Qualcomm twierdzi, że większość gier dla systemu Windows powinna „po prostu działać” na niezapowiedzianych laptopach Arm


Czy Qualcomm powtórzyć wyczyn Apple i wreszcie stworzyć laptopy z procesorem Arm, które warto kupić 15 lat później swoje pierwsze próby? Oto jeden niezwykle obiecujący znak, który może to oznaczać: Qualcomm mówi twórcom gier, że powinny to robić już pracować na fali nadchodzących laptopów z systemem Windows wyposażonych w procesor Snapdragon — bez konieczności przenoszenia.

Podczas sesji konferencji twórców gier zorganizowanej w 2024 r. zatytułowanej „Windows na Snapdragonie, platforma gotowa do gier na PC” inżynier Qualcomm, Issam Khalil, poinformował, że niezapowiedziane laptopy będą korzystać z emulacji do uruchamiania gier x86/64 z prędkością bliską pełnej.

Te laptopy mogą pojawić się wkrótce. Qualcomm potwierdził, że zostanie uruchomiony Snapdragon X Elite systemów tego lata oraz niezapowiedziane konsumenckie wersje Surface Pro 10 i Surface Laptop 6 spodziewane są w maju z tymi chipami, podają źródła Krawędź.

„Twoja gra powinna już działać” – pisze Qualcomm.
Zdjęcie: Sean Hollister / The Verge

W 2020 roku pisaliśmy, jak Apple z dnia na dzień zrewolucjonizowało naszą koncepcję wydajności laptopa, w tym sposób, w jaki warstwa translacyjna Rosetta 2 umożliwia tym chipom uruchamianie starszych aplikacji x86 bez większych spadków wydajności. Ale chociaż system Windows ma przez jakiś czas obsługiwała emulację x64nie mieliśmy jeszcze wrażenia, że ​​Qualcomm był tego jeszcze tak pewien.

Khalil wyjaśnił, że w przypadku systemu Windows na platformie Snapdragon programiści mają trzy opcje:

Reklama
  • Mogą przenieść swoje tytuły na natywny procesor ARM64, aby uzyskać najlepszą wydajność procesora i zużycie energii, ponieważ harmonogram Qualcomm może w ten sposób dynamicznie obniżać częstotliwość procesora.
  • Mogą stworzyć hybrydę”ARM64EC”, w której system Windows i jego biblioteki oraz sterowniki Qualcomm działają natywnie, ale reszta aplikacji jest emulowana, co zapewnia wydajność „prawie natywną”.
  • Albo nie mogą zrobić prawie nic, a ich gra powinna po prostu działać i tak – używając emulacji x64.

Mówi, że programiści nie powinni zmieniać kodu ani zasobów swoich gier, aby uzyskać pełną prędkość. Większość gier jest ograniczana graficznie przez procesor graficzny, a nie przez procesor, a Qualcomm twierdzi, że nie ma to wpływu na wydajność procesora graficznego. I chociaż Qualcomm odnotowuje niewielki spadek wydajności procesora podczas tłumaczenia lub przejścia między x64 a ARM64, dzieje się tak tylko przy pierwszym tłumaczeniu bloku kodu — „kolejne przebiegi zapewniają bezpośredni dostęp do pamięci podręcznej” – mówi Khalil.

Qualcomm twierdzi, że ma sterowniki procesora graficznego Adreno dla DX11, DX12, Vulkan i OpenCL, a także będzie obsługiwać DX9 i OpenGL 4.6 poprzez warstwy mapowania.

Jak widać na powyższym slajdzie, istnieje kilka zastrzeżeń: gry korzystające ze sterowników chroniących przed oszustwami na poziomie jądra (które cieszą się coraz większą popularnościąchociaż niektórzy gracze teraz bój się hacków) nie będzie działać w emulacji. Na razie nie będą to gry, które z nich korzystają Zestawy instrukcji AVXgdzie Khalil sugeruje programistów użyj SIMDe aby uzyskać ogromną przewagę nad konwersją ich na kod NEON. To samo dotyczy ARM64EC.

Czym ARM64EC jest inny.
Zdjęcie: Sean Hollister / The Verge

Chociaż nie podał konkretnych gier, które działają, ani liczby gier, które Qualcomm przetestował, twierdzi, że firma sprawdza wszystkie najlepsze gry na Steamie — i to utwierdza Qualcomm w przekonaniu, że większość tytułów powinna działać.

Dla Qualcomm ważne jest, aby móc oferować istniejące gry, powiedział mi w niedawnym wywiadzie starszy dyrektor ds. zarządzania produktami Micah Knapp: „W najbliższej, bliskiej i niedalekiej przyszłości trzeba zapewnić platformę dla tego, co ludzie już mają .”

„Chociaż bardzo chciałbym, aby tak się stało, nie sądzę, że wszyscy programiści obudzą się z dnia na dzień i ogłoszą, że jutro przeniesiemy wszystkie nasze rzeczy do Arm” – powiedział.

Pamiętaj, że nie wiemy jeszcze, jak szybki jest naprawdę układ Snapdragon X Elite w grach, niezależnie od tego, czy jest to emulacja, czy nie. Kiedy zapytałem Knappa, czy widział, jak Arm szybciej prowadził grę I uzyskaj lepszą żywotność baterii niż x86, powiedział mi, że widział jedno, a nie oba.

Tylko około 33 osoby były na widowni wykładu Qualcomm GDC, w tym ja i co najmniej jeden inny pracownik Qualcomm — ale zrobiłem kilka przybliżonych zdjęć pokazu slajdów, które zamieściłem powyżej, więc i Wy możecie się temu przyjrzeć.

Przenośność gier x86 przeżywa swój moment. Dzięki wysiłkom Valve na platformie Steam Deck pojawiło się więcej gier Windows na Linuksie, Apple ma narzędzie to przenosi je na komputery Mac, a teraz być może Microsoft i Qualcomm wprowadzą je także na inną wersję systemu Windows.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Czy Trubbish może być błyszczący w Pokémon Go?

Trubbish, Pokémon w worku na śmieci z Unovy, można znaleźć na wolności w Pokemon Go. Tak, Trubbish może się błyszczeć...

Tak, aplikacja YouTube próbuje teraz przejąć wygaszacz ekranu Apple TV

Jedną z najlepszych funkcji Apple TV jest bogata kolekcja wygaszaczy ekranu Antena. Gdy Apple TV będzie bezczynny przez kilka minut, system tvOS...

Fortnite pozwoli graczom ukryć wredne emotki

Fortnite we wtorek udostępni aktualizację zawierającą nowe ustawienie filtrujące emocje „konfrontacyjne”.. Aktualizacja v29.30 pozwoli graczom „nie widzieć” następujących emotek: „Śmiej się”, „Weź...
Advertisment