Przeglądaj dalej recenzję: świetna gra o radośnie zmarnowanej młodzieży


Podczas mojego drugiego przejścia Jedź dalej -Wspaniała, oparta na pikseli grach o długiej podróży jako bezcelowa młodzież na początku 2000 roku-wybrałem autostopera o nazwie Huragan. Ta młoda kobieta była atrakcyjna i fajna, znacznie fajniejsza ode mnie. Ale była też trochę denerwująca. Wciąż wypełniała cenną przestrzeń zapasów w bagażniku mojego samochodu i na przednich siedzeniach bezużytecznym śmieciem: używane bułki toaletowe, paczki papierosów z pozostawionym w nich tylko jednym dymem, rozlane filiżanki kawy. A ona Naprawdę Chciałem imprezować, co ostatecznie wpędziło mnie w okropne kłopoty.

Kiedy przyznamy Polygon zaleca Odznaka, dzieje się tak, ponieważ uważamy, że odbiorca jest wyjątkowo prowokujący do myślenia, zabawny, pomysłowy lub zabawny-i warto dopasować swój harmonogram. Jeśli chcesz wyselekcjonowane listy naszych ulubionych mediów, sprawdź W co grać I Co oglądać.

Zanim ci o tym powiem, powiem ci, jak pracują autostoperze Jedź dalej. Mają unikalne umiejętności, które mogą być używane w kontaktach, które występują podczas jazdy-ponieważ utknąłeś w ruchu, albo w samochodzie jest pszczoła, albo groźba przez A Gang of Bikers. Autopójki mają również cechy, które mogą być pomocne lub nie – jak nawyk śmieci huraganu. Wyróżniają się, gdy jeździsz, zdobywając nowe umiejętności i cechy w miarę trwania podróży. Czasami dają ci zadania i odblokowują nowe możliwe zakończenia na podróż.

Kiedy huragan osiągnął poziom 2, nabyła nową cechę, która pozwoliła mi robić zakupy małych przedmiotów za każdym razem, gdy odwiedzałem nowy sklep. Nudziła się, błagała mnie również, żebym wypił z nią drinka podczas jazdy. Jak w prawdziwym życiu, jazda napojów Jedź dalej jest straszny pomysł. Zastosowuje bułkę morską na ekran, sprawia, że ​​spotkania walki są znacznie trudniejsze i nakłada napięty limit czasowy na każdą turę, więc nie masz czasu na rozważenie najlepszych ruchów.

Zrzut ekranu z jazdy pokazuje fajną kobietę autostopową stojącą nad krawędzią drogi, mówiąc: „Powinniśmy dostać piwa!”

Zdjęcie: gry YCJY

Mimo to byłem zainteresowany, aby zobaczyć, co się stanie-a może bezrobotny kierowca, którego odgrywałam role, był nieco zagłębiony przez tego efektownego, niebezpiecznego pasażera-więc zatopiłem piwo i spróbowałem jednego krótkiego sceny w kraju. To była katastrofa. Przy każdym spotkaniu nie udało mi się strasznie. Kiedy dotarłem do celu, mój samochód został w połowie zniszczony, nie byłem z gazu i nie miałem pieniędzy na zakup gazu. To była prawdziwa marynata. Musiałem zadzwonić do mamy na pożyczkę awaryjną. Ale huragan powiedział, że jestem fajny i zaprosił mnie na imprezę w kabinie w lesie-nowe miejsce do gry w moim obecnym biegu.

Reklama

Kiedy osiągnęła poziom 3, huragan nabył cechę o nazwie „Wymaganie”, która zastosowała stały, niemożliwy do wykładziny zmęczony debuff dla mojej postaci, co oznacza, że ​​wszystkie umiejętności kosztują więcej energii. Śmiałem się z tego głośno.

Z Jedź dalejA autostoper, programista YCJY Games (Sól morska) dostarczył klasę mistrzowską w zakresie ekonomicznej charakterystyki i opowiadania historii poprzez projektowanie gier. Każdy z nich jest idealnym szkicem postaci z dziwacznego filmu niezależnego z lat 90.: fajny muzyk, Sullen Gamler, The Runaway Bride, punka z psem. Mają krótkie, pięknie napisane BIO, które ewoluują w miarę wyrównania, i pięknie obserwowano portrety pikseli, które pojawiają się w lusterku wstecznym. Ale tak naprawdę, najlepszym pisaniem o nich jest ich umiejętności, a zwłaszcza ich cechy, które zarówno obejmują to, kim są, i stosują zabawnie irytujące efekty, które mogą szturchnąć twoją grę w interesujących nowych kierunkach.

Pikselowany beżowy sedan prowadzi przez pustynny krajobraz w prowadzeniu jazdy

Zdjęcie: gry YCJY

Nieznajomy chciał, żebym zabrał go do kasyna po drugiej stronie Jedź dalejRandomizowana mapa drogowa, która rozciąga się na Pacyfiku Północno -Zachodnie Lasy, Południowo -Zachodnie pustynie, górski kraj i zielone wybrzeże. Jego pierwsza umiejętność była przydatna, więc rzuciłem się na to, że „pożyczył” część moich pieniędzy na hazard za każdym razem, gdy musiałem spać (niezbędne do odzyskania energii i umiejętności). Ale kiedy osiągnął poziom 2, jego biografia wspomniała, że ​​przegląda każdą dziewczynę, którą widział, i nabył cechę „pełzającego”, co oznacza, że ​​każda żeńska autostop w samochodzie przestałaby zdobywać doświadczenie. Więc go wyrzuciłem.

Mechanik był przydatny – z nim na pokładzie mogłem zastosować ulepszenia do samochodu bez jazdy do garażu, jego umiejętności były świetne, a on również mógł wpłynąć na drobne naprawy. Ale na poziomie 3 się zirytował, że nie wykonałem więcej pracy w samochodzie, wyrażonym cechą, która osłoniła jedną energię za każdy, co miałem. Sleeper po prostu zasypiłby w niewłaściwych momentach, szarpając wszystkie swoje umiejętności, chociaż ostatecznie nabył potężną umiejętność chrapania, której można było użyć, gdy był drzemny. Idiota, niejasna, niepokojąca, podobna do zbadania postać, która chciała odwiedzić grób swojej siostry, miała cudownie sprzeczne z intuicją umiejętności, które zastosowałyby „szczęśliwy” buff, gdyby nie użyto ich bez efektu lub docelowych zagrożeń całkowicie losowo. Na poziomie 3 ozdobił wnętrze mojego samochodu kwiatami.

To jest radość Jedź dalej. Starannie zaprojektowane elementy, takie jak autostop, mapa oraz buffy i debuffy, które napotykasz po drodze, pracują razem, jak mechaniczne urządzenia opowiadające historie, zmieniają kształt i smak każdej podejmowanej podróży. Nie chodzi o stworzenie wyzwania w stylu Roguelike; Chociaż istnieją stany porażkowe, gra jest w większości tak prosta, jak sugeruje jej temat. To gra o tym, jak przychodzi, i nie spieszyć się. Każde zadanie lub miejsce docelowe zawiera termin na spotkanie, ale zwykle masz tydzień lub nawet miesiąc, aby się tam dostać – wystarczająco dużo czasu, aby zatrzymać się i podjąć pracę na gotówkę, spać w Laybys, aby się przejść i rzucić się Losowa zdarzenie, która pojawi się po drodze.

Zrzut ekranu Keep Driving pokazuje ekran ekranowy, pokazujący przedmioty w bagażniku samochodowym i autostopowiczom w siedzeniach, a także zmodyfikowany i pomalowany samochód w garażu dostosowywania

Zdjęcie: gry YCJY

Jedź dalejWibracje są nieskazitelne, od scuzzy indie rock ścieżka dźwiękowa po przewijanie, paralaksy i pudełko, samochodem początkowe podobne do Volvo. Jego system „walki” oparty na turze jest być może zbyt abstrakcyjny; Jest to rodzaj zagadek, która polega na dopasowaniu wzorców twoich umiejętności do rzędu „zagrożeń”, które mogą skoczyć twoją energię, gaz, trwałość samochodu lub pieniądze. Jest wystarczająco absorbujący, ale istnieje duża luka koncepcyjna między nim a akcją opisującą przez grę.

Ale szerszy projekt gry – sieć warunków, zasobów, zasad, celów i nieoczekiwanych efektów, przykłady tych autostopów – jest czymś wyjątkowym. Jedź dalej jest zabawnym, przyjemnie kapryśnym i tęsknym systemem opowiadania historii, który generuje grywalne anegdoty o radośnie zmarnowanej młodzieży. To nostalgiczny list miłosny na otwartą drogę i do dni, w których miałeś więcej czasu niż pieniędzy i więcej pożądania niż celu. I chodzi o zakłopotanie, irytujące i przezabawne przyjaciele, których poznałeś po drodze.

Jedź dalej jest teraz dostępny na komputerze Windows PC. Gra została sprawdzona na PC przy użyciu kodu pobierania przedpremierowego dostarczonego przez YCJY Games. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie wpływają one na treści redakcyjne, chociaż Vox Media mogą zarabiać prowizje na produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Dodatkowe informacje o polityce etyki Polygonu tutaj.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple wypuszcza Xcode 26.1.1 z ulepszeniami inteligencji kodowania

Firma Apple zaktualizowała dzisiaj Xcode, dodając wiele mile widzianych poprawek błędów, w tym pewne aktualizacje wydajności nowych funkcji kodowania wspomaganego sztuczną inteligencją. Oto...
Advertisment