Przychody w drugim kwartale 10 najlepszych światowych domów IC wzrosły o 12,5% w trzecim kwartale w tempie ustanawiającym nowy rekord


Napędzana szaleństwem inwentaryzacji w całym łańcuchu dostaw opartym na sztucznej inteligencji, TrendForce ujawnia, że ​​przychody w drugim kwartale 10 największych światowych firm zajmujących się projektowaniem układów scalonych wzrosły do ​​38,1 miliarda dolarów, co oznacza kwartalny wzrost o 12,5%. W tej rosnącej fali NVIDIA przejęła koronę, oficjalnie zdetronizując Qualcomm jako wiodącą na świecie firmę projektową układów scalonych, podczas gdy pozostała część tabeli liderów pozostała stabilna.

Sztuczna inteligencja rozwija się naprzód, poprawiając wydajność projektów układów scalonych w obliczu sezonowego spadku zaopatrzenia
NVIDIA czerpie korzyści z globalnej transformacji. W odpowiedzi na globalny popyt ze strony dostawców usług internetowych, gigantów internetowych i przedsiębiorstw zajmujących się generatywną sztuczną inteligencją i dużymi modelami językowymi, przychody firmy NVIDIA z centrów danych gwałtownie wzrosły aż o 105%. Zalew przesyłek, w tym zaawansowanych systemów HGX o architekturze Hopper i Ampere oraz wysokowydajnego InfinBand, odegrał kluczową rolę. Poza tym zarówno sektor gier, jak i profesjonalnych wizualizacji kwitł pod wpływem nowych produktów. Osiągając przychody w drugim kwartale wynoszące 11,33 miliarda dolarów (wzrost o 68,3%), NVIDIA przeskoczyła zarówno Qualcomm, jak i Broadcom, aby przejąć tron ​​​​w projektowaniu układów scalonych.

Drugi kwartał Qualcomm odniósł sukces, gdy sektor smartfonów z systemem Android zmagał się z malejącym popytem, ​​a przedsprzedaż modemów Apple w przedsprzedaży spowodowała stłumiony rytm sezonowy. W rezultacie ich przychody spadły o 9,7% i zaokrągliły się do około 7,17 miliardów dolarów. Firma Broadcom, czerpiąc korzyści z popytu wywołanego sztuczną inteligencją na wysokiej klasy przełączniki i routery, borykała się z trudnościami związanymi ze spadkiem przychodów z serwerów pamięci masowej, łączy szerokopasmowych i bezprzewodowych. W efekcie przychody za drugi kwartał były zasadniczo takie same jak w poprzednim kwartale i wyniosły około 6,9 miliarda dolarów.

Wyniki AMD w drugim kwartale ustabilizowały się na poziomie około 5,36 miliarda dolarów, na co wpływa spadek sprzedaży procesorów graficznych do gier i działalności w segmencie procesorów wbudowanych. Z drugiej strony, MediaTek, po kilku kwartałach ponownej kalibracji zapasów, był świadkiem odrodzenia się dzięki stabilizacji komponentów takich jak telewizory SoC i Wi-Fi. Dodatkowy impuls związany z pilnymi zamówieniami na telewizory i rosnącymi dostawami telefonów komórkowych, inteligentnych platform i układów scalonych do zarządzania energią zwiększył drugi kwartał MediaTek do solidnych 3,2 miliarda dolarów.

Firma Marvell, choć napędzana wdrożeniami sztucznej inteligencji w centrach danych, stanęła w obliczu trudności związanych ze spadkiem liczby serwerów lokalnych (prywatnych chmur korporacyjnych). Popyt ze strony użytkowników końcowych pozostał słaby, a w obliczu spadków przychodów w sektorach takich jak centra danych, infrastruktura telekomunikacyjna i sieci korporacyjne, Marvell w drugim kwartale odnotował spadek o 1,4%, osiągając kulminację na poziomie około 1,33 miliarda dolarów.

Tajwańska firma Novatek, niezłomna firma zajmująca się projektowaniem układów scalonych, rozkwitła, gdy klienci uzupełniali zapasy związane z telewizorami i wprowadzali nowatorskie produkty, takie jak OLED DDI. Realtek, czerpiąc siłę z uzupełniania łańcucha dostaw układów scalonych przeznaczonych dla komputerów PC/NB, odnotował kwartalny wzrost odpowiednio o 24,7% i 32,6%. Jednak bez znaczących oznak całościowego ożywienia sprzedaży końcowej i uzupełniania zapasów wydaje się, że wzrost w drugiej połowie roku stanie przed wyzwaniami.

Will Semiconductor zapewnił sobie dziewiąte miejsce z przychodami w drugim kwartale na poziomie 528 mln dolarów, odnotowując niewielki spadek o około 1,9%. Depta mu po piętach amerykańska firma MPS, maestro układów zasilania w układy scalone, którego przychody w drugim kwartale sięgnęły 441 mln dolarów, co oznacza spadek o około 2,2%.

Reklama

Patrząc na trzeci kwartał, podczas gdy poziom zapasów w spółkach rysuje się bardziej różowo niż w pierwszym półroczu, wszechobecny spadek popytu wśród użytkowników końcowych skłania do ostrożności. Wyłania się jednak dobra passa – dostawcy usług internetowych, tytani Internetu i prywatne firmy coraz chętniej sięgają po generatywną sztuczną inteligencję i duże modele językowe. TrendForce przewiduje, że w miarę jak te wysokiej jakości oferty sztucznej inteligencji zyskają na popularności, dziesięciu największych światowych gigantów zajmujących się projektowaniem układów scalonych będzie kontynuować dwucyfrowy wzrost w trzecim kwartale, potencjalnie osiągając rekordowe liczby.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Noblechairs ogłasza krzesło gamingowe LEGEND Shure Edition

Przedstawiamy krzesło gamingowe Noblechairs LEGEND SHURE Edition. We współpracy z Shure, wiodącym światowym producentem sprzętu audio, w tym legendarnych mikrofonów SM7B i...

AGON by AOC przedstawia ultrawide monitory do gier CU34G2XE i CU34G2XP

AGON firmy AOC — jednej z wiodących na świecie marek monitorów do gier i akcesoriów IT — z dumą przedstawia dwa nowe 34-calowe...

GameSir wprowadza na rynek mobilny kontroler gier G8 Galileo

GameSir, wiodący dostawca innowacyjnych, wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych do gier, z radością prezentuje swoje najnowsze arcydzieło, mobilny kontroler gier GameSir G8 Galileo, przełomową...
Advertisment