka podkreślają ten etos, dzięki któremu gra wydaje się jeszcze bardziej swobodna.