Cheshire East Council współpracuje z dostawcą usług technologicznych Capita w celu zbudowania sieci rozległej (WAN), która połączy ponad 500 miejsc usług publicznych.
Pięcioletnia umowa o wartości 8 milionów funtów obejmie działania rady, szkoły, straży pożarnej i policji w hrabstwie połączonych siecią, która jest częścią rządowego programu usług sieciowych 2 o wartości 5 miliardów funtów.
Cheshire Next Generation AWANGARDA (CNGW) ma zapewniać lepszą łączność między budynkami, centrami danych oraz poprawiać i zabezpieczać dostęp do internetu i chmury. Ułatwi także współpracę między różnymi lokalizacjami i umożliwi współdzielenie zasobów, co obniży koszty.
Cheshire East Council ICT Services będzie zarządzać siecią, z której będą również korzystać Cheshire Constabulary i Cheshire Fire and Rescue.
Sieć będzie również częścią projektu zapewnienia Wi-Fi w centrum miasta mieszkańcom i firmom, początkowo w Chester.
Oddzielnie, Enfield Council w północnym Londynie przedłużyło swoją współpracę z dostawcą oprogramowania Civica, dodając dwa lata do umowy z centrum kontaktowym podpisanej w 2017 roku.
Umowa obejmuje oprogramowanie na platformie Civica obsługującej chmurę do przetwarzania przychodów i świadczeń, zbierania stawek biznesowych, przeglądów rabatów dla pojedynczych osób i ocen finansowych opieki społecznej dla dorosłych. Oprogramowanie pomaga radzie rozstrzygać zapytania obywateli przy pierwszym kontakcie.
Enfield Council stwierdziła, że modernizacja technologii pomogła jej w zwiększeniu poboru podatków lokalnych do 98% w sezonie 2019/20, zwiększając dochody o około 1,2 mln funtów.
Geoff Waterton, szef usług windykacyjnych w Enfield Council, powiedział, że trudno jest zlekceważyć wyzwania stojące przed władzami lokalnymi, po dekadzie oszczędności, po której nastąpiła pandemia koronawirusa.
„Utrzymanie aktualnych świadczeń, rozliczanie podatku lokalnego i stawek biznesowych oraz łatwy i szybki dostęp do specjalistycznej porady telefonicznej i wsparcia były niezbędne do utrzymania najmu, maksymalizacji przychodów, złagodzenia skutków reformy systemu opieki społecznej i zarządzania rosnącymi wymaganiami Universal Credit i zmniejszanie zaległości – powiedział.
„Enfield w dużym stopniu polegał na pracownikach tymczasowych w zakresie usług pomocniczych, ale korzystanie z Civica wyeliminowało potrzebę kosztownego zatrudnienia w agencji”.
Mark Lewis, prawnik specjalizujący się w outsourcingu IT, powiedział, że większość outsourcingu sektora publicznego jest obecnie wstrzymana w związku z Covid-19. „To szło mocno przed zamknięciem, ale okaże się, jak silnie wróci” – powiedział.
„Można by pomyśleć, że nie będzie alternatywy dla outsourcingu dla władz lokalnych, które są pod ogromną presją kosztów”.