Jeśli chodzi o udział w rynku, Samsung jest na dobrej drodze do dynamicznego zwiększenia dostaw monitorów OLED w drugiej połowie 2023 roku, potencjalnie zdobywając udział w rynku na poziomie 27%, co odpowiada wynikom LGE. Aby nie pozostać w tyle, Dell gorąco promuje swoją ofertę 34-calowych komputerów, mając nadzieję na zdobycie obecności na rynku powyżej 20%. Tymczasem firma ASUS, zajmująca ostatnio strategiczną pozycję w sektorze monitorów OLED, spodziewa się w tym roku udziału w rynku bliskiego 9%.
Patrząc na rozmiary monitorów OLED, głównym tematem narracji na rok 2023 będzie segment 34-calowy, który według prognoz będzie miał 37% udziału w rynku. Tuż za nimi plasuje się grupa 27-calowych monitorów z szacunkowym udziałem 32%, a za nią plasują się monitory 49-calowe z około 14%. Kategoria 45-calowa zamyka czołowe segmenty z udziałem w rynku wynoszącym 10%. Patrząc na rok 2024, TrendForce przewiduje, że 27-calowe monitory poszerzą swój zasięg i wyjdą na pozycję głównego gracza wśród produktów OLED. Co więcej, w związku ze zwiększeniem produkcji 31,5-calowych wyświetlaczy OLED zarówno przez Samsung Display, jak i LG Display, udział w rynku tego rozmiaru może w nadchodzącym roku wzrosnąć o ponad 10%.