Proponowana ustawa o sztucznej inteligencji odrzucona w wyborach powszechnych – co dalej?


The Ustawa o sztucznej inteligencji (rozporządzenia), którą przedstawiłem robił zadowalające postępy. Udało mi się przeprowadzić projekt ustawy przez wszystkie etapy Izby Lordów i był gotowy na przejście przez Izbę Gmin, gdy nieco nieoczekiwanie w deszczową, skądinąd niczym nadzwyczajną środę w zeszłym miesiącu zwołano wybory powszechne.

Szybkie odświeżenie tego, co próbuję osiągnąć za pomocą ustawy:

Utworzenie urzędu AI

W klauzuli 1 ustanawia się organ zajmujący się sztuczną inteligencją (AI) – sprawny organ regulacyjny odpowiedniej wielkości, ukierunkowany horyzontalnie, aby uwzględniać wszystkie istniejące organy regulacyjne, zwłaszcza organy regulacyjne ds. gospodarki. Ocena ich kompetencji, uwzględnienie możliwości i wyzwań stwarzanych przez sztuczną inteligencję oraz zwrócenie uwagi na obecne luki regulacyjne. I są luki – znaczna ich liczba jest identyfikowana jako doskonała Raport Instytutu Ady Lovelace w tę sprawę.

Oparcie istniejących zasad na podstawie ustawowej

Władza AI musi mieć w sercu zasady określone w ust. 2 projektu ustawy – musi być nie tylko strażnikiem tych zasad, ale dla nich latarnią morską, musi pełnić funkcję edukacyjną i cel proinnowacyjny. Wiele z tych zasad będzie bardzo rozpoznawalnych; są pobierane z biała księga rządu ale na podstawie prawnej.

Piaskownice AI

Klauzula 3 dotyczy piaskownic, tak genialnie opracowanych w Wielkiej Brytanii w 2016 roku wraz z piaskownica regulacyjna fintech. Jeśli chcesz mierzyć jego sukces, to tak powielane w ponad 50 jurysdykcjach na całym świecie. Umożliwia wprowadzanie innowacji w bezpiecznym, regulowanym i wspieranym środowisku – prawdziwi klienci, prawdziwe rynki, prawdziwe innowacje, ale we wspaniałej koncepcji sandboxa.

W zeszłym miesiącu władze monetarne Hongkongu ogłosiły, że tworzą piaskownicę AI w celu badania aplikacji generatywnych, które można opracować dla instytucji finansowych. To świetny ruch. Jesteśmy pionierami tej koncepcji; powinniśmy się tym zająć.

Reklama

Oficer odpowiedzialny za sztuczną inteligencję

W klauzuli 4 ustanowiono urzędnika odpowiedzialnego za sztuczną inteligencję, którego należy postrzegać nie jako osobę, ale jako rolę, mającą zapewnić bezpieczne, etyczne i bezstronne wdrożenie sztucznej inteligencji w jej organizacji. Nie musi to być uciążliwe, ani cała osoba w startupie; ale tę funkcję należy pełnić, zgodnie z wymogami sprawozdawczymi wynikającymi z ustawy o spółkach, które są dobrze zrozumiałe dla każdej firmy. Ponownie, co najważniejsze, musi podlegać zasadzie proporcjonalności.

Konieczne pilne działania w celu rozwiązania problemu naruszeń praw autorskich i własności intelektualnej.

Klauzula 5 dotyczy etykietowania i własności intelektualnej (IP), które są niezwykle istotnym elementem prawidłowego osiągnięcia tego celu dzięki sztucznej inteligencji. Etykietowanie – aby każdy, kto podlega usłudze lub towarowi, w którym występuje sztuczna inteligencja, był wyraźnie oznaczony. Sztuczna inteligencja może być częścią rozwiązania zapewniającego takie podejście do etykietowania. W przypadku wykorzystania danych własności intelektualnej lub danych stron trzecich należy to zgłosić organowi AI. Ponownie można to zrobić wydajnie i skutecznie, korzystając z samej technologii.

Co będę z tego mieć? Potrzebujemy poparcia społecznego

Punkt 6 dotyczy zaangażowania publicznego. Dla mnie jest to prawdopodobnie najważniejszy zapis w projekcie ustawy, ponieważ bez zaangażowania społeczeństwa jak możemy zapewnić wiarygodność? Ludzie muszą umieć zadać sobie pytanie: „Co z tego dla mnie będzie? Czemu miało by mi zależeć? Jak to wpływa na moje życie? Jak mogę się zaangażować?” Musimy przyjrzeć się innowacyjnym sposobom konsultacji i zaangażowania. Dobrym przykładem na Tajwanie są Zgromadzenia Ustawodawcze, ale istnieją setki nowatorskich podejść.

Definicje, wykonanie i jurysdykcja

Punkt 7 dotyczy interpretacji, gdzie celowo rozszerzyłem definicje, aby ułatwić debatę. Klauzula 8 określa możliwość uregulowania kwestii wykroczeń i kar finansowych, aby zapewnić skuteczność środków przewidzianych w projekcie ustawy. Klauzula 9, ostatnia klauzula, zapewnia, że ​​postanowienia ustawy obowiązują w całej Wielkiej Brytanii.

Na każdym etapie projekt ustawy spotykał się z pozytywnym poparciem zarówno ze strony Partii Pracy, jak i Liberalnych Demokratów. Uważam, że jedyną rzeczą, której nauczyliśmy się do tej pory na temat regulowania technologii, jest to, że musimy przewodzić, a nie podążać.

Na etapie drugiego czytania rzecznik Liberalnych Demokratów, lord Clement Jones, powiedział: „Wyraźnie widać pomyślny wiatr dla tej ustawy i mam wielką nadzieję, że prace nad nią będą kontynuowane i zobaczymy, jak rząd ją przyjmie”.

W trzecim czytaniu projektu ustawy lord Leong również zaoferował wsparcie, mówiąc: „Sądzę, że jest jasne, że istnieje konsensus co do potrzeby wprowadzenia jakiegoś rodzaju regulacji dotyczących sztucznej inteligencji. Projekt ustawy wysyła ważny sygnał na temat odpowiedzialności rządu za uznanie i zajęcie się wpływem sztucznej inteligencji na pracę, życie, dane i prywatność ludzi w szybko zmieniającym się środowisku technologicznym, w którym żyjemy.

„Popieramy i z zadowoleniem przyjmujemy zasady leżące u podstaw tej ustawy i życzymy jej wszystkiego najlepszego, zanim przejdzie w inne miejsce”.

I tak został skierowany do Izby Gmin w dobrym stanie, bez żadnych poprawek.

Ogłoszenie wyborów powszechnych zatrzymało je jednak całkowicie na drodze legislacyjnej. Podsumowując, w okresie od chwili, gdy przedstawiłem projekt ustawy 22 listopada ubiegłego roku, zaobserwowaliśmy znaczny ruch, większe zainteresowanie parlamentów regulacją sztucznej inteligencji, coraz wyraźniejszy obraz podejścia Partii Pracy i, ośmielę się powiedzieć, ruch w ramach numeru 10.

Jak wielokrotnie przekonywałem, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, nadszedł czas na stanowienie prawa, czas na przewodnictwo.

Uroczyste otwarcie parlamentu zaplanowano na 17 lipca. Przyjdźcie na przemówienie króla, tego dnia zwrócę projekt ustawy o AI (rozporządzeniu). Dwa dni później odbędzie się głosowanie w celu ustalenia kolejności rozpatrywania rachunków członków prywatnych. Trzymam kciuki, aby projekt ustawy o sztucznej inteligencji znów miał szczęście i znalazł się w pierwszej dwudziestce, a tym samym znalazł się w programie legislacyjnym.

Musimy pozytywnie uregulować sztuczną inteligencję w Wielkiej Brytanii – proinnowacyjność, pro-prawa obywatelskie, regulacje dotyczące sztucznej inteligencji sprzyjające ochronie konsumentów, dla całej naszej przyszłości w zakresie sztucznej inteligencji.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Gwiezdne Wojny: Największym i najdziwniejszym jajkiem wielkanocnym Akolity jest Jedi Plo Koon

Nowa seria Gwiezdnych Wojen od Lucasfilm Akolita ma zasłużył na pochwałę za zwykłe istnienie poza sagą Skywalker – po 47...

Oto, jak przygotować komputer Mac na system macOS Sequoia za pomocą narzędzia CleanMyMac X

Obraz: CleanMyMac X Nowy system MacOS Sequoia firmy Apple oficjalnie pojawi się jesienią, więc Wyczyść MyMaca X udzielił nam świetnych rad, jak najlepiej przygotować...

Tożsamość Mistrza Sithów z „Akolity” jest już całkiem jasna

Akolita utrzymuje w tajemnicy tożsamość tajemniczego Mistrza Sithów, ale – naszym skromnym zdaniem – nie może być to jaśniejsze. Przez...
Advertisment