Mając tylko kilka minut i dostęp do YouTube, możesz teraz sprawić, że SpongeBob SquarePants zaśpiewa Twoją ulubioną piosenkę Taylor Swift. Lub spraw, by Taylor Swift zaśpiewała Twoją ulubioną piosenkę Drake’a. Albo spraw, żeby Drake śpiewał twój piosenka. Okładki AI i oryginały wygenerowane przez AI nagle pojawiają się w Internecie do tego stopnia, że nawet zagorzali fani nie wiedzą co to jest prawdziwy wyciek, a co generowany. To skomplikowane bałagan etyczny i prawny i sprawia, że bycie fanem muzyki jest jeszcze dziwniejsze niż kiedykolwiek.
To dopiero początek możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie tworzenia muzyki. Istnieją narzędzia takie jak Suno i Soundful, które mogą stworzyć rzekomo oryginalną piosenkę w oparciu wyłącznie o zachętę tekstową; platformy takie jak Magenta i BeatBot, które mogą generować bity i instrumenty w ciągu zaledwie kilku sekund; oraz wtyczki, takie jak Izotope Neutron, które mogą bez żadnego wysiłku oczyścić, wymieszać i poprawić jakość Twojej ścieżki. Przewiń trochę do przodu, a sztuczna inteligencja może być zaangażowana w każdą część procesu muzycznego.
Dla drugi odcinek w naszym Vergecast serial o sztucznej inteligencjiwiedzieliśmy, że chcemy zbadać, w jaki sposób muzycy włączają sztuczną inteligencję do swoich procesów i gdzie mogą to zrobić w przyszłości. Pozyskaliśmy więc dwóch ekspertów: Charliego Hardinga, autora tekstów i współgospodarza znakomitego Włączyłem Pop’a podcastI Iana Kimmela, producent i autor tekstów, który pracował nad piosenkami z BTS, Mary J. Blige, Rickiem Rossem, Juice WRLD i wieloma innymi. Kimmel prowadzi także firmę o nazwie Kolektyw Biscuit Head pomaga muzykom przekształcać swoje pomysły i dema w 40 gotowych utworów — czyli dokładnie to, co zaczyna obiecywać wiele narzędzi AI.
Harding i Kimmel postanowili napisać piosenkę, korzystając wyłącznie z narzędzi sztucznej inteligencji, i przyszli do programu, aby opowiedzieć nam, jak sobie poradzili, co wymyślili i co to wszystko oznacza dla ludzi, którzy tworzą i słuchają muzyki. W tym tygodniu w programie debiut (i może łabędzi śpiew) „I Don’t Belong (Intruding Skyscrapers)”.