Przyszłość telewizji wisi w powietrzu


Telewizja antenowa powraca. W ostatnich latach miliony osób, które przecięły kable, odkryły na nowo anteny jako niezawodny sposób na oglądanie stacji telewizyjnych, takich jak ABC, NBC i FOX, wszystko za darmo — a teraz nadawcy chcą uzależnić resztę z nas. Posuwają się naprzód dzięki wdrożeniu ATSC 3.0, formatu transmisji nowej generacji, który obsługuje 4K, HDR, dźwięk Dolby Atmos, a nawet interaktywne aplikacje drogą powietrzną, bez konieczności posiadania abonamentu kablowego lub transmisji strumieniowej.

Nieco ponad rok temu jeden z największych nadawców w kraju dokonał nieoczekiwanego przejęcia, aby wesprzeć transformację: firma EW Scripps, która obsługuje dziesiątki stacji ABC, NBC i Fox, a także kilka ogólnokrajowych sieci nadawczych, po cichu kupiła Nuvyyo, kanadyjski startup najbardziej znany ze swoich urządzeń Tablo DVR do przecinaków kabli. Przejęcie, o którym wcześniej nie informowano, jest częścią wielomiliardowego zakładu Scripps na nabycie stacji, sieci i widma dla przyszłej anteny telewizyjnej zasilanej ATSC 3.0.

Ale przejście do ATSC 3.0 nie było płynne. Pięć lat po premierze format nadal nie jest dostępny na wielu głównych rynkach. Wsparcie ze strony twórców telewizorów zostało ograniczone, a niektóre obiecane funkcje prawdopodobnie nie będą dostępne przez wiele lat. Tymczasem kanały telewizyjne z bezpłatnym strumieniowaniem rosną w zawrotnym tempie i szybko stają się realną alternatywą zarówno dla telewizji kablowej, jak i antenowej. W tej chwili przyszłość telewizji nadawczej wygląda wyjątkowo niejasno.

Wielka obietnica, mały początek

ATSC 3.0 ma nadawać w telewizji to, czym 5G było dla urządzeń mobilnych kilka lat temu: mieszanka modnych słów i prawdziwych innowacji, coś, co na pewno nadchodzi, ale nikt tak naprawdę nie wie jeszcze, jaki będzie jego prawdziwy wpływ. Na papierze jest w tym wiele do polubienia: standard umożliwia nadawcom transmisję sygnałów telewizyjnych w rozdzielczości do 4K HDR i lepszym dźwiękiem. ATSC 3.0 obejmuje również funkcje transmisji danych dla lepszych przewodników po programach, interaktywnych aplikacji i ostatecznie usług reklamowych.

Większość ludzi nie może obecnie oglądać transmisji OTA w ATSC 3.0

Reklama

Pierwsze testy ATSC 3.0 rozpoczęły się dekadę temu. FCC wyraziła zgodę na nowy standard w 2017 r., a lokalni nadawcy stopniowo dodawali kanały ATSC 3.0 od tego czasu. Na początku 2023 roku nadawcy korzystali z ATSC 3.0 na około 50 lokalnych rynkach, w tym w Los Angeles, Portland i Waszyngtonie. Według Pearl TV, grupy nadawców promującej ten standard pod pseudonimem Nextgen TV, do końca roku 75 procent amerykańskich gospodarstw domowych będzie miało dostęp do ATSC 3.0.

Adopcja konsumencka to inna historia. Większość ludzi nie jest obecnie w stanie oglądać transmisji naziemnych w ATSC 3.0, nawet jeśli mieszkają na rynku, na którym został on wdrożony. Chociaż każda istniejąca antena może odbierać sygnały ATSC 3.0, to samo nie dotyczy telewizorów. ATSC 3.0 nie jest wstecznie kompatybilny z ATSC 1.0, obecnym standardem transmisji, a większość istniejących telewizorów może odbierać tylko sygnały ATSC 1.0. Producenci tacy jak Samsung i LG zaczęli wyposażać niektóre ze swoich telewizorów z wyższej półki w tunery ATSC 3.0 w ostatnich latach, a Sony buduje nawet tuner dla nowego formatu w każdym nowym telewizorze sprzedawanym w Stanach Zjednoczonych.

Jednak dodanie kompatybilności z ATSC 3.0 podnosi koszty komponentów telewizora, dlatego wielu producentów niedrogich telewizorów dotychczas unikało nowego formatu. „Obecne telewizory VIZIO dostępne na rynku nie zawierają tunerów ATSC 3.0” – powiedział nam rzecznik Vizio po targach CES w styczniu. TCL, znany z tanich telewizorów Roku, również pozostaje na uboczu. „Nie włączymy ATSC 3.0 w pierwszej połowie 2023 r., ponieważ zapotrzebowanie konsumentów na tę funkcjonalność jest nadal niskie” – powiedział nam rzecznik. „Będziemy nadal obserwować rynek i dostosowywać się w razie potrzeby”.

Jak nowy sprzęt może pomóc

Ponieważ większość telewizorów nie obsługuje ATSC 3.0 po wyjęciu z pudełka, zewnętrzny sprzęt może być kluczem do przyjęcia formatu. I tu wkracza Nuvyyo, mały kanadyjski startup najlepiej znany ze swoich rejestratorów Tablo DVR. pokazywać że Scripps nabył Nuvyyo za mniej niż 14 milionów dolarów w gotówce w styczniu 2022 roku; start-up podniósł 10 milionów dolarów ponad dwie rundy, odkąd została założona dekadę wcześniej. Skromna cena mówi o tym, jak trudno jest wprowadzać innowacje w przestrzeni telewizji naziemnej.

Rejestratory Tablo firmy Nuvyyo stały się ulubieńcami entuzjastów przecinania kabli, ale propozycja wartości firmy Tablo jest trudniejsza do wyjaśnienia przeciętnemu konsumentowi. Większość urządzeń Tablo nie łączy się bezpośrednio z telewizorem, ale zamiast tego przechwytuje sygnały telewizyjne z anteny, a następnie przesyła powstałe nagrania przez Wi-Fi. Ta konfiguracja DVR dla całego domu umożliwia strumieniowe przesyłanie nagranych programów telewizyjnych do szerokiej gamy urządzeń, w tym telefonów i tabletów, w ruchu, ale jest to również o wiele bardziej skomplikowane niż podłączenie Roku do telewizora.

Fakt, że Tablo pobiera miesięczną opłatę za dostęp do swojego przewodnika po programach, nie do końca pomógł w adopcji. W ciągu 10 lat Nuvyyo dostarczyło nieco ponad 200 000 Tablos, a firma ma obecnie około 80 000 aktywnych klientów, zgodnie z Biografia LinkedIna swojego wiceprezesa ds. finansów.

„Nie każdy chce zmieniać swój telewizor na nową technologię”.

Mimo to Scripps ma wielkie plany dotyczące rejestratorów Tablo. „To dla nas bardzo ważny projekt” — powiedział dyrektor ds. dystrybucji Scripps Networks, Jeffrey Wolf, w rozmowie z Krawędź. Wolf nie podzielił się żadnymi szczegółami na temat tego, jak dokładnie Scripps planuje wykorzystać Tablo w przyszłości, ale powiedział, że był to „kluczowy element” dążenia firmy do szerszej adopcji bezprzewodowej – pchnięcie, które obejmuje również kampanię marketingową nazwaną Projekt darmowej telewizji.

Wolf argumentował, że bezprzewodowy rejestrator wideo może sprawić, że cięcie kabli będzie wygodniejsze i pomóc sieciom bezprzewodowym konkurować z usługami przesyłania strumieniowego. „Pozwala widzom oglądać treści bezprzewodowo zasadniczo na żądanie”, jak to ujął Wolf.

Być może równie ważne jest to, że Nuvyyo pracuje nad technologią, aby jego rejestratory DVR i istniejące telewizory były przyszłościowe. Startup eksperymentował w przeszłości z rejestratorem w chmurze i na początku 2022 roku ogłosił swoje pierwsze urządzenie obsługujące nowy standard transmisji ATSC 3.0. Wolf nie chciał zdradzić, jak dokładnie jego firma zamierza używać Tablo, ale zasugerował plany wykorzystania przyszłych urządzeń firmy, aby ułatwić przejście na ATSC 3.0. „Nie każdy chce zmieniać swój telewizor na nową technologię” – powiedział. „Konwertery lub klucze sprzętowe będą ważnymi elementami sukcesu tego przejścia”.

Obsługa 4K to wciąż MIA

Istnieją inne powody, dla których adopcja konsumencka jest opóźniona. Nawet widzowie, którzy mają kompatybilny telewizor i mieszkają na rynku, na którym dostępny jest ATSC 3.0, szybko odkrywają, że transmisje nie są takie, na jakie wyglądają. ATSC 3.0 może teoretycznie obsługiwać 4K HDR, ale w tym momencie transmisje 4K praktycznie nie istnieją w Stanach Zjednoczonych.

Jednym z powodów jest to, że FCC nie zdecydowało się na twarde przejście na ATSC 3.0, które pozostawiłoby wszystkich bez kompatybilnego urządzenia w ciemności. „Musimy zarówno oferować nasze obecne usługi (ATSC 1.0), jak i sygnał 3.0” – wyjaśnił Alex Siciliano, rzecznik National Association of Broadcasters (NAB). FCC obecnie nakazuje, aby stacje przechodzące na ATSC 3.0 utrzymywały swoje dotychczasowe sygnały przez co najmniej pięć lat, ale może to wydłużyć ten harmonogram.

Przejście do ATSC 3.0 jest „utknięte w martwym punkcie” i „zagrożone”, mówią nadawcy

Aby uzyskać podwójne wsparcie przy ograniczonej ilości widma, nadawcy współpracują ze sobą na rynkach lokalnych. Lokalny oddział ABC może na przykład przejść na ATSC 3.0, a także nadawać lokalne stacje NBC i FOX w nowym formacie. W zamian stacje te będą nadal nadawać sygnał stacji ABC w starszym formacie ATSC 1.0 — podejście znane w branży jako „lighthousing”, które po prostu nie pozostawia wystarczającej przepustowości dla sygnałów 4K. „Jesteśmy ograniczeni widmem” — przyznała dyrektor zarządzająca Pearl TV, Anne Schelle.

Przejście do ATSC 3.0 jest „utknięte w martwym punkcie” i „zagrożone” z powodu braku działań regulacyjnych, napisał NAB w liście do FCC na początku tego roku. Podkreślając problem 4K, nadawcy wezwali do „planu ostatecznego zakończenia marnotrawnej podwójnej transmisji zarówno w ATSC 1.0, jak i ATSC 3.0” i zasugerowali, że grupa zadaniowa FCC powinna opracować bardziej pewny harmonogram przejścia.

„Nadszedł czas, aby FCC przyjęła bardziej aktywną rolę”, powiedział Siciliano, dodając, że w interesie komisji nie leży „pozostawianie widzów – zwłaszcza tych, którzy polegają wyłącznie na telewizji naziemnej w celu uzyskania wiadomości i Informacja.”

Kanały darmowej transmisji strumieniowej przeżywają boom

Korzystanie z anten pozostaje popularne, zwłaszcza wśród gospodarstw domowych o niższych dochodach i imigrantów. Osiemnaście procent telewidzów powiedział badaczom rynku w zeszłym roku posiadali antenę. Wśród odbiorców Latinx jeden na czterech widzów powiedział, że posiada antenę. Consumer Technology Association szacuje, że tylko w tym roku sprzedanych zostanie około 8,5 miliona anten.

Te liczby skłoniły Scrippsa do postawienia dużego zakładu na telewizję naziemną. Wraz ze spadkiem oglądalności telewizji kablowej, transmisja bezprzewodowa wydawała się najlepszym sposobem na dotarcie do milionów gałek ocznych, na których firma może następnie zarabiać na reklamach. Oprócz wykupienia kilkudziesięciu lokalnych rozgłośni, firma wydała ok 300 milionów dolarów w Bounce, konkurentie BET, który jest dostępny tylko w transmisji w 2017 r., a następnie Przejęcie za 2,65 miliarda dolarów sieci naziemnej Ion oraz powiązanego widma w 2020 r.

Ale podczas gdy Scripps był zajęty wlewaniem miliardów w sieci nadawcze i infrastrukturę, pojawił się inny sposób oglądania telewizji linearnej: bezpłatne kanały strumieniowe z reklamami. Włącz dowolny inteligentny telewizor w dzisiejszych czasach, a znajdziesz przewodniki po programach z setkami kanałów telewizyjnych o znanych nazwach, takich jak AMC, NBC i FOX, bez konieczności płacenia za kabel lub podłączania anteny.

Rejestrator bezprzewodowy Tablo Dual Lite.
Obraz: Nuvyyo

Te bezpłatne liniowe kanały stały się wielkim hitem wśród odbiorców i reklamodawców: sam Samsung twierdzi, że transmituje ponad 3 miliardy godzin bezpłatnych programów linearnych na telewizory Smart TV rocznie, a reklamodawcy mają wydać ponad 4 miliardy dolarów w krajowych liniowych serwisach streamingowych w tym roku — przychody z reklam, które bezpośrednio przynoszą korzyści twórcom telewizorów, w przeciwieństwie do kosztownych tunerów ATSC 3.0.

Obecnie wiele firm medialnych nadal korzysta z tak zwanych kanałów FAST jako sposobu na zarobienie dodatkowych pieniędzy na starszych programach. Na przykład AMC nie przesyła strumieniowo swojego kanału kablowego do widzów smart TV, po części dlatego, że ma wyłączne umowy z usługami telewizji kablowej. Zamiast tego ma dedykowane kanały FAST dla back-to-back Chodzące trupy I Portlandia powtórki.

Jednak niektórzy nadawcy zaczęli retransmitować swoje liniowe kanały jako kanały FAST. Na przykład Scripps transmituje w całości swoje sieci nadawcze Ion i Bounce, a gwałtowny rozwój FAST nie jest stracony dla firmy. „Kiedy śledzimy poziomy oglądalności bezprzewodowo, zazwyczaj patrzymy, jak sobie radzimy rok do roku, ponieważ w tym momencie jest to trochę wolniejszy pociąg” — powiedział Jon Marks, dyrektor ds. badań w Scripps Networks. „Kiedy patrzymy na FAST, patrzymy na to kwartał po kwartale, ponieważ tak szybko rośnie”.

W świetle tych zmian Scripps zabezpiecza swoje zakłady. Firma planuje nadal promować oglądanie na antenie, a także mówić publicznie o swoich planach dotyczących Tablo w nadchodzących miesiącach. Scripps pozostaje również zaangażowany w ATSC 3.0, co będzie poprawą jakości nawet bez 4K. „Nasze sieci w tej chwili to głównie SD” – powiedział Wolf. „Możliwość umieszczenia naszego produktu w jakości HD zmieni wartość naszej propozycji”.

Ale chce też zainwestować więcej w darmowe przesyłanie strumieniowe. Po raz pierwszy firma zamierza tej wiosny uruchomić nową sieć telewizyjną w usługach FAST, a następnie udostępnić ją odbiorcom antenowym, jeśli dobrze sobie poradzi ze streamerami. Marks nadal nie spodziewa się, że linearne przesyłanie strumieniowe wyprzedzi antenę z perspektywy wielkości widowni w najbliższym czasie. Z drugiej strony, przy tak powolnym przejściu na ATSC 3.0, możliwe jest, że darmowe przesyłanie strumieniowe w końcu przeskoczy nadawanie naziemne i zamieni się de facto w przyszłość bezpłatnej telewizji, podczas gdy anteny powoli staną się nieistotne.

„W tej chwili najlepszym sposobem wykorzystania naszego widma jest budowanie bezprzewodowych sieci nadawczych” — powiedział Wolf. „Czy to jest droga przyszłości? Czas pokaże.”



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Samsung podpisuje umowę na dostawę HBM3E 12H o wartości 3 miliardów dolarów z firmą AMD

Koreańskie media donoszą, że firma Samsung Electronics podpisała z firmą AMD umowę o wartości 4,134 biliona wonów (3 miliardy dolarów) na dostawę 12-wysokich...

Mercedes G-Wagen, najwyższy symbol statusu terenowego, przechodzi na napęd elektryczny

Dla tych, którzy wolą szlifować żwir i głazy w otoczeniu luksusowej skóry napa – i nie wyobrażają sobie emitowania przy tym choćby jednej...

Senat uchwalił ustawę zakazującą TikTok, wysyłając ją na biurko prezydenta Bidena

Ustawa, która zmusi chińską firmę Bytedance do sprzedaży TikTok – pod groźbą amerykańskiego zakazu korzystania z platformy – jest prawie pewna, że ​​wejdzie...
Advertisment