Aplikacja Wiadomości może w końcu rozszerzyć swój międzynarodowy zasięg. Od 2019 roku aplikacja jest dostępna wyłącznie w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii.
Minęło ponad pięć lat, według „Financial Timesa”.Apple wreszcie chce dodać nowe obsługiwane kraje. Apple zarabia na aplikacji News dzięki połączeniu reklam displayowych i subskrypcji premium News+.
Z raportu wynika, że Apple ma obecnie około 100 redaktorów w Nowym Jorku, Londynie, Sydney i Kalifornii.
W przeciwieństwie do niektórych konkurentów, aplikacja Wiadomości w dużym stopniu zależy od zespołu redaktorów, którzy wybierają najważniejsze artykuły i tworzą nowe polecane sekcje. Pozostałe części aplikacji tworzone są algorytmicznie.
Jednak znaczenie ludzkiego dotyku utrudniało w przeszłości wysiłki Apple na rzecz międzynarodowego wdrożenia, ponieważ ekspansja wymagała większej siły roboczej i większego zasięgu krajowego.
Jednak „Financial Times” wskazuje, że Apple w końcu przygotowuje się do wykonania pracy i zwiększenia dostępności. Niestety, w raporcie nie określono dokładnie, nad którymi dodatkowymi krajami trwają prace. Jednak wysiłki najwyraźniej obejmą również przeniesienie do Wielkiej Brytanii niektórych treści aplikacji Wiadomości dostępnych obecnie wyłącznie w USA, takich jak gry słowne News+ i łamigłówki Sudoku.
Nie jest jasne, jak lukratywna finansowo jest ta usługa, zarówno pod względem przychodów z reklam, jak i liczby subskrypcji News+. Wydawcy zazwyczaj zgłaszają, że aplikacja Wiadomości generuje duży ruch, ale monetyzacja jest znacznie trudniejsza.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.