Prowadzenie wirtualnego hackathonu


Pandemia praktycznie uniemożliwiła organizacjom prowadzenie wydarzeń hackathonowych, w których programiści mogą brać udział w zespołach nad pomysłem, jeść pizzę i pić piwo.

Wcześniej, w lipcu, Departament Pracy i Emerytur (DWP) przeprowadził swój pierwszy wirtualny hackathon, Hack2Work, który trwał trzy dni i został zorganizowany na platformie współpracy Microsoft Teams obsługiwanej przez MongoDB.

Omawiając sposób, w jaki hackathon został skonfigurowany i prowadzony, Jacqui Leggetter, szef integracji w DWP Digital, powiedział, że poprzednie wydarzenia były organizowane w cyfrowych centrach DWP, które skupiały zespoły programistów. Ale z powodu pandemii to wydarzenie hackathonu musiało być obsługiwane zdalnie.

„Nasz pierwszy hackathon online dał szansę ludziom, którzy nie mogli swobodnie podróżować” – powiedziała. „Uczestnicy pochodzili ze wszystkich zakątków Wielkiej Brytanii i na całym świecie”. W rzeczywistości niektórzy uczestnicy pochodzili z Indii i USA.

Wśród wyzwań związanych z prowadzeniem wirtualnego hackathonu było manewrowanie ludźmi w różnych pokojach, wzbudzanie ich zainteresowania i dystrybucja „swag” toreb. Omawiając przygotowania, Leggetter dodał: „Przyjrzeliśmy się, jakiego rodzaju platformy potrzebujemy, możliwości studia i otwarcie wydarzenia dla partnerów dostawców i szerszego świata”.

DWP współpracowało z MongoDB, aby zapewnić platformę dla hackathonu. Pomysł polegał na tym, aby mieć platformę, która zapewni interaktywność dla zespołów hakerskich, które zdalnie opracowują kod, powiedział Leggetter, oraz możliwość konsumowania niewielkich fragmentów treści, które były istotne dla problemu, który zespół miał rozwiązać.

Reklama

„Chcieliśmy, aby pomyśleli o problemie, który próbujemy rozwiązać, czyli o wychodzeniu z pandemii” – powiedziała.

W prezentacji otwierającej programiści usłyszeli o skutkach Covid-19, utracie miejsc pracy i wpływie na klientów Universal Credit.

Po tym przeglądzie pojawiły się prezentacje trenerów pracy, którzy opowiadali o swoich wyzwaniach związanych z pomaganiem ludziom w powrocie do pracy. Następnie odbyła się seria „błyskawicznych rozmów”, powiedział Leggetter, które obejmowały dyskusje na temat polityki krajowej i lokalnej.

TalkTalk pokazał film o swoim programie Kickstart, który był finansowany przez DWP i stworzył nowe miejsca pracy dla osób w wieku od 16 do 24 lat w Universal Credit. Wraz z tymi błyskawicznymi rozmowami, DWP laboratorium innowacji mówił o nieograniczonej innowacyjności io tym, co Leggetter określił jako „sztukę tego, co możliwe”. Dodała, że ​​każda błyskawiczna rozmowa była uruchamiana dwukrotnie i teraz znajduje się w centrum treści DWP.

Zespoły programistów zostały następnie utworzone wokół konkretnego hacka, z których każdy ma własną wirtualną przestrzeń zespołu. Leggetter powiedział, że dzięki temu wydarzeniu ludzie, niektórzy z nich zupełnie nieznajomi, zostali razem w wirtualnych zespołach programistów, którzy pracowali nad włamaniem przez trzy dni. „Było dużo różnorodności drużyn i wszyscy podnieśli swoją grę” – dodała.

Zastanawiając się nad pomysłami, które powstały w ciągu trzech dni, Leggetter powiedział: „Byłem zachwycony jakością zgłoszeń. Wszyscy pracowali zdalnie z ludźmi, których nigdy (wirtualnie) nie znali, aż do pierwszego dnia hakowania, a mimo to wpadli na niesamowite pomysły i rozwinęli je do naprawdę imponującego poziomu”.

Spośród 24 możliwych pomysłów zespoły, które wzięły udział w hackathonie, pracowały nad 11 różnymi problemami, aby stworzyć hacki kodujące. „Każdy zespół miał co najmniej jednego trenera pracy”, powiedział Leggetter, „co naprawdę umożliwiło im skoncentrowanie się na stwierdzeniu problemu”.

11 zespołów, składających się ze 109 uczestników, składało się z pracowników DWP i specjalistów cyfrowych z takich organizacji, jak GDS, NHS, CreatorSphere, Solidatus i sponsorów MongoDB, ScottLogic, Opencast, Kong, Red Hat i IBM.

Leggetter powiedział, że zespoły skorzystały na różnorodności myślenia. „Zespoły nie były mocno obciążone inżynierami ani analitykami biznesowymi” – powiedziała. „Mieli dobrą mieszankę umiejętności i dobrą równowagę kierowników dostaw, inżynierów i trenerów pracy”.

Deweloperzy, którzy wzięli udział w hackathonie, mieli również dostęp do szeregu DWP i otwarte interfejsy programowania aplikacji (API). Na przykład kilka interfejsów API zapewniało dostęp do danych testowych obywateli. W przypadku Leggettera użycie interfejsów API zakwestionowało normalne podejście do rozwiązywania problemów i było często uwzględniane w przesłanych hackach.

Na przykład, jak powiedziała, programiści musieli zastanowić się, dokąd by się udali, jeśli chodzi o interfejsy API, aby uzyskać informacje, które mówią, czy wakat znajduje się w promieniu trzech mil od kodu pocztowego. Może to wymagać wykorzystania danych posiadanych przez Transport for Greater Manchester lub Ordnance Survey.

W rzeczywistości jeden ze zwycięskich pomysłów, RouteToWork, wykorzystuje interfejsy API do łączenia funkcjonalności różnych usług rządowych, takich jak National Careers Service i danych dostępnych za pomocą interfejsów API Urzędu Statystyk Narodowych. Aplikacja dopasowuje poszukujących pracy do możliwości, które są dla nich istotne i lokalne.

RouteToWork został zbudowany przy użyciu zestawu do prototypowania gov.uk, Nunjucks był używany jako szablon i został napisany w JavaScript i HTML, z zapleczem serwera Express.js.

Leggetter powiedziała, że ​​była zdumiona „absolutnie niesamowitą jakością hakowania”. Jeśli chodzi o to, czy któryś z projektów hackathonu zostanie prawdopodobnie wdrożony, powiedziała, że ​​DWP planuje przeprowadzić dalsze prace analityczne dotyczące zgłoszonych pomysłów. „Będziemy chcieli wykonać trochę więcej prac nad wykonalnością, ale niczego nie wykluczamy” – dodała.

Dzięki temu, jak zdefiniowano obszary problemowe dla zgłoszeń do hackathonu, przesłany kod jest granularny, co daje DWP większe możliwości włączenia ich do innych projektów.

Podejścia wirtualne i hybrydowe

Podobnie jak w przypadku osobistego hackathonu, uczestnicy mogli dzielić się darmową pizzą – aczkolwiek przez łącze wideo. Otrzymali również torby z łupami, wysłane pocztą przed wydarzeniem.

Wiele organizacji patrzy na hybrydowe podejście do pracy, gdzie ludzie spędzają część czasu w domu, hackathon Hack2Work rzuca światło na skuteczność współpracy w wirtualnym zespole.

Andrew Morgan, adwokat ds. rozwoju personelu w MongoDB, mówi, że tęskni za prawdziwymi hackathonami, podczas których ludzie są zamykani w pokoju i dzielą się pizzą. „Więcej myślę o wyzwaniu w przyszłości” – powiedział.

W przypadku wydarzenia trwającego trzy dni, Morgan powiedział, że ludzie, którzy się nie znają, mogą współpracować wirtualnie. Wyzwanie polega na tym, co dzieje się, gdy część zespołu jest w biurze, podczas gdy niektórzy członkowie zespołu pracują w domu.

Z doświadczenia Morgana wynika, że ​​jeśli ludzie mają już relację zawodową, osoba zdalna może zostać włączona do zespołu i pracować efektywnie. Ale jest to o wiele trudniejsze, jeśli pracownicy zdalni są częścią zespołu składającego się z pracowników biurowych, których nigdy nie spotkali.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aktualizacja Master of Fate do wersji 1.5 Lords of Fallen wprowadza nowe modyfikatory gry i obsługę AMD FSR 3

Lords of Fallen otrzymało nową, dużą aktualizację, która jest już dostępna zarówno na PC, jak i konsole i zawiera kilka nowych funkcji, ulepszeń...

Verizon aktualizuje usługę Home Device Protect, aby objąć nią prawie wszystkie urządzenia, drugie mieszkania i nie tylko

Verizon wypuścił aktualizację dla swojej usługi Ochrona urządzenia domowego planuj naprawę lub wymianę nieograniczonej liczby urządzeń, od komputerów, konsol do gier, urządzeń inteligentnego...

Osłabienia Dragon’s Dogma 2 Dragonsplague — czy Capcom uległ fanom?

Firma Capcom wydała aktualizację łatki dla Dogmat smoka 2 to łagodzi zagrożenie Smocza Plagachoroba wirusowa, którą mogą zarazić się —...
Advertisment