Raporty Turtle Beach za czwarty kwartał i wyniki za cały rok 2022


Wiodący producent akcesoriów do gier Turtle Beach Corporation (Nasdaq: HEAR) podał wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok zakończony 31 grudnia 2022 r. są dobrze przygotowani do nieuchronnego zwrotu na rynku akcesoriów do gier i pozostają zachęceni silnymi długoterminowymi trendami na rynku gier” – powiedział Juergen Stark, dyrektor generalny i prezes Turtle Beach Corporation. „Według Newzoo liczba graczy wciąż rośnie, a przewiduje się, że do 2025 roku globalny rynek gier zwiększy liczbę graczy o kolejne 335 milionów. Chociaż na naszą rentowność miały wpływ warunki makroekonomiczne powodujące niższy popyt ze strony konsumentów, wysokie konkurencyjne rabaty, a także niezwykle wysokie koszty transportu kosztów, wierzymy, że rynek gier się odbudowuje, koszty transportu znacznie spadły i przewidujemy, że z czasem rabaty powrócą do normy. Wierzymy, że nasze przywództwo w zakresie marki i zróżnicowane portfolio produktów zapewnia nam dalsze sukcesy, w tym wzrost przychodów i powrót do pozytywnej EBITDA w 2023 r. wraz z dalszą poprawą środowiska gamingowego i makroekonomicznego”.

„Nasze wiodące w branży portfolio zestawów słuchawkowych do konsoli nadal się rozwijało i osiągało dobre wyniki, ponieważ nasz bezprzewodowy zestaw słuchawkowy Stealth 600 był najlepiej sprzedającą się serią zestawów słuchawkowych w 2022 r. według NPD. Wprowadziliśmy również nasze pierwsze zestawy słuchawkowe sugerowanej ceny detalicznej 199 USD, serię Stealth 700 Max, i wzięliśmy ponad 40% udziału w sprzedaży detalicznej w USA w tym przedziale cenowym premium. W rzeczywistości, pomimo niezwykle promocyjnego środowiska konkurencyjnego, zwiększyliśmy ASP naszych zestawów słuchawkowych do konsoli o ponad 7% w 2022 r. według NPD w USA. Ponadto ogłosiliśmy innowacyjne nowe produkty w całej nasze wielokrotnie nagradzane portfolio komputerów PC oraz nasze najnowsze kategorie produktów, takie jak symulacje lotu, konsole i kontrolery mobilne, rozszerzyły się w ciągu roku, osiągając dobre wyniki w stosunku do naszych oczekiwań.W rzeczywistości nasz VelocityOne Flight stał się najlepiej sprzedającym się kontrolerem lotu nr 1 według sprzedaży w dolarach w Stanach Zjednoczonych w pierwszym pełnym roku na NPD, a łącznie nasza strategia dywersyfikacji produktów zapewniła 25% przychodów z zestawów słuchawkowych innych niż konsole w całym roku 2022.

Podsumowanie czwartego kwartału w porównaniu z poprzednim kwartałem:

  • Przychody netto wyniosły 100,9 mln USD (105,5 mln USD w stałej walucie), w porównaniu do 109,4 mln USD rok temu;
  • Strata netto wyniosła 23,2 mln USD, czyli 1,40 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do zysku netto w wysokości 4,5 mln USD, czyli 0,25 USD na akcję rozwodnioną rok temu;
  • Skorygowany dochód netto wyniósł 1,6 mln USD, czyli 0,10 USD na rozwodnioną akcję, w porównaniu do skorygowanego dochodu netto w wysokości 2,8 mln USD lub 0,16 USD na rozwodnioną akcję rok temu;
  • Skorygowana EBITDA wyniosła 6,0 mln USD w porównaniu do skorygowanej EBITDA w wysokości 9,6 mln USD rok temu;
  • Powtarzające się koszty operacyjne spadły o ~16% w wyniku proaktywnego zarządzania wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku.

Podsumowanie całego roku 2022 vs. 2021:

  • Przychody netto wyniosły 240,2 mln USD (249,3 mln USD w stałej walucie) w porównaniu z rekordową kwotą 366,4 mln USD rok temu, odzwierciedlając niższy popyt konsumentów w wyniku wymagającego makrośrodowiska i wyczerpywania zapasów kanałów u sprzedawców detalicznych;
  • Strata netto wyniosła 59,5 mln USD, czyli 3,62 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do zysku netto w wysokości 17,7 mln USD, czyli 0,97 USD na akcję rozwodnioną rok temu;
  • Skorygowana strata netto wyniosła 25,0 mln USD, czyli 1,52 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do skorygowanego dochodu netto w wysokości 20,2 mln USD, czyli 1,11 USD na akcję rozwodnioną rok temu;
  • Skorygowana strata EBITDA wyniosła 18,7 mln USD w porównaniu do skorygowanej EBITDA w wysokości 36,6 mln USD rok temu;
  • Powtarzające się koszty operacyjne spadły o ~13% w porównaniu z proaktywnym zarządzaniem wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku.

Wyniki finansowe za czwarty kwartał 2022 r

Przychody netto w czwartym kwartale 2022 r. wyniosły 100,9 mln USD, czyli 105,5 mln USD w stałej walucie, w porównaniu do 109,4 mln USD rok temu, odzwierciedlając ostrożność w wydatkach konsumentów i silną presję cenową ze strony konkurencji w całej branży, choć wykazując ożywienie w porównaniu z poprzednimi kwartałami, biorąc pod uwagę niewielki spadek rok do roku.

Marża brutto w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 19,8% w porównaniu z 32,5% rok wcześniej, co wynikało z wyższych kredytów promocyjnych spowodowanych agresywną konkurencją cenową w celu zmniejszenia poziomu zapasów w kanałach, opłaty w wysokości 4,5 mln USD za potencjalne nadwyżki komponentów i zapasów produktów związanych z skutki pandemii dla łańcucha dostaw i logistyki oraz utrzymujące się wysokie koszty transportu spowodowane pandemią.

Reklama

Koszty operacyjne w czwartym kwartale 2022 r. wyniosły 28,1 mln USD, co oznacza spadek o 4% rok do roku. Powtarzalne koszty operacyjne spadły o ~16% rok do roku w wyniku proaktywnych programów zarządzania wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku oraz dostosowania wydatków do popytu rynkowego.

Strata netto w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 23,2 mln USD, czyli 1,40 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do zysku netto w wysokości 4,5 mln USD, czyli 0,25 USD na akcję rozwodnioną, w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Z wyłączeniem kilku korekt zysków w obu okresach (zestawionych poniżej w Tabeli 4), dochód netto liczony niezgodnie z zasadami GAAP (zgodnie z definicją poniżej w części „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w czwartym kwartale 2022 r. wyniósł 1,6 mln USD, czyli 0,10 USD na rozwodnioną akcję, w porównaniu z dochodem netto liczonym bez uwzględnienia zasad GAAP w wysokości 2,8 mln USD, czyli 0,16 USD na rozwodnioną akcję, w okresie rok temu. Średnia ważona rozwodniona liczba akcji za czwarty kwartał 2022 r. wyniosła 16,6 mln w porównaniu do 18,3 mln w analogicznym kwartale ubiegłego roku.

Skorygowana EBITDA (zgodnie z definicją poniżej w części „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 6,0 mln USD, w porównaniu ze skorygowaną EBITDA w wysokości 9,6 mln USD w okresie rok wcześniej, ze względu na czynniki wymienione powyżej, w tym 2,3 mln USD pozytywny wpływ kursów walutowych.

Wyniki finansowe 2022 r
Przychody netto w 2022 r. wyniosły 240,2 mln USD, czyli 249,3 mln USD w stałej walucie, w porównaniu do 366,4 mln USD w podwyższonym okresie rok temu, odzwierciedlając niższy popyt wynikający z ograniczonych wydatków uznaniowych konsumentów i kompresji zapasów kanałów sprzedaży detalicznej. Ponadto rok 2021 był rekordowy w historii Spółki, ponieważ popyt konsumentów na zestawy słuchawkowe do konsoli utrzymywał się na wysokim poziomie na początku roku, a sprzedawcy detaliczni zwiększyli poziomy zapasów kanałów, aby zapewnić podaż.

Marża brutto w 2022 r. wyniosła 20,5% w porównaniu z 35,0% rok wcześniej, na co wpływ miały wyższe kredyty promocyjne spowodowane agresywną konkurencją cenową mającą na celu zmniejszenie poziomu zapasów, opłata w wysokości 9,8 mln USD za potencjalne nadwyżki komponentów i zapasów produktów w związku z łańcuchem dostaw spowodowanym pandemią i wpływem logistyki , wyższe koszty frachtu spowodowane pandemią i zmniejszanie zadłużenia kosztów stałych spowodowane wolumenem. Wyłączając rezerwę na zapasy w wysokości 9,8 mln USD, marża brutto wyniosła 24,5% w ciągu roku. Ponadto wyższe koszty frachtu w porównaniu z poziomami sprzed pandemii wpłynęły na marżę brutto (i zyski) o około 11 mln USD za cały rok.

Koszty operacyjne w 2022 r. wyniosły 100,7 mln USD, co oznacza spadek o 7% rok do roku i obejmowały 10,9 mln USD w pozycjach jednorazowych. Powtarzalne koszty operacyjne spadły o ~13% rok do roku w wyniku proaktywnych programów zarządzania wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku oraz dostosowania wydatków do popytu rynkowego.

Strata netto w 2022 roku wyniosła 59,5 mln USD, czyli 3,62 USD na rozwodnioną akcję, w porównaniu do zysku netto w wysokości 17,7 mln USD, czyli 0,97 USD na rozwodnioną akcję, w okresie rok wcześniej. Wyłączając kilka korekt zysków w obu okresach (zestawionych poniżej w Tabeli 4), strata netto niezgodna z zasadami GAAP (zgodnie z definicją poniżej w sekcji „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w 2022 r. wyniosła (25,0) mln USD, czyli (1,52) USD na rozwodniony akcji, w porównaniu do zysku netto obliczonego bez uwzględnienia zasad GAAP, który wyniósł 20,2 mln USD, czyli 1,11 USD na rozwodnioną akcję, w okresie rok temu. Średnia ważona rozwodniona liczba akcji za 2022 r. wyniosła 16,5 mln w porównaniu do 18,3 mln w okresie rok wcześniej.

Skorygowana strata EBITDA (zgodnie z definicją poniżej w części „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w 2022 r. wyniosła 18,7 mln USD, w porównaniu ze skorygowaną EBITDA w wysokości 36,6 mln USD w okresie rok wcześniej, ze względu na czynniki wymienione powyżej, w tym negatywny wpływ 1,8 mln USD wymiana zagraniczna.

Podsumowanie bilansu i przepływów pieniężnych
Na dzień 31 grudnia 2022 r. Spółka posiadała 11,4 mln USD w gotówce i 19,1 mln USD na swoim rewolwerze. Można to porównać do 37,7 mln USD gotówki i braku niespłaconego zadłużenia na dzień 31 grudnia 2021 r. Zapasy na dzień 31 grudnia 2022 r. wyniosły 71,3 mln USD w porównaniu do 101,9 mln USD na dzień 31 grudnia 2021 r.

Spółka zamierza złożyć swoje wyniki finansowe na formularzu 10-K do czasu zakończenia audytu za 2022 r., a wszelkie ewentualne korekty mogą mieć wpływ odpowiednio na jej bilans oraz dochód netto GAAP i EPS GAAP.

Perspektywa na cały rok 2023
W świetle wyżej wymienionych warunków rynkowych i operacyjnych Spółka oczekuje, że przychody netto w roku podatkowym 2023 wzrosną o około 10% (~265 mln USD), przy czym wzrost ten będzie napędzany głównie oczekiwanymi lepszymi wynikami rynków gier w określonych kategoriach w oparciu o wyniki Spółki plany produktowe na 2023 r. Firma spodziewa się skorygowanej EBITDA w wysokości około 5 mln USD, co oznacza poprawę w ujęciu rok do roku o około 23 mln USD, ale z uwzględnieniem około 10 mln USD pozostałego negatywnego wpływu wyjątkowo wysokich rabatów konkurencyjnych i kosztów transportu. Oczekuje się, że obie pozycje będą słabnąć w miarę postępów w ciągu roku.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Obudowa typu mid-tower Thermaltake Intros S250 TG ARGB

Firma Thermaltake przedstawiła dzisiaj S250 TG ARGB, obudowę typu mid-tower z unikalnym gniazdem rozszerzeń i możliwością montażu dużych grzejników 420 mm. Etui...

COLORFUL wprowadza na rynek CVN B650M GAMING FROZEN dla procesorów AMD Ryzen z serii 8000

Firma Colourful Technology Company Limited, wiodąca marka komponentów do komputerów do gier, laptopów do gier i produktów audio Hi-Fi, z dumą prezentuje płytę...

ViewSonic wprowadza na rynek monitory VG2457V i VG2757V-2K z funkcjami wideokonferencji

ViewSonic Corp., wiodący światowy dostawca rozwiązań wizualnych, wprowadza nową generację monitorów do wideokonferencji. Monitory dokujące VG2457V i VG2757V-2K są dostępne w rozmiarach...
Advertisment