Razer demonstruje przyszłość gamingowej technologii dotykowej dzięki Sensa HD Haptics i Project Esther



Gracze uwielbiają oglądać transmisje na żywo, widzieć, jak ich ulubieni gracze wykonują niesamowite zagrania i wygrywają – ale co by było, gdybyśmy mogli przenieść akcję na wyższy poziom i nie tylko widzieć i słyszeć transmisję, ale także to czuć? Wyobraź sobie nowe wyżyny, na jakie mogą wznieść się gracze, jeśli są otoczeni grą, widokami, dźwiękami i wrażeniami. Kluczem do spełnienia tego marzenia jest dotyk, a na targach CES 2024 Razer zamienił to marzenie w rzeczywistość, przedstawiając Project Esther – pierwszą na świecie podkładkę do gier HD Haptics, napędzaną naszą najnowszą innowacją Razer Sensa HD Haptics.

Streaming Haptics – wprowadzenie widza do gry: Razer z przyjemnością prezentuje, we współpracy z globalną firmą badawczo-rozwojową InterDigital, zajmującą się badaniami i rozwojem technologii bezprzewodowych, wideo i sztucznej inteligencji, pierwsze na świecie rozwiązanie do strumieniowego przesyłania haptycznego MPEG na Mobile World Congress 2024. Zaprezentowane na stoisku InterDigital na targach Hala 7, stoisko 7B31, gdzie można obejrzeć wciągającą wersję demonstracyjną przesyłania strumieniowego wzmocnioną dotykiem. Trzeba poczuć to nowe doświadczenie w grach, aby uwierzyć. Demo zostanie pokazane na zestawie Razer Sensa HD Haptics, który obejmuje wielokrotnie nagrodzony na targach CES Project Esther, zmodyfikowaną wersję zestawu słuchawkowego Razer Kraken HyperSense V3 oraz kontroler HD Haptics, co daje w sumie 20 punktów końcowych dotyku i będzie dostępne przesyłane strumieniowo za pośrednictwem wkładu InterDigital w haptyczne i wciągające kodeki wideo MPEG.

Gra, którą prezentujemy na Mobile World Congress 2024, to prototypowa gra wyścigowa, starannie zaprojektowana, aby ożywić ekscytujący świat wyścigów z niezrównaną precyzją. Nie chodzi tylko o prędkość na torze; chodzi o poczucie ryku silnika, tarcia opon o asfalt i zapierające dech w piersiach momenty wyprzedzania przeciwnika, a wszystko to dzięki dopracowanej mocy Razer Sensa HD Haptics. Każde zdarzenie w grze, od gwałtownego przyspieszenia po intensywność pokonywania zakrętów, wiąże się z odrębnymi wrażeniami dotykowymi. Ta pionierska demonstracja uwydatni możliwości Razer Sensa HD Haptics, prezentując zarówno wielokierunkowe elementy dotykowe, które naśladują złożone siły działające podczas szybkiego wyścigu, jak i zharmonizowane elementy dotykowe obsługujące wiele urządzeń, które synchronizują sprzężenie zwrotne sensoryczne w poduszce do grania, zestawie słuchawkowym i kontrolerze na wciągającą przygodę wyścigową, inną niż wszystkie.

Obecny krajobraz haptyki: Krajobraz dotykowy od dawna ogranicza się do lokalnych doświadczeń lub zastrzeżonych sieci. Chociaż konsole do gier, takie jak PlayStation i Xbox, oferują wciągające wrażenia w domu, ten sam poziom wrażeń dotykowych nie był możliwy jednocześnie dla szerokiego grona odbiorców. Teraz wizja Razera – oparta na naszym ekosystemie Chroma RGB – rozszerzyła dotyk na nowe horyzonty dzięki zintegrowanej technologii Interhaptics.

Wizja przyszłości napędzanej dotykiem: Strumieniowanie dotykowe nie ogranicza się tylko do gier — istnieje mnóstwo możliwości wciągającej rozrywki transmitowanej strumieniowo na cały świat:

  • Transmisja dotykowa na Twitchu: widzowie mogą poczuć akcję w czasie rzeczywistym, oglądając swoich ulubionych streamerów, co poprawia ogólne wrażenia z oglądania.
  • Streaming filmów za pomocą funkcji Haptics: wieczory filmowe w domu, pełne takich samych wrażeń dotykowych, jak w wysokiej klasy kinach dzięki Project Eshter i strumieniowaniu dotykowemu.
  • Full-Body Haptics w grach w chmurze: sesje gier w chmurze, które oferują zmysłową podróż całego ciała, dzięki czemu naprawdę „wchodzisz w grę”.
  • Zdalne sesje medytacyjne: Technologia dotykowa nie ogranicza się do gier; może również poprawić samopoczucie i koncentrację, wyobraź sobie zdalną sesję medytacyjną, podczas której delikatne wibracje wprowadzą Cię w stan głębokiego relaksu.
  • Wciągająca muzyka: muzyka, którą nie tylko słychać, ale i którą można poczuć, z liniami basu, które rezonują w duszy. Gracze doświadczyli już takiej wersji w Razer Kraken V3 HyperSense.
  • Wciągające wydarzenia na żywo: wyobraź sobie wydarzenia sportowe, podczas których poczujesz ryk stadionu bezpośrednio ze swojego salonu.

Transport elementów dotykowych wszędzie: Wyzwanie polega na zapewnieniu, że wciągające wrażenia dotykowe przekraczają granice fizyczne i ograniczenia urządzenia. Przejęcie przez Razera Interhaptics, firmy specjalizującej się w oprogramowaniu i rozwoju oprogramowania dotykowego, było strategicznym krokiem w kierunku tej wszechstronnej wizji haptycznej i utorowało drogę dla ekosystemu technologii opartej na współpracy. Firma Interhaptics odegrała kluczową rolę w inicjatywach takich jak standard MPEG haptics, wraz z partnerem InterDigital, współpracując z konsorcjum współpracującym, takim jak Khronos, aby wprowadzić wciągające interfejsy API haptyki do standardu OpenXR oraz uruchamiając platformę Interhaptics w 2024 r., aby umożliwić zewnętrznym producentom OEM tworzenie płynnych urządzeń peryferyjnych jak Project Esther w protokole USB-HID.

Inicjatywy te uzupełniają niezbędne elementy technologiczne, aby umożliwić transport elementów dotykowych w każdym systemie, zgodnie z wyobrażeniami Forum Przemysłu Haptycznego w 2021 r.

Reklama

Streaming MPEG Haptics: We współpracy z firmą Razer InterDigital zaprezentuje streaming MPEG Haptics z hali wystawowej podczas Mobile World Congress 2024. Ta demonstracja podkreśla postęp możliwy dzięki standardom MPEG Haptics, obejmującym technologie Interhaptics. Standard dotykowy MPEG znajduje się obecnie w fazie zaawansowania Final Draft International Standard i jest gotowy do wprowadzenia na rynek.

Kluczowe atrakcje prezentacji obejmują kodowanie i transkodowanie treści utworzonych za pomocą Interhaptics do formatu MPEG oraz strumieniowe przesyłanie klipów z gier do smartfonów za pośrednictwem sieci 5G, zapewniając w ten sposób wciągające wrażenia dotykowe na urządzeniach mobilnych, emulując pełne wrażenia pokazane w Project Esther.

Wciągająca przyszłość: poza grami i rozrywką prawdziwy potencjał elementów dotykowych leży w ich zdolności do pogłębiania połączeń i wywoływania emocji poprzez zmysł dotyku. Wraz z ciągłym rozwojem technologii twórcy będą mieli bezprecedensowe możliwości nawiązania głębszego kontaktu z odbiorcami, kształtując przyszłość opowiadania historii i rozrywki. To coś więcej niż technologia; to forma sztuki, która wzbogaca opowiadanie historii, tworząc połączenia, które kiedyś były czymś w rodzaju science fiction. Chodzi o pogłębienie więzi emocjonalnej pomiędzy treścią a odbiorcą.

Podsumowując, współpraca pomiędzy Razer, Interhaptics, InterDigital i innymi liderami branży zwiastuje nową erę wciągających doświadczeń, w których cyfrowy świat jest nie tylko widziany i słyszany, ale odczuwany w całości, co stanowi znaczący kamień milowy na drodze do prawdziwie wciągającego opowiadanie historii.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kalifornijska policja aresztuje cztery osoby w związku z kradzieżą popiersia z klocków Lego o wartości 300 000 dolarów

Mieszkańcy Los Angeles mogą spać spokojnie, wiedząc, że szajka przestępcza nie prześladuje już sklepów detalicznych w mieście, by zasilić czarny rynek klocków Lego....

Taylor Swift wykorzystuje teksty Apple Music do dzielenia się zagadkami na nowym albumie

Taylor Swift 19 kwietnia wyda swój najnowszy album zatytułowany „The Tortured Poets Department”. W zeszłym tygodniu piosenkarka nawiązała już współpracę z Apple Music...

Oto porównanie bezpłatnego miejsca i uaktualnień w iCloud na tle konkurencji

Firma Apple po raz pierwszy wprowadziła usługę iCloud na konferencji WWDC 2011, a Steve Jobs zachwalał ją jako najlepszy sposób przechowywania dokumentów, poczty,...
Advertisment