RIAA właśnie opublikowała półroczny raport przychodów branży muzyczneji stanowi wyraźną ilustrację podziału na „mieć” i „nie mieć”, który nabiera tempa w erze przesyłania strumieniowego. Właściwie, zarysuj to: to wspaniała ilustracja tego, jak dobre jest to dla ma: przychody detaliczne wzrosły o 9,3 procent, osiągając najwyższy w historii poziom 8,4 miliarda dolarów w pierwszym półroczu, podczas gdy przychody hurtowe wzrosły o 8,3 procent, do 5,3 miliarda. (Możesz przeczytać dobry wyjaśnienie handlu detalicznego i hurtowego tutaj; branża koncentruje się na sprzedaży detalicznej, ponieważ to tam liczone są usługi przesyłania strumieniowego dla konsumentów).
Przychody ze transmisji strumieniowej wzrosły o 10,3 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem – wynoszące 7 miliardów dolarów stanowią 84 procent przychodów z muzyki w Stanach Zjednoczonych. Co ważne, RIAA wyraźnie zauważa, że przychody z płatnych subskrypcji wzrosły o 11 procent do 5,5 miliarda dolarów, ale łączna liczba płatnych subskrypcji wzrosła jedynie o 6 procent – ta delta prawie na pewno sprowadza się do usługi takie jak Ceny pieszych wycieczek Spotify.
Wszystko to wyraźnie kontrastuje z skargami artystów, z których większość w ogóle nie zarabia na przesyłaniu strumieniowym żadnych wartościowych pieniędzy i nasiliły się różne walki o prawa autorskie o napisy końcowe zarabiać na absurdalnym poziomie za słuchanie radia. Ale hej, przynajmniej dyrektorzy techniczni i szefowie wytwórni są szczęśliwi.
W serwisie znajduje się więcej wykresów i wykresów pełny raport branży — fani winylu będą szczęśliwi, widząc, że format ten stale się rozwija, a przychody z nośników fizycznych osiągnęły najwyższe przychody od 2013 r., choć są stosunkowo niewielkie i wynoszą 882 mln dolarów. Z tej kwoty 632 miliony dolarów przypadło na winyle, a format ten stanowi 72 procent sprzedaży nośników fizycznych, przy czym sprzedano 23 miliony albumów w porównaniu do 15 milionów płyt CD. Na koniec warto zauważyć, że dzwonki to w dalszym ciągu biznes wart 6 milionów dolarów, więc… czy za te pieniądze możemy pozyskać fundusze dla niektórych lokalnych klubów muzycznych?