Prywatność aplikacji na iPhone’a: ​​które aplikacje zbierają najwięcej danych osobowych?


Etykiety prywatności aplikacji na iPhone’a mieć był prawdziwym otworem dla oczu pokazując, jak wiele naszych danych osobowych jest używanych przez określone aplikacje. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, które aplikacje zbierają i udostępniają najwięcej danych, firma pCloud zajmująca się przechowywaniem danych w chmurze wykonała całą pracę.

Firma zbadała ok Prywatność etykiety w Sklep z aplikacjamii sporządziliśmy ranking aplikacji według odsetka zebranych danych osobowych, a także ilości przekazanych stronom trzecim…

Prawdopodobnie możesz odgadnąć dwóch najgorszych przestępców:

80% aplikacji wykorzystuje Twoje dane do promowania własnych produktów w aplikacji i nie tylko. Obejmuje to takie rzeczy, jak aplikacje wyświetlające własne reklamy na innych platformach, a także promocje w aplikacjach na ich własną korzyść lub dla stron trzecich, które płacą za usługę. Ujawniliśmy, które aplikacje zbierają najwięcej danych w tym celu, analizując, ile z możliwych 14 kategorii danych zbiera każda z nich w sekcji „Reklama lub marketing deweloperów” firmy Apple. […]

Pierwsze dwa to Instagram i Facebook. Obie są własnością Facebooka i wykorzystują 86% Twoich danych, aby sprzedawać Ci więcej własnych produktów i wyświetlać Ci trafne reklamy w imieniu innych. Na drugim miejscu znajdują się Klarna i Grubhub, które wykorzystują 64%, podczas gdy Uber i jego aplikacja spożywcza Uber Eats używają 57%.

Dane, z których korzystają te aplikacje, mogą obejmować okres od Twojej daty urodzenia do oferowania ekskluzywnych rabatów, aż po okresy, w których zwykle korzystasz z aplikacji. Jeśli na przykład Uber Eats wie, że często przeglądasz internet o 18:00 w piątek, będzie wiedział, kiedy trafić do Ciebie z reklamami.

Ponad połowa wszystkich sprawdzonych aplikacji udostępniła przynajmniej część danych stronom trzecim, a te same dwie aplikacje ponownie znalazły się na czele listy: Instagram udostępnił 79% zebranych danych osobowych, podczas gdy Facebook zrobił to z 57% danych.

Aplikacje zbierają Twoje dane z wielu powodów. Jednym z pierwszych powodów takiego stanu rzeczy jest polepszenie wrażeń, śledzenie interakcji z nimi w celu naprawienia błędów i ulepszenia ich działania. Jednak wykorzystują one również Twoje informacje, aby kierować do Ciebie reklamy na dowolnej platformie. Wszyscy to widzieliśmy – kończymy przeglądanie w jednej aplikacji, a gdzie indziej pojawia się reklama sprzedająca nam coś, co właśnie obejrzeliśmy.

Odbywa się to poprzez przekazywanie danych stronom trzecim, co pokazało nasze badanie, że robi to ponad połowa wszystkich aplikacji. Firmy zewnętrzne mogą być powiązane z firmą obsługującą aplikację lub mogą po prostu uiścić opłatę za dostęp do danych swoich użytkowników.

Firmy zajmujące się monitoringiem społecznościowym często trafiają do Twoich danych. Firmy takie jak BuzzSumo i Hootsuite zbierają Twoje dane, aby umożliwić ludziom analizę, zrozumienie i ostatecznie sprzedaż Tobie […]

Instagram udostępnia oszałamiające 79% Twoich danych innym firmom. Obejmuje wszystko, od informacji o zakupach, danych osobowych i historii przeglądania. Nic dziwnego, że w Twoim kanale jest tak dużo promowanych treści. Przy ponad miliardach aktywnych użytkowników miesięcznie niepokoi to, że Instagram jest centrum udostępniania tak dużej ilości danych swoich nieświadomych użytkowników. Na drugim miejscu jest Facebook, który oddaje 57% Twoich danych.

pCloud zidentyfikował również aplikacje, które gromadziły i udostępniły pliki najmniej ilość danych osobowych, w tym 14, do których w ogóle nie uzyskano dostępu.

Możesz zobacz pełną prywatność aplikacji na iPhone’a rankingi w firmowym poście na blogu.

Reklama

Zdjęcie: Szabo Viktor/Unsplash

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Jeszcze.


Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

BIOSTAR ogłasza aktualizacje BIOS-u płyty głównej z gniazdem AM5 w celu obsługi procesorów nowej generacji

BIOSTAR, wiodący producent płyt głównych, kart graficznych i urządzeń pamięci masowej, z radością ogłasza dziś zupełnie nową aktualizację BIOS-u zaprojektowaną dla płyt głównych...

Zuckerberg: Meta zajmie lata, zanim zacznie zarabiać na generatywnej sztucznej inteligencji

Trwa gorączka złota generatywnej sztucznej inteligencji – nie należy się jednak spodziewać, że w najbliższym czasie przyniesie ona zyski.Firma jest już całkiem rentowna,...

Opcja testowania wątków umożliwiająca użytkownikom automatyczne archiwizowanie starych postów

Meta eksperymentowała z wieloma nowymi funkcjami Threads, swojej platformy mikroblogowania. Teraz szef Instagrama Adam Mosseri ujawnił w środę, że platforma rozpoczęła testowanie...
Advertisment