Raporty Turtle Beach za czwarty kwartał i wyniki za cały rok 2022


Wiodący producent akcesoriów do gier Turtle Beach Corporation (Nasdaq: HEAR) podał wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok zakończony 31 grudnia 2022 r. są dobrze przygotowani do nieuchronnego zwrotu na rynku akcesoriów do gier i pozostają zachęceni silnymi długoterminowymi trendami na rynku gier” – powiedział Juergen Stark, dyrektor generalny i prezes Turtle Beach Corporation. „Według Newzoo liczba graczy wciąż rośnie, a przewiduje się, że do 2025 roku globalny rynek gier zwiększy liczbę graczy o kolejne 335 milionów. Chociaż na naszą rentowność miały wpływ warunki makroekonomiczne powodujące niższy popyt ze strony konsumentów, wysokie konkurencyjne rabaty, a także niezwykle wysokie koszty transportu kosztów, wierzymy, że rynek gier się odbudowuje, koszty transportu znacznie spadły i przewidujemy, że z czasem rabaty powrócą do normy. Wierzymy, że nasze przywództwo w zakresie marki i zróżnicowane portfolio produktów zapewnia nam dalsze sukcesy, w tym wzrost przychodów i powrót do pozytywnej EBITDA w 2023 r. wraz z dalszą poprawą środowiska gamingowego i makroekonomicznego”.

„Nasze wiodące w branży portfolio zestawów słuchawkowych do konsoli nadal się rozwijało i osiągało dobre wyniki, ponieważ nasz bezprzewodowy zestaw słuchawkowy Stealth 600 był najlepiej sprzedającą się serią zestawów słuchawkowych w 2022 r. według NPD. Wprowadziliśmy również nasze pierwsze zestawy słuchawkowe sugerowanej ceny detalicznej 199 USD, serię Stealth 700 Max, i wzięliśmy ponad 40% udziału w sprzedaży detalicznej w USA w tym przedziale cenowym premium. W rzeczywistości, pomimo niezwykle promocyjnego środowiska konkurencyjnego, zwiększyliśmy ASP naszych zestawów słuchawkowych do konsoli o ponad 7% w 2022 r. według NPD w USA. Ponadto ogłosiliśmy innowacyjne nowe produkty w całej nasze wielokrotnie nagradzane portfolio komputerów PC oraz nasze najnowsze kategorie produktów, takie jak symulacje lotu, konsole i kontrolery mobilne, rozszerzyły się w ciągu roku, osiągając dobre wyniki w stosunku do naszych oczekiwań.W rzeczywistości nasz VelocityOne Flight stał się najlepiej sprzedającym się kontrolerem lotu nr 1 według sprzedaży w dolarach w Stanach Zjednoczonych w pierwszym pełnym roku na NPD, a łącznie nasza strategia dywersyfikacji produktów zapewniła 25% przychodów z zestawów słuchawkowych innych niż konsole w całym roku 2022.

Podsumowanie czwartego kwartału w porównaniu z poprzednim kwartałem:

  • Przychody netto wyniosły 100,9 mln USD (105,5 mln USD w stałej walucie), w porównaniu do 109,4 mln USD rok temu;
  • Strata netto wyniosła 23,2 mln USD, czyli 1,40 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do zysku netto w wysokości 4,5 mln USD, czyli 0,25 USD na akcję rozwodnioną rok temu;
  • Skorygowany dochód netto wyniósł 1,6 mln USD, czyli 0,10 USD na rozwodnioną akcję, w porównaniu do skorygowanego dochodu netto w wysokości 2,8 mln USD lub 0,16 USD na rozwodnioną akcję rok temu;
  • Skorygowana EBITDA wyniosła 6,0 mln USD w porównaniu do skorygowanej EBITDA w wysokości 9,6 mln USD rok temu;
  • Powtarzające się koszty operacyjne spadły o ~16% w wyniku proaktywnego zarządzania wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku.

Podsumowanie całego roku 2022 vs. 2021:

  • Przychody netto wyniosły 240,2 mln USD (249,3 mln USD w stałej walucie) w porównaniu z rekordową kwotą 366,4 mln USD rok temu, odzwierciedlając niższy popyt konsumentów w wyniku wymagającego makrośrodowiska i wyczerpywania zapasów kanałów u sprzedawców detalicznych;
  • Strata netto wyniosła 59,5 mln USD, czyli 3,62 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do zysku netto w wysokości 17,7 mln USD, czyli 0,97 USD na akcję rozwodnioną rok temu;
  • Skorygowana strata netto wyniosła 25,0 mln USD, czyli 1,52 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do skorygowanego dochodu netto w wysokości 20,2 mln USD, czyli 1,11 USD na akcję rozwodnioną rok temu;
  • Skorygowana strata EBITDA wyniosła 18,7 mln USD w porównaniu do skorygowanej EBITDA w wysokości 36,6 mln USD rok temu;
  • Powtarzające się koszty operacyjne spadły o ~13% w porównaniu z proaktywnym zarządzaniem wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku.

Wyniki finansowe za czwarty kwartał 2022 r

Przychody netto w czwartym kwartale 2022 r. wyniosły 100,9 mln USD, czyli 105,5 mln USD w stałej walucie, w porównaniu do 109,4 mln USD rok temu, odzwierciedlając ostrożność w wydatkach konsumentów i silną presję cenową ze strony konkurencji w całej branży, choć wykazując ożywienie w porównaniu z poprzednimi kwartałami, biorąc pod uwagę niewielki spadek rok do roku.

Marża brutto w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 19,8% w porównaniu z 32,5% rok wcześniej, co wynikało z wyższych kredytów promocyjnych spowodowanych agresywną konkurencją cenową w celu zmniejszenia poziomu zapasów w kanałach, opłaty w wysokości 4,5 mln USD za potencjalne nadwyżki komponentów i zapasów produktów związanych z skutki pandemii dla łańcucha dostaw i logistyki oraz utrzymujące się wysokie koszty transportu spowodowane pandemią.

Reklama

Koszty operacyjne w czwartym kwartale 2022 r. wyniosły 28,1 mln USD, co oznacza spadek o 4% rok do roku. Powtarzalne koszty operacyjne spadły o ~16% rok do roku w wyniku proaktywnych programów zarządzania wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku oraz dostosowania wydatków do popytu rynkowego.

Strata netto w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 23,2 mln USD, czyli 1,40 USD na akcję rozwodnioną, w porównaniu do zysku netto w wysokości 4,5 mln USD, czyli 0,25 USD na akcję rozwodnioną, w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Z wyłączeniem kilku korekt zysków w obu okresach (zestawionych poniżej w Tabeli 4), dochód netto liczony niezgodnie z zasadami GAAP (zgodnie z definicją poniżej w części „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w czwartym kwartale 2022 r. wyniósł 1,6 mln USD, czyli 0,10 USD na rozwodnioną akcję, w porównaniu z dochodem netto liczonym bez uwzględnienia zasad GAAP w wysokości 2,8 mln USD, czyli 0,16 USD na rozwodnioną akcję, w okresie rok temu. Średnia ważona rozwodniona liczba akcji za czwarty kwartał 2022 r. wyniosła 16,6 mln w porównaniu do 18,3 mln w analogicznym kwartale ubiegłego roku.

Skorygowana EBITDA (zgodnie z definicją poniżej w części „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 6,0 mln USD, w porównaniu ze skorygowaną EBITDA w wysokości 9,6 mln USD w okresie rok wcześniej, ze względu na czynniki wymienione powyżej, w tym 2,3 mln USD pozytywny wpływ kursów walutowych.

Wyniki finansowe 2022 r
Przychody netto w 2022 r. wyniosły 240,2 mln USD, czyli 249,3 mln USD w stałej walucie, w porównaniu do 366,4 mln USD w podwyższonym okresie rok temu, odzwierciedlając niższy popyt wynikający z ograniczonych wydatków uznaniowych konsumentów i kompresji zapasów kanałów sprzedaży detalicznej. Ponadto rok 2021 był rekordowy w historii Spółki, ponieważ popyt konsumentów na zestawy słuchawkowe do konsoli utrzymywał się na wysokim poziomie na początku roku, a sprzedawcy detaliczni zwiększyli poziomy zapasów kanałów, aby zapewnić podaż.

Marża brutto w 2022 r. wyniosła 20,5% w porównaniu z 35,0% rok wcześniej, na co wpływ miały wyższe kredyty promocyjne spowodowane agresywną konkurencją cenową mającą na celu zmniejszenie poziomu zapasów, opłata w wysokości 9,8 mln USD za potencjalne nadwyżki komponentów i zapasów produktów w związku z łańcuchem dostaw spowodowanym pandemią i wpływem logistyki , wyższe koszty frachtu spowodowane pandemią i zmniejszanie zadłużenia kosztów stałych spowodowane wolumenem. Wyłączając rezerwę na zapasy w wysokości 9,8 mln USD, marża brutto wyniosła 24,5% w ciągu roku. Ponadto wyższe koszty frachtu w porównaniu z poziomami sprzed pandemii wpłynęły na marżę brutto (i zyski) o około 11 mln USD za cały rok.

Koszty operacyjne w 2022 r. wyniosły 100,7 mln USD, co oznacza spadek o 7% rok do roku i obejmowały 10,9 mln USD w pozycjach jednorazowych. Powtarzalne koszty operacyjne spadły o ~13% rok do roku w wyniku proaktywnych programów zarządzania wydatkami, które Spółka zapoczątkowała na początku roku oraz dostosowania wydatków do popytu rynkowego.

Strata netto w 2022 roku wyniosła 59,5 mln USD, czyli 3,62 USD na rozwodnioną akcję, w porównaniu do zysku netto w wysokości 17,7 mln USD, czyli 0,97 USD na rozwodnioną akcję, w okresie rok wcześniej. Wyłączając kilka korekt zysków w obu okresach (zestawionych poniżej w Tabeli 4), strata netto niezgodna z zasadami GAAP (zgodnie z definicją poniżej w sekcji „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w 2022 r. wyniosła (25,0) mln USD, czyli (1,52) USD na rozwodniony akcji, w porównaniu do zysku netto obliczonego bez uwzględnienia zasad GAAP, który wyniósł 20,2 mln USD, czyli 1,11 USD na rozwodnioną akcję, w okresie rok temu. Średnia ważona rozwodniona liczba akcji za 2022 r. wyniosła 16,5 mln w porównaniu do 18,3 mln w okresie rok wcześniej.

Skorygowana strata EBITDA (zgodnie z definicją poniżej w części „Wskaźniki finansowe niezgodne ze standardami GAAP”) w 2022 r. wyniosła 18,7 mln USD, w porównaniu ze skorygowaną EBITDA w wysokości 36,6 mln USD w okresie rok wcześniej, ze względu na czynniki wymienione powyżej, w tym negatywny wpływ 1,8 mln USD wymiana zagraniczna.

Podsumowanie bilansu i przepływów pieniężnych
Na dzień 31 grudnia 2022 r. Spółka posiadała 11,4 mln USD w gotówce i 19,1 mln USD na swoim rewolwerze. Można to porównać do 37,7 mln USD gotówki i braku niespłaconego zadłużenia na dzień 31 grudnia 2021 r. Zapasy na dzień 31 grudnia 2022 r. wyniosły 71,3 mln USD w porównaniu do 101,9 mln USD na dzień 31 grudnia 2021 r.

Spółka zamierza złożyć swoje wyniki finansowe na formularzu 10-K do czasu zakończenia audytu za 2022 r., a wszelkie ewentualne korekty mogą mieć wpływ odpowiednio na jej bilans oraz dochód netto GAAP i EPS GAAP.

Perspektywa na cały rok 2023
W świetle wyżej wymienionych warunków rynkowych i operacyjnych Spółka oczekuje, że przychody netto w roku podatkowym 2023 wzrosną o około 10% (~265 mln USD), przy czym wzrost ten będzie napędzany głównie oczekiwanymi lepszymi wynikami rynków gier w określonych kategoriach w oparciu o wyniki Spółki plany produktowe na 2023 r. Firma spodziewa się skorygowanej EBITDA w wysokości około 5 mln USD, co oznacza poprawę w ujęciu rok do roku o około 23 mln USD, ale z uwzględnieniem około 10 mln USD pozostałego negatywnego wpływu wyjątkowo wysokich rabatów konkurencyjnych i kosztów transportu. Oczekuje się, że obie pozycje będą słabnąć w miarę postępów w ciągu roku.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Współzałożyciel firmy Intel, Gordon Moore, człowiek stojący za prawem Moore’a, umiera w wieku 94 lat

Firma Intel oraz Fundacja Gordona i Betty Moore'ów ogłosiły dzisiaj, że współzałożyciel firmy, Gordon Moore, zmarł w wieku 94 lat. Fundacja poinformowała, że...

Internet Archive przegrało swoją pierwszą walkę o skanowanie i wypożyczanie e-booków jak biblioteka

Sędzia federalny orzekł przeciwko Internet Archive w Hachette przeciwko Internet Archive, wytoczony przeciwko niemu pozew przez czterech wydawców książek, uznając, że serwis nie...

Zmarł Gordon Moore, współzałożyciel firmy Intel i twórca prawa Moore’a

Gordon Moore, jeden ze współzałożycieli Intela i tytan Doliny Krzemowej, zmarł dzisiaj w wieku 94 lat, zgodnie z komunikat prasowy firmy. Był...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!