Według nowo opublikowanego badania przeprowadzonego przez analityków rynkowych z firmy Display Supply Chain Consultants (DSCC), koszty produkcji telewizorów OLED będą konsekwentnie spadać w ciągu najbliższych dwóch lat. Dzięki zwiększonej wydajności i lepszym uzyskom w kluczowych zakładach produkcyjnych, modele telewizorów premium mogą w ciągu kilku miesięcy (być może przed świętami) spaść Płaskie panele HD. Raport DSCC wskazuje, że przewiduje się, że koszty produkcji 55-calowego panelu OLED spadną o około 20% (w porównaniu z danymi z 2022 r.), przy takim samym procentowym obniżeniu w 2024 r. „biały” panel OLED firmy LG Display jest podany przykład tutaj – jest prezentowany w wielu seriach telewizorów 2023, w tym własnych modelach LG C3 i G3, a także w urządzeniach konkurencyjnych marek: Sony, Panasonic, Philips, Hisense itp.
Przewiduje się, że własna technologia QD-OLED TV firmy Samsung stanie się tańsza w produkcji – o 30% – według analityków rynkowych z DSCC. Południowokoreańskie linie produkcyjne działu Display są w stanie w tym roku wypompować 65-calowe panele QD-OLED z większą wydajnością – z odnotowaną wyższą ogólną wydajnością w porównaniu z wynikami z 2022 r. (z 68% do 84%). Panele z kropkami kwantowymi firmy Samsung są zwykle zarezerwowane dla flagowych modeli telewizorów, ale niższe koszty produkcji mogą sprawić, że więcej telewizorów ze średniej półki zastosuje technologię wyświetlania z wyższej półki.