Budowa i modernizacja centrów danych brytyjskiej National Health Service (NHS) jest kontynuowana na tle pandemii Covid-19, ponieważ liderzy IT potrzebują odpornej infrastruktury IT, na której opierają swoje plany cyfrowej transformacji.
John Thompson, dyrektor zarządzający, specjalista ds. Zarządzania infrastrukturą centrów danych Zaawansowana technologia zasilania (APT), mówi, że przyszłość wygląda optymistycznie w przypadku projektów, które w dużej mierze koncentrują się na odświeżaniu zasilania i chłodzenia lub narzędziach do monitorowania i zarządzania, ale obejmują również budowę nowych centrów danych. Przetargi i kontrakty są nadal rozwijane w szeregu trustów NHS.
„Kiedy pandemia zaczęła się w styczniu 2020 r., Spodziewaliśmy się, że prace zostaną przerwane w połowie – ale to, co się stało, było zupełnie odwrotne” – mówi Thompson. „Powiedzieli„ to jest nasze centralne centrum danych – musisz je jak najszybciej zakończyć ”. Odświeżenie infrastruktury było dla nich bardzo pomocne, a teraz mogą ją monitorować i dostrzegać wszelkie problemy ”.
Zmienia się również charakter umów dotyczących przebudowy centrum danych. Organizacje kładą większy nacisk i większą otwartość na znajdowanie partnerów, którzy pomogą im opracować strategie, mówi Thompson, zauważając, że w przeszłości zespoły centrów danych NHS często miały stosunkowo słabe zasoby i informacje – co sugeruje, że możliwa jest większa transformacja dzięki wskazówkom.
„Uruchamiamy kolejne centrum danych dla szpitala w Lincolnshire i mamy przed sobą kolejne, które może być prefabrykowane” – mówi. „Wszyscy mają jakiś element usług w chmurze, czyli chmurę hybrydową i lokalną”.
Projekty modernizacyjne polegające na wdrażaniu infrastruktury konwergentnej mogą obniżyć całkowity koszt posiadania (TCO), uwalniając zasoby w celu zwiększenia wydajności i produktywności – w tym coraz bardziej opartych na danych spostrzeżeń, które usprawniają świadczenie opieki zdrowotnej w przyszłości. Wstępnie skonfigurowane systemy infrastruktury konwergentnej również mogą być szybciej wdrażane.
Poziom inwestycji w centra danych NHS pozostaje zdrowy
Ensono, partner VMware i specjalista ds. Infrastruktury, potwierdza, że ciągłe inwestycje NHS można ulepszyć dzięki infrastrukturze definiowanej programowo, która zazwyczaj może dotyczyć wykorzystania hybrydowego IT.
Simon Ratcliffe, główny konsultant w Ensono, mówi, że w grudniu 2020 roku firma otrzymała kontrakt na budowę nowego platforma danych wspierająca dążenie University Hospitals Birmingham NHS Foundation Trust do poprawy opieki doraźnej.
Świadczy to o nowym spojrzeniu na wspieranie stopniowych ulepszeń w poszczególnych projektach NHS, które umożliwiają transformację – między innymi poprzez modernizację infrastruktury.
„Za każdym razem, gdy słyszałeś o projekcie NHS, był to duży integrator systemów [SI] otrzymując 15-letni projekt o wartości 300 milionów funtów ”, mówi Ratcliffe. „W Birmingham widać zmianę, która, co dziwne, jest napędzana przez infrastrukturę. Możemy trochę spróbować, być zwinni i iteracyjni ”.
Wydaje się, że Covid-19 przyspiesza nacisk, aby przyjrzeć się temu, co pomoże zbudować lepszy system opieki zdrowotnej, co oznacza możliwość pracy z wieloma źródłami danych w celu uzyskania maksymalnych korzyści w punkcie końcowym, mówi.
Zwraca uwagę, że kiedy NHS może rozwinąć lepszą infrastrukturę centrum danych, może to pomóc jej wyprzedzić potrzeby i nadążyć za przyszłym popytem.
Właściwa selekcja lub segregacja wszystkich danych w miarę ich tworzenia i przesyłania przez jedną lub więcej organizacji opieki zdrowotnej sprawia, że wymiana przydatnych informacji między publicznymi organami opieki zdrowotnej a prywatnymi aptekami lub podobnymi aptekami staje się coraz bardziej możliwa, mówi Ratcliffe.
„Covid i tak przyspieszył wiele zmian, ogólnie w technologii, i absolutnie w ramach NHS– dodaje. „Myślę, że zmienił się sposób myślenia. Analogia, której mógłbym użyć, jest taka, że coraz lepiej identyfikujemy przyczyny, a nie tylko widzimy objawy. Przekształcanie danych w informacje pomaga to osiągnąć, a do tego potrzebna jest infrastruktura ”.
Ratcliffe sugeruje odejście od podejścia odgórnego w całym NHS IT, uznając korzystną modułowość, która umożliwia jednostkom roboczym, takim jak szpitale lub trusty, zwiększenie elastyczności – całości, która jest większa niż suma jej części.
Mówi, że NHS Digital, cyfrowe ramię NHS, częściowo odniosło sukces w odejściu od bardziej tradycyjnego podejścia „dowodzenia i kontroli”, kładąc większy nacisk na wzmocnienie pozycji klinicystów i poszczególnych organów opieki zdrowotnej, dla których pracują.
„To zdumiewające, co przyniesie kryzys” – mówi Ratcliffe, wskazując na szybko rozwijające się szczepienia przeciwko koronawirusowi prowadzone przez NHS w całej Anglii. „Tak naprawdę nie było wcześniej reguł, ale nawyki, które stały się regułami przez powtórzenie. Naprawdę nie sądzę, żebyśmy nagle wszyscy odeszli: „ojej, musimy wrócić do normalności” albo – „normalność” już nie istnieje ”.
NHS była w stanie posunąć się naprzód – na przykład w zakresie wprowadzenia szczepionki Covid-19 i, w mniejszym stopniu, w śledzeniu kontaktów – w sposób, w jaki szefowa NHS Digital Sarah Wilkinson przyznał w prezentacji IBM, „Nikt by nie pomyślał, że to możliwe”.
Ratcliffe mówi, że bardziej produktywne świadczenia mogą obejmować dzielenie zasobów według chorób lub dyscypliny, w poziomie lub w pionie, zamiast w ramach NHS lub nawet zaufania.
Zapewnianie usług, danych lub obiektów w zwinny sposób, który można wybrać, powiedzmy, z sieci, może sprzyjać nowym sposobom wglądu w dane i leczenia ludzi w oparciu o dokładniejsze zrozumienie tego, jak dana choroba może wpływać na poszczególne osoby – mówi. .
Może również dotyczyć rozbicia silosów danych, aby uzyskać jeden widok pacjenta, jak zasugerował Gregg Pessin, analityk firmy Gartner w Computer Weekly.
Ratcliffe zauważa, że korzystanie z niezliczonych dostawców rozwiązań, oprogramowania i sprzętu, nie tylko informatyki, ale także specjalistycznej technologii medycznej i laboratoryjnej, dodaje nieprzejrzystości już złożonej sieci organizacji NHS. Jednak postępy są dokonywane w takich obszarach, jak większa interoperacyjność zestawów poprzez włączenie IP oprzyrządowania medycznego w celu ujednolicenia połączeń oraz dodawanie warstw obliczeń mgły i bramek.
Ostatecznie takie posunięcia mogą poprzedzać dążenie do pełnej abstrakcji warstwy oprogramowania.
Zaplanuj długoterminową transformację
Organizacje NHS opracowują własne strategie cyfrowe zgodne z oficjalnymi Plan długoterminowy NHS i wytyczne dotyczące transformacji cyfrowej. Chociaż niektóre cele NHS, na przykład na temat zdrowia psychicznego, są pomijane z powodu Covid-19, w innych przypadkach pandemia przyspieszyła zmiany.
Nie określając stopnia konwergencji, mapy drogowe infrastruktury zazwyczaj obejmują zwiększoną wirtualizację i inicjatywy dotyczące publicznych usług cyfrowych, a także aplikacje zapewniające korzyści w zakresie współpracy, w tym możliwości zdalnego i mobilnego zarządzania.
Louise Fellows, starszy dyrektor sektora publicznego w Softcat, potwierdza, że dostawca rozwiązań i infrastruktury obserwuje ciągłe inwestycje NHS w projekty związane z centrami danych, ale ostrzega, że maksymalne wykorzystanie tego w złożonym NHS pozostaje trudne.
„W całym kraju klienci NHS, z którymi współpracujemy, są na różnych poziomach zaawansowania i możliwości informatycznych” – mówi. „Musimy uzyskać strukturę bezpośrednio od centrum, niezależnie od tego, czy chodzi o zrozumienie wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, zasad, czy też przepływ funduszy. Potrzebują zdolności, aby być w stanie dotrzeć do tego punktu odniesienia.
„W niektórych częściach kraju wciąż może znajdować się centrum danych w korytarzu. Następnie udajesz się do innego funduszu, w którym są tak zaawansowani ”.
Wiele podmiotów może nie być w stanie migrować do infrastruktury konwergentnej w tym roku lub przez jakiś czas. Jednak z biegiem czasu nastąpi transformacja cyfrowa, a zmiana będzie wspierać na przykład większe wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego z obsługą internetu rzeczy.
Stypendyści sugerują, że część NHS może nadal potrzebować rozwinięcia wystarczającej mentalności dostawcy rozwiązań, aby wyjść poza „utrzymywanie włączonego światła”. Ma to sens – ponieważ zaawansowane strategie konwergencji zazwyczaj wymagają, aby organizacja w pełni zrozumiała, co już ma w zakresie infrastruktury, całego stosu i co można osiągnąć – zwłaszcza w przypadku starszych aplikacji.
Z NHS England skontaktowano się w celu skomentowania planów transformacji cyfrowej, ale nie udzielił on odpowiedzi w momencie pisania tego tekstu.