Nowa zasada wymaganie od wszystkich pojazdów automatycznego hamowania awaryjnego jest „wadliwe” i powinno zostać uchylone, nowy pozew złożone przez główną grupę lobbingową branży motoryzacyjnej.
Pozew został wniesiony do Sądu Apelacyjnego Stanów Zjednoczonych dla obwodu DC przez Alliance of Automotive Innovation, który reprezentuje większość głównych producentów samochodów, w tym Ford, General Motors, Stellantis, Hyundai, Volkswagen i Toyota. Grupa zwraca się do sądu o uchylenie nowego przepisu, który został ukończony w zeszłym roku i wymaga, aby wszystkie pojazdy były wyposażone w automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB) do 2029 r.
Ale po sfinalizowaniu reguły sojusz zwrócił się do NHTSA o „ponowne rozpatrzenie” tej sprawyargumentując, że obecna technologia jest niewystarczająca, aby spełnić wysokie standardy określone w rozporządzeniu. Grupa twierdziła również, że jej sugestie zostały odrzucone w procesie stanowienia przepisów i nalegała, aby NHTSA ponownie rozważyła kilka kluczowych przepisów, aby ułatwić ich osiągnięcie w docelowym terminie.
Jednak NHTSA odrzuciła petycję grupy, stwierdzając, że wymagania są „praktyczne” i że ogólnym celem jest „zmuszenie” branży do przyjęcia nowej technologii, aby osiągnąć cele, jakim jest ratowanie życia i zapobieganie obrażeniom.
„NHTSA przyznała, że ostateczną zasadą jest wymuszanie technologii”
„NHTSA przyznała, że ostateczną zasadą jest wymuszanie technologii” – podała agencja w swojej odpowiedzi”, „ale podkreślił, że norma jest wykonalna i żaden pojedynczy obecnie pojazd nie musi spełniać wszystkich wymagań, aby FMVSS można było uznać za wykonalny w świetle ustawy o bezpieczeństwie”.
Sojusz samochodowy twierdzi, że przez lata wydał „ponad miliard dolarów” na rozwój AEB, ale nie chce, aby ten pozew był interpretowany jako sprzeciw wobec jego własnej technologii.
„To postępowanie sądowe prowadzone przez Alliance for Automotive Innovation nie powinien należy interpretować jako sprzeciw wobec AEB, brak zaufania do technologii lub sprzeciw wobec jak najszerszego wdrożenia AEB we flocie pojazdów USA.” – podaje grupa w komunikacie prasowym. „W niniejszym postępowaniu sądowym chodzi raczej o zapewnienie przepisu, który maksymalizuje bezpieczeństwo kierowców i pieszych oraz jest technologicznie wykonalny”.
Ale zwolennicy bezpieczeństwa tego nie kupują.
„Przepis AEB to najbardziej wpływowe rozporządzenie dotyczące bezpieczeństwa drogowego wydane od lat” – stwierdziła w oświadczeniu Cathy Chase, prezes Advocates for Highway and Auto Safety. „Biorąc pod uwagę, że produkcja samochodów to największy sektor produkcyjny w Ameryce, zatrudnia 10 milionów Amerykanów, generuje pięć procent amerykańskiego PKB i wnosi do gospodarki 1 bilion dolarów rocznie, niezwykłe jest to, że nie będzie on w stanie spełnić wymogów określonych w AEB Rule do września 2029 r. .”