PUBG: Pola bitew zmienia zasady dotyczące śmierci graczy w trybie Battle Royale, wprowadzając do gry nowy system ożywiania o nazwie Recall. Mechanika pozwoli graczom odrodzić martwego członka drużyny i pomoże „złagodzić poczucie frustracji odczuwanej po śmierci podczas gry zespołowej” PUBG: Pola bitew mówi deweloper PUBG Studios.
PUBG Studios zapewnia także oficjalne wsparcie dla klanów PUBG: Pola bitew z patchem 23.2.
PUBG: Pola bitewnowy system Przywołania jest w większości prosty i wiąże się z niezbędnym ryzykiem i rzadkością, które gwarantuje tak wpływowa zmiana. Oto jak to działa: Gracze muszą zdobyć przedmiot o nazwie Blue Chip, który wypada ze skrzyni śmierci gracza, aby go ożywić. Następnie muszą zabrać ten żeton do lokalizacji Blue Chip Tower lub użyć rzadkiego przedmiotu zwanego nadajnikiem, aby przywołać martwego członka drużyny z powrotem na pole bitwy. Gracze mogą wyrywać Blue Chipy wrogów ze skrzyni śmierci, aby zapobiec ich odrodzeniu.
Przywołanie jest początkowo ograniczone do PUBG: Pola bitewwiększe mapy: Erangel, Miramar i Deston. Pełny opis zasad związanych z Powrotami, Wieżami Blue Chip i Nadajnikami można przeczytać Oficjalne informacje o łatce Kraftona. Ta funkcja zostanie w pełni uruchomiona na PC 17 maja, a na konsolach 25 maja.
Inną ważną funkcją w patchu 23.2 są Klany, które oferują PUBG: Pola bitew graczom nowy system progresji poziomów. Maksymalnie 100 graczy może dołączyć do klanu, który oferuje premie do PD i punktów bitewnych (BP) podczas gry z członkami klanu. Założenie klanu wymaga Statusu Plus i kosztuje 15 000 BP, ale dołączenie do klanu jest faktycznie darmowe.
W e-mailowym wywiadzie z dyrektorami produkcji PUBG Studios, Taehyun Kim i Sangkyun Kim, twórcy wyjaśnili więcej o wpływie Recall i Clans na PUBG: Pola bitew. Następuje ten wywiad.
Polygon: Co doprowadziło do decyzji o wdrożeniu Recall? Czy było to techniczne wyzwanie dla zespołu?
Taehyun Kim: Zdecydowaliśmy się wprowadzić nowy system Recall, podobny do Comeback BR, aby dać drugą szansę tym, którzy zostali wyeliminowani na początku meczu i zmniejszyć frustrację często związaną ze śmiercią podczas gry zespołowej. Mamy nadzieję, że Recall będzie sprzyjać bardziej dynamicznej, strategicznej rozgrywce z większą liczbą zmiennych i zapewni szerszy zakres rozgrywki.
W przeciwieństwie do Comeback BR, gdzie musisz zapewnić sobie drugą szansę, możliwość ponownego dołączenia do gry w Recall jest całkowicie zależna od pozostałych członków drużyny. Ich rola jest kluczowa w tym systemie, co naszym zdaniem sprawi, że rozgrywka stanie się bardziej przystępna, szczególnie dla mniej doświadczonych graczy.
Czy widziałeś, jak Recall zmienia przebieg lub wynik meczów podczas testów?
Taehyun Kim: W naszych wewnętrznych testach często obserwowaliśmy scenariusze, w których prawie pokonana drużyna zdołała sprawić, by wszyscy jej koledzy z drużyny ponownie dołączyli do gry, osiągając następnie dobre wyniki.
Zauważyliśmy również bardziej dynamiczne i strategiczne scenariusze rozgrywki w pobliżu Blue Chip Towers. Na przykład drużyna próbująca przywołać członka drużyny czasami kończyła się całkowitą eliminacją po zaciętej walce w pobliżu wieży. Alternatywnie, wrogowie celowaliby konkretnie w gracza, który właśnie został przywołany.
Mniej więcej ile wież Blue Chip odradza się na fazę lub mecz?
Taehyun Kim: Wieże Blue Chip będą pojawiać się losowo na mapie, przy czym około 22 wież pojawi się niezależnie od fazy lub meczu.
Jednak twoja zdolność do korzystania z tych wież będzie zależała od ścieżki samolotu i położenia okręgu.
Jakie są zasady dotyczące pojawiania się nadajników Blue Chip? Jak powszechne są?
Taehyun Kim: Nadajnik Blue Chip jest przedmiotem o dużej wartości, więc jego występowanie na mapie będzie niezwykle rzadkie. Jeśli szczęście nie sprzyja graczom, możliwe, że nikt nie będzie mógł go wykorzystać przez cały mecz. Jego rzadkość jest porównywalna z rzadkością Pistoletu Sygnałowego.
System klanowy wydaje się być ogromnym wzmocnieniem zdobywania PD/BP przez graczy — skąd taka wysoka zachęta?
Sangkyun Kim: Korzyści klanowe są dostępne, gdy grasz jako drużyna z członkami swojego klanu. Grając razem, otrzymacie podwójną premię do PD, która pomoże szybciej podnieść poziom klanu, a także 30% premię do BP.
PUBG: Pola bitew jest przyjemniejszy, gdy gra się w grupie, dlatego zdecydowaliśmy się rozwinąć system klanów, ułatwiający graczom znajdowanie członków drużyny.
Aby to ułatwić, zapewniamy różne zachęty, aby zachęcić graczy do gry z członkami ich klanów. Grając razem, zdobywasz PD klanu jako członek klanu i premię do BP jako indywidualny gracz. Takie rozwiązanie ma przynieść korzyści zarówno klanowi, jak i poszczególnym graczom.
Aby wyjaśnić dokładniej, PD klanu służą wyłącznie do podniesienia poziomu klanu, a nie biegłości w przetrwaniu. Poziom mistrzostwa w przetrwaniu jest miarą reputacji i honoru danego gracza, dlatego zdecydowaliśmy się nie uwzględniać go w korzyściach klanowych.
Czy macie plan dalszego rozwoju klanu?
Sangkyun Kim: Chociaż nie podjęliśmy jeszcze żadnych konkretnych decyzji, jest kilka pomysłów, które chcielibyśmy zbadać.
Obecny system klanowy jest zbudowany z minimalnymi możliwymi specyfikacjami, ponieważ musieliśmy go szybko wprowadzić. W związku z tym planujemy wprowadzić w przyszłości funkcje, które początkowo musieliśmy wykluczyć, takie jak zaawansowana funkcja wyszukiwania klanów.
Wierzymy również, że trwałość klanu zależy od tego, czy jego członkowie potrafią kultywować poczucie przynależności. Mając to na uwadze, rozważamy różne przyjemne elementy, które mogłyby potencjalnie wzmocnić poczucie wspólnoty wśród członków klanu.