Pomimo gwałtownego spadku, wolumeny przesyłek pozostaną powyżej poziomów sprzed pandemii, chociaż rynek będzie nadal zmagać się z trudnościami makroekonomicznymi, nadmiernymi zapasami w kanałach i wysokim poziomem nasycenia. Oczekuje się, że rynek komputerów osobistych będzie radził sobie lepiej niż tabletów ze złożoną roczną stopą wzrostu (CAGR) nieco ponad 1% oczekiwaną w pięcioletniej prognozie, oczekuje się, że CAGR tabletów wyniesie -1,7% w tym samym okresie.
„Rzeczywistość jest taka, że zarówno producenci komputerów osobistych, jak i tabletów będą mieli trudności w nadchodzących miesiącach, ponieważ spodziewany jest nie tylko spadek wolumenów, ale także średnie ceny sprzedaży” – powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers. „Nadmiar zapasów w najbliższym czasie zmusza producentów OEM i kanały sprzedaży do znacznych rabatów na produkty i tak długo, jak będzie trwało spowolnienie gospodarcze, asortyment produktów będzie również przesuwał się z segmentu premium na produkty średniej klasy”.
Bieżące przeciwności makroekonomiczne mają wpływ na wszystkie segmenty rynku, ale najbardziej odczuwają to konsumenci. IDC obniżyło swoją prognozę dla rynku konsumenckiego, edukacyjnego i komercyjnego w 2023 r., ale spodziewa się silnego cyklu odświeżania komputerów komercyjnych w 2024 r.
„Patrząc w przyszłość, czas ożywienia makroekonomicznego może dobrze współgrać z innymi silnymi czynnikami rynkowymi” — zauważył Linn Huang, wiceprezes ds. badań w dziale urządzeń i wyświetlaczy w IDC. „Migracja systemu Windows 11 w połączeniu z kolejnymi ważnymi cyklami edukacji i odświeżania domów powinna napędzać wzrost od 2024 r. do końca prognozy”.