Przewodnik NAO dla wyższych przywódców rządowych wskazuje bariery dla lepszego wykorzystania danych


Krajowy Urząd Kontroli (NAO) opublikował niedawno przewodnik dla wyższych przywódców rządowych dotyczący poprawy wykorzystania danych, który wskazuje na endemiczne trudności w osiąganiu korzyści z udostępniania danych.

Zmienna jakość danych jest cytowana w przewodnik jako przeszkoda w efektywnym wykorzystaniu danych: „Dane gromadzone przez jedną część administracji mogą nie być wystarczającej jakości, aby mogły być wykorzystane przez inną część administracji w innym celu. [The] Rządowe ramy jakości danych oferuje bardziej ustrukturyzowane podejście do poprawy jakości danych posiadanych przez działy.”

Lista barier dla lepszego wykorzystania danych w rządzie, przytoczona przez organ nadzoru wydatków, jest znaczna. Standardy są trudne do wdrożenia, ponieważ według NAO: „Struktura rządu jest mocno wyciszona, a departamenty mają wysoki stopień autonomii. Starsze systemy utrudniają wprowadzanie standardów do tego środowiska, a rząd w ciągu ostatnich 20 lat walczył o znaczne postępy”.

Analityka danych jest również przedstawiana jako nieadekwatna do skali problemu: „Analityka danych i narzędzia działają dobrze z danymi dobrej jakości, chociaż wymagany jest wysiłek, aby zaprojektować dane, jeśli pochodzą one z różnych źródeł. Są jednak sytuacje, w których dokładność i integralność danych utrudni zastosowanie analityki, zwłaszcza w przypadku danych osobowych”.

Tworzenie międzyrządowych zbiorów danych dla wielu użytkowników prawie nie jest początkiem, według strażnika: „Scalanie danych osobowych, które nie są łatwe do dopasowania, jest trudne. Pojawiają się dalsze pytania dotyczące własności, utrzymania, finansowania, prywatności i ryzyka związanego z agregacją danych”.

Przewodnik przytacza dwie kategorie organizacji, które mogą pełnić funkcję latarni morskiej dla przywódców rządowych. Jednym z nich są giganci technologiczni z Doliny Krzemowej, drugim jest branża usług finansowych, która po krachu finansowym z 2008 r., spowodowanym systemowymi złymi praktykami samego sektora, została zmuszona na ścieżkę dobrego zarządzania danymi.

Reklama

Stwierdza: „Organizacje, które rozumieją i radzą sobie z wyzwaniem związanym z danymi, należą do jednej z dwóch szerokich kategorii.

„Po pierwsze, istnieją takie, które zostały zaprojektowane i zbudowane z myślą o eksploatacji danych od samego początku i nie niosą ze sobą „bagażu” starszych systemów i sposobów pracy. Przykładami są Google, Amazon i Netflix. W rezultacie mogą naturalnie wykorzystywać swoje zasoby danych i mogą z łatwością korzystać z inteligencji biznesowej, zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji.

„Po drugie, istnieją organizacje ze starszymi systemami, które zostały zmuszone do stawienia czoła wyzwaniom związanym z danymi w odpowiedzi na zdarzenia zewnętrzne. Na przykład po załamaniu finansowym w 2008 r. sektor usług finansowych podlegał dodatkowym obowiązkom regulacyjnym”.

Raport nakreśla drogę naprzód, która składa się z czterech elementów: osadzania standardów danych, przyjęcia ustrukturyzowanego podejścia, rozwiązywania problemów z przeszłością i umożliwiania udostępniania danych.

„The Komitet Rachunków Publicznych nalegał [the] Urząd Gabinetu identyfikuje i ustala priorytety 10 najważniejszych standardów danych, które są korzystne dla rządu”, zauważa.

NAO z zadowoleniem przyjmuje utworzenie Rady CDO w 2021 r., utworzenie Urzędu ds. Standardów Danych w 2020 r. oraz utworzenie Urzędu ds. Projektowania Architektury Danych, opisanego jako „nowy organ do przeglądu, zatwierdzania i monitorowania przyjmowania zasad architektury danych i ramy”.

W odniesieniu do rozwiązania kwestii dziedzictwa, przewodnik popiera zalecenie Komisji Rachunków Publicznych, aby Urząd Rady Ministrów i Departament Cyfryzacji, Kultury, Mediów i Sportu określiły główne starzejące się systemy informatyczne, które, jeśli zostaną naprawione, umożliwią rządowi lepiej wykorzystywać dane; i upewnić się, że ilekroć departamenty wymieniają lub modyfikują te systemy, odbywa się to z pełnym uwzględnieniem tego, w jaki sposób systemy będą wspierać lepsze wykorzystanie danych w administracji.

Zalecenie przewodnika dotyczące udostępniania danych opiera się na zaleceniach Open Data Institute Ocena ryzyka podczas udostępniania danych: przewodnik. Zwraca uwagę na swój własny Raport 2018 na temat afery Windrush„jeśli dotyczy to departamentu” [the Home Office] udostępnianie danych bez pełnej oceny ich jakości, z możliwością niesłusznego zatrzymania, usunięcia lub odmowy dostępu do usług publicznych obywateli”, jako przykład tego, jak nierozważne udostępnianie danych rządowych może spowodować szkody.

Raport kończy się powtórzeniem uznania, że ​​dane rządowe są główną przyczyną nieefektywności, że podstawowe problemy z danymi muszą zostać naprawione, że „skoncentrowany wysiłek, finansowanie i ustalanie priorytetów” jest niezbędny do zarządzania danymi w administracji i że istnieje nieustanne zagrożenie inicjatywy wygasającej w obliczu przeciwności.

Zalecenia te wydają się zasadniczo zgodne z zaleceniami Michaela Gove, bezpośrednio byłego sekretarza stanu Departamentu Wyrównywania, Mieszkalnictwa i Społeczności.

Entuzjazm Szkota dla danych jest dobrze znany i opisany w jego godnym uwagi Przemówienie w Ditchley Parkwydanej w lipcu 2020 r. Postulowało to wykorzystanie analityki danych w ramach programu modernizacji państwa.

Gove powiedział w nim: „Rząd musi bardziej rygorystycznie oceniać dane, a to oznacza otwieranie danych, aby inni mogli również ocenić skuteczność programów. Potrzebujemy odpowiedniego wyzwania od wykwalifikowanych osób z zewnątrz. Jeśli rząd zapewni, że jego departamenty i agencje udostępniają i publikują dane znacznie częściej, specjaliści od analizy danych mogą nam pomóc w bardziej rygorystycznej ocenie sukcesów i niepowodzeń w realizacji polityki”.

Departament, którym ostatnio kierował, stał za ustawą o wyrównaniu i regeneracji, ogłoszoną w przemówieniu królowej w maju, która zawiera propozycje dotyczące uprawnień do planowania cyfrowego, które mają zostać przekazane władzom lokalnym w Anglii i Walii, na podstawie Otwórz dane.

Gove został jednak zwolniony przez premiera Borisa Johnsona 6 lipca 2022 r. za bycie zdradzieckim wężemmimo bycie powszechnie postrzeganym jako najskuteczniejszy kaznodzieja w swoim najlepszym zespole.

Johnson pozostaje premierem, mimo że 7 lipca zrezygnował z funkcji lidera rządzącej Partii Konserwatywnej, dzień po zdymisjonowaniu ewangelisty Gove.

To jest nieunikniony polityczny kontekst działań NAO Poprawa danych rządowych: przewodnik dla liderów wyższego szczebla.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bellsprout

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bellsprout 20 kwietnia od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w przypadku...

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...

Recenzja Rebel Moon 2: The Scargiver: płaskie linie franczyzy Netflix

Zeszłego grudnia Rebeliancki Księżyc, część pierwsza: Dziecko ognia była wypełniona malowaną po numerach operą kosmiczną Zacka Snyderamaksymalistyczne kolory. Rozstawiony jako...
Advertisment