Koalicja biznesowa FutureDotNow twierdzi, że potrzebna jest współpraca między sektorami, aby rozwiązać problem przepaści w zakresie umiejętności cyfrowych w Wielkiej Brytanii.
A ostatni raport FutureDotNow, patrząc na dane z dużych firm i badania z Lloyds Bankstwierdzili, że 36% dorosłych w Wielkiej Brytanii nie posiada podstawowych umiejętności cyfrowych potrzebnych w coraz bardziej cyfrowym świecie pracy, a kolektyw branżowy stwierdził, że potrzebne są skoordynowane wysiłki, aby rozwiązać ten brak podstawowych umiejętności cyfrowych.
Dyrektor generalny FutureDotNow, Liz Williams, powiedziała: „Żyjemy w dwupoziomowym społeczeństwie, świecie cyfrowych posiadaczy i tych, którzy nie mają. Stanowi to ogromne ryzyko dla jednostek i ich szans życiowych, a także dla firm i ich zdolności do nawiązywania kontaktów z klientami, reagowania na zmiany i przygotowania się na przyszłość.
„To także daje szansę. Pomaganie ludziom w budowaniu tych podstawowych umiejętności jest korzystne dla firm, przynosząc korzyści ich pracownikom i zapewniając organizacjom możliwość sprostania wyzwaniom naszego coraz bardziej cyfrowego świata. Ale współpraca jest kluczowa. W FutureDotNow koncentrujemy się na łączeniu firm w celu podejmowania praktycznych kroków i znajdowania rozwiązań, które działają zarówno dla szerszej branży, jak i dla jednostki”.
Luki w umiejętnościach cyfrowych istnieją w całej Wielkiej Brytanii, nie tylko na bardziej technicznym poziomie co uniemożliwia organizacjom znalezienie wykwalifikowanych pracowników, ale na podstawowym poziomie co uniemożliwia ludziom pełne uczestnictwo w nowoczesnych działaniach.
Podczas pandemia zmusiła wiele osób do korzystania z internetu Ponieważ codzienne czynności stały się cyfrowe, część populacji Wielkiej Brytanii nadal nie ma dostępu do technologii lub umiejętności angażowania się w działalność cyfrową.
FutureDotNow zostało uruchomione w 2019 roku, aby zgromadzić organizacje zajmujące się zwiększaniem proliferacji umiejętności cyfrowych w Wielkiej Brytanii. Koalicja liczy około 160 członków i pracuje nad tworzeniem najlepszych praktyk oraz opracowywaniem i dostarczaniem programów zapewniających umiejętności cyfrowe.
Niedawne wezwanie do działania wskazuje, że poczyniono pewne postępy w zapewnianiu większej liczbie osób w Wielkiej Brytanii umiejętności cyfrowych uznanych za niezbędne do pracy, jak sugeruje rząd. Około 64% pracowników w Wielkiej Brytanii posiada obecnie co najmniej jedną umiejętność w każdej z kategorii uważanych za niezbędne w pracy – komunikowanie się, przetwarzanie informacji i treści, zawieranie transakcji, rozwiązywanie problemów oraz bycie bezpiecznym i legalnym w Internecie.
Chociaż jest to 16% wzrost w porównaniu z 2020 r., nadal pozostawia 11,8 mln osób bez umiejętności, takich jak umiejętność konfigurowania i korzystania z produktów wideotelefonicznych, udostępnianie informacji między urządzeniami, cyfrowy dostęp do dokumentów, takich jak odcinki wypłat, lub przestrzeganie wytycznych organizacyjnych dotyczących logowania i zasady haseł. Około 8% siły roboczej nie posiada nawet podstawowego poziomu umiejętności cyfrowych.
Jeśli chodzi o zdobywanie tych umiejętności, FutureDotNow zachęca osoby z branży do współpracy, aby pomóc większej liczbie osób w zdobywaniu umiejętności cyfrowych, twierdząc, że edukacja w zakresie umiejętności cyfrowych nie może być zapewniona przez „jedną organizację”.
FutureDotNow współpracuje już z organizacjami partnerskimi, aby spróbować rozwiązać te problemy, i twierdzi, że w przyszłości pomoże zlikwidować lukę w umiejętnościach cyfrowych, współpracując z poszczególnymi regionami, próbując wskazać, gdzie istnieją luki w umiejętnościach i dlaczego, oraz kontynuując pracę z wyżsi rangą liderzy i decydenci, aby spróbować wprowadzić zmiany w polityce, w tym opracować uproszczone ramy umiejętności i włączyć moduły umiejętności cyfrowych do systemu edukacji.
To nie pierwszy raz współpraca została zaproponowana jako odpowiedź na problemy z edukacją techniczną – rząd, instytucje edukacyjne i sam sektor technologiczny mają do odegrania rolę w zapewnieniu ludziom umiejętności cyfrowych potrzebnych do pracy i życia.