Przejście na pojazdy elektryczne powoli zabija radio AM – a to źle wpływa na audycje alarmowe


Radio AM jest pod ostrzałem, a coraz więcej producentów samochodów zaprzestaje jego używania, zwłaszcza że branża przechodzi szybką zmianę w kierunku elektryfikacji. Ustawodawcy i organy regulacyjne obawiają się, że powolny upadek radia AM może utrudnić nadawanie informacji alarmowych podczas klęski żywiołowej lub innych powiązanych wydarzeń. Ale producenci samochodów są niezrażeni i wydają się zdeterminowani, by wyrzucić radio AM na śmietnik historii.

Najnowszym modelem, który trafił do dealerów bez technologii transmisji radiowej pierwszej generacji, jest Ford Mustang z 2024 r. Ars Technica, cytując władza Forda. Rzeczywiście, Ford był jedną z ośmiu firm, które zasadniczo uznały radio AM za przestarzałą technologię w odpowiedzi na senatora Eda Markeya (D-MA) Wniosek o udzielenie informacji.

Najnowszym modelem, który trafił do salonów bez technologii transmisji radiowej pierwszej generacji, jest Ford Mustang 2024

Do Forda dołączyły BMW, Mazda, Polestar, Rivian, Tesla, Volkswagen i Volvo, które obstawały przy stanowisku, że radio AM jest niekompatybilne z pojazdami elektrycznymi, powołując się na zakłócenia elektromagnetyczne powodowane przez układ napędowy. Rzeczywiście, Tesla przedstawiła ten sam argument, kiedy usunęła radio AM ze swoich pojazdów w 2018 roku.

Według Wice artykuł z 2016rproblem polega na tym, że zakłócenia są odbierane przez radio:

Pojazdy elektryczne są zasilane akumulatorem, silnikiem elektrycznym i przetwornicą częstotliwości, która kontroluje, ile mocy generują silniki elektryczne samochodu, obracając włączanie i wyłączanie napięcia tysiące razy na sekundę, zasadniczo rozdrabniając energię. Proces ten powoduje zakłócenia elektromagnetyczne, które są odbierane przez radio.

— powiedział Ford [PDF] dostępne były inne technologie, takie jak streaming internetowy, radio HD dostarczane na pasmach FM lub niektóre aplikacje dostarczające treści AM, które zrekompensują brak radia AM w pojazdach.

Reklama

Markey powiedział, że 10 producentów samochodów — Honda, Hyundai, Jaguar / Land Rover, Kia, Lucid, Mitsubishi, Nissan, Stellantis, Subaru i Toyota — powiedziało, że nie planuje zaprzestania korzystania z radia AM. General Motors i Mercedes-Benz nie odpowiedziały, opierając się zamiast tego na oświadczeniach grupy branżowej Alliance for Automotive Innovation.

Z pewnością żaden z tych producentów samochodów nie posunął się tak daleko, by zadeklarować swoje długoterminowe zaangażowanie w przetrwanie radia AM. Rzeczywiście, wszystko wskazuje na to, że AM ma słabnące znaczenie w przemyśle motoryzacyjnym, co, jak twierdzi Markey, utrudniłoby przekazywanie ważnych informacji ludziom w nagłych wypadkach.

Z pewnością żaden z tych producentów samochodów nie posunął się tak daleko, by zadeklarować swoje długoterminowe zaangażowanie w przetrwanie radia AM

“[T]oo wielu producentów samochodów ignoruje krytyczne korzyści związane z bezpieczeństwem radia AM” Markey powiedział w oświadczeniu w tym tygodniu. „Chociaż wielu producentów samochodów sugerowało, że inne narzędzia komunikacyjne — takie jak radio internetowe — mogłyby zastąpić radio AM, w nagłych wypadkach kierowcy mogą nie mieć dostępu do Internetu i przegapić krytyczne informacje dotyczące bezpieczeństwa”.

Według Markeya radio AM działa na niższych częstotliwościach i dłuższych falach, umożliwiając mu przechodzenie przez obiekty stałe i podróżowanie dalej niż inne fale radiowe – cecha, której nie mają transmisje FM. W rezultacie Krajowy System Ostrzegania Publicznego FEMA — za pośrednictwem którego FEMA przekazuje społeczeństwu krytyczne ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa — działa za pośrednictwem stacji radiowych AM.

„Radio AM jest niezastąpione” — dodał Markey.

Senator nie jest osamotniony w swoich obawach o przyszłość radia AM. Komisarz FCC, Nathan Simington, niedawno wypowiedział się na temat dalszego znaczenia radia AM dla bezpieczeństwa publicznego i opowiedział się za dalszym włączaniem radia AM do pojazdów elektrycznych, pomimo twierdzeń o zakłóceniach elektromagnetycznych.

„Wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych nie możemy pozostawiać w tyle tych mieszkańców obszarów wiejskich, którzy polegają na radiu, jeśli chodzi o otrzymywanie wiadomości i alertów” — powiedział Simington. według wiadomości DRG.

A w zeszłym miesiącu nalegała grupa byłych kierowników FEMA Transportu Pete Buttigieg, aby uzyskać zapewnienie od przemysłu samochodowego, że radio AM pozostanie istotną częścią ich oferty technologicznej w przyszłości.

Ale ponieważ radio AM nadal znika z pojazdów, jeden po drugim, nie jest jasne, czy branża odbiera tę wiadomość.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Samsung podpisuje umowę na dostawę HBM3E 12H o wartości 3 miliardów dolarów z firmą AMD

Koreańskie media donoszą, że firma Samsung Electronics podpisała z firmą AMD umowę o wartości 4,134 biliona wonów (3 miliardy dolarów) na dostawę 12-wysokich...

Mercedes G-Wagen, najwyższy symbol statusu terenowego, przechodzi na napęd elektryczny

Dla tych, którzy wolą szlifować żwir i głazy w otoczeniu luksusowej skóry napa – i nie wyobrażają sobie emitowania przy tym choćby jednej...

Senat uchwalił ustawę zakazującą TikTok, wysyłając ją na biurko prezydenta Bidena

Ustawa, która zmusi chińską firmę Bytedance do sprzedaży TikTok – pod groźbą amerykańskiego zakazu korzystania z platformy – jest prawie pewna, że ​​wejdzie...
Advertisment