Prezes Blizzarda o „nowej erze” studia pod Xboxem


Kurz w końcu zaczyna opadać po ogromnym przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft, ale nawet prezes Blizzarda, Mike Ybarra, wciąż nie jest do końca pewien, jak sytuacja zmieni się dla firmy. „Dosłownie nie usiadłem z [Microsoft Gaming CEO] Fil [Spencer] i zapytał: „Więc co to wszystko oznacza?” – opowiada Ybarra Krawędź w wywiadzie.

Ybarra jednak nie wydaje się zmartwiony. W uwagach otwierających piątkowe przemówienie na BlizzConie 2023 Ybarra powiedział, że impreza ta zapoczątkowała „nową erę” dla firmy.

„Myślę, że sposób [Spencer] podejście do budowania zespołów i skupiania się na kulturze oraz zapewniania wolności twórczej zapewni Blizzardowi znacznie większe poczucie bycia niezależnym studiem niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Ybarra. „To właśnie mam na myśli, mówiąc o nowej erze możliwości, wzmocnienia pozycji i służenia graczom jeszcze lepiej niż kiedykolwiek”. (Prawdopodobnie pomocne jest również to, że Ybarra pracował dla Spencera przez osiem lat, zanim dołączył do Blizzarda.)

W tej chwili wszystko toczy się „w zasadzie normalnie” – mówi Ybarra. Spencer i jego zespół odwiedzili niedawno Blizzarda, ale „chodziło nam raczej o spotkanie z ludźmi” – mówi Ybarra. „Nie chcieli rozmawiać o interesach”. Wygląda na to, że wszelkie zmiany wprowadzane przez Microsoft mogą być trochę nie na miejscu; Spencer powiedziała już, że nie spodziewa się żadnych gier Activision Blizzard w ramach Xbox Game Pass do 2024 rokuNa przykład.

Kiedy rozmawialiśmy, Ybarra zastanowił się nad historią Blizzarda, dzieląc ją na trzy fazy:Świat Warcrafta (gry takie jak pierwsze trzy Warcraft tytuły, Diablo I Diablo III StarCraft); Świat Warcrafta (wydany w 2004 r.); a teraz „następny rozdział” jest własnością Microsoftu.

Przedstawienie Chrisa Metzena z Blizzarda Świat Warcraftakolejny dodatek na BlizzConie 2023.
Zdjęcie: Robert Paul dla Blizzard Entertainment

Reklama

Następny rozdział może potoczyć się na wiele sposobów. Blizzard żongluje obecnie wieloma dużymi grami usługowymi na żywo, w tym Diablo IV, Overwatch 2klasyczne i nowoczesne wersje Świat Warcraftaa nawet nowo wprowadzony na rynek Warcraft tytuł mobilny. Diablo IV wydaje się, że znów jest w dobrym miejscu Po potknięcie po starciechwila Overwatch 2 fani wciąż nie mogą się z tym pogodzić ambitny tryb bohatera zostanie złomowany a niektóre potencjalnie duże zmiany Overwatch e-sport. Firma ogłosiła to na BlizzConie trzy Całkiem nowy Świat Warcrafta rozszerzenia pod Baner „Worldsoul Saga”.ale ogłoszenie to przypominało prezentację Disneya dotyczącą nowej fazy Marvela – co nie jest do końca komplementem w czasach, gdy W Marvelu nie jest teraz tak gorąco.

Activision Blizzard, jako firma, ma za sobą kilka burzliwych lat, związanych ze sporami sądowymi w związku z rzekomym kultura molestowanie (który ustępujący dyrektor generalny Bobby Kotick zaprzeczył) I uzwiązkowienie starania. Ybarra, w 2022 rszczegółowo opisał, co firma będzie robić, aby odbudować zaufanie graczy – w tym, że kadra kierownicza i kierownictwo będą oceniani „bezpośrednio w odniesieniu do poprawy kultury”. Blizzard ogłosił niedawno, że zatrudnił Pamelę Burgę jako swoją specjalista ds. globalnej różnorodności, równości i włączenia społecznego.

Ybarra jest przekonany, że Blizzard poradzi sobie ze wszystkim, nad czym pracuje. W piątkowym przemówieniu nie było „niczego, co naszym zdaniem musielibyśmy pokazać [then] zobaczymy za 10 lat, kiedy wyjdzie” – mówi. „To wszystko dzieje się teraz.” Ybarra wie, że gracze mają wysokie oczekiwania. „Gracze nie mają cierpliwości” – mówi. „Każdego dnia, co godzinę, chcą nowych rzeczy. Staramy się reagować w ten sposób, utrzymując poprzeczkę jakości Blizzarda wysoko”.

Blizzard słynie z tworzenia ogromnych gier, które są często aktualizowane przez lata, ale ten model nie jest już tak popularny jak kiedyś; Fortnite twórca Epic Games I Przeznaczenie 2 deweloper Bungie obaj niedawno zwolnili pracowników ze względu na wyzwania biznesowe. Zapytałem, co Blizzard myśli o modelu usługi na żywo.

„Wiemy, że gracze chcą nowej zawartości dosłownie niemal każdego dnia. Jednocześnie do osiągnięcia tego potrzebne są duże zespoły. Trzeba więc na tym zarabiać w odpowiedni sposób. Jednocześnie zawsze mówię zespołom: „Kiedy ktoś wydaje jednego dolara lub grosza w Blizzard, chcę, żeby czuł się po tym dobrze”. Jak dostać się do świata, w którym wiemy, że to zawsze będzie podstawą tego, co robimy?”

Mówi, że zespół zmaga się z pomysłem wydania samodzielnej gry bez aktywnych komponentów. „Chcemy zapewnić graczom większą zawartość w naszych uniwersach. Jednocześnie chcemy mieć pewność, że jesteśmy odpowiedzialni i spełniamy ich oczekiwania. Myślę, że w miarę upływu czasu wciąż dopracowujemy wiele z tych rzeczy. Jednak jest to dla mnie najważniejsza kwestia, gdy będziemy iść dalej.”

Nie boimy się wywracać modeli do góry nogami

Naciskałem go na to – wydaje mi się, że wypuszczenie przez Blizzarda gry, która nie jest usługą na żywo, byłoby wielką sprawą. „Nie boimy się tworzyć nowych adresów IP” – mówi. „Nie boimy się wywracać modeli do góry nogami.” Mówi, że szuka zespołów, które mają pomysł — „może to być ktoś, kto ma pomysł na czterogodzinne lub 400-godzinne doświadczenie” — a w przypadku Blizzarda: „Jestem otwarty na wszystkie te pomysły. ”

To dało mi doskonałą okazję, aby zapytać o niezatytułowaną grę survivalową zapowiedzianą przez Blizzarda w styczniu 2022 r, ale Ybarra nie powiedział zbyt wiele. „Kiedy ta gra będzie gotowa, aby się zaprezentować, ten zespół przyjdzie do mnie i powie, że jesteśmy gotowi”. (Przyznał, że witryna rekrutacyjna uruchomiona przez Blizzarda do gry „przyciągnęła więcej uwagi, niż się spodziewaliśmy”, czego, jak twierdzi, z perspektywy czasu, firma powinna była się spodziewać).

Być może jednak zechcesz przygotować się na więcej gier mobilnych Blizzarda. Firma właśnie wystartowała Warcraft RumbleI Diablo Nieśmiertelny wydaje się sukcesem, gdyż w pierwszym roku zarobił ponad 500 milionów dolarów, według Data.ai. (Chociaż wyobrażam sobie, że firma nie zapomniała Diablo Nieśmiertelnygodne mema ogłoszenie na rok 2019.) „Komórka mobilna to dla nas obszar szybkiego rozwoju” – mówi. „Chciałbym wszędzie mieć nasze adresy IP”.

Ybarra nie miał nic do powiedzenia na temat tego, czy i kiedy większość gier Blizzarda powróci do Chin po zamknięto je w kraju w styczniu. „W Chinach są miliony graczy, którzy kochają gry Blizzarda i wszyscy w Blizzard chcemy mieć pewność, że będą mogli grać w nasze gry” – mówi Ybarra. „Jesteśmy firmą o zasięgu ogólnoświatowym. Chcę, abyśmy byli w każdym kraju na świecie, łącznie z Chinami. Zatem w miarę postępów ocenimy to i zobaczymy, co się stanie. ”

A jeśli liczyłeś na wieści nt StarCraft, niestety, Ybarra nie miał nic do powiedzenia na temat tego serialu – mimo że Spencer podała go na scenie podczas piątkowego przemówienia. „StarCraft to coś, co kochamy” – mówi Ybarra. „Słyszymy opinie graczy na ten temat. Ale na razie nie rozmawiamy o niczym.”



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Recenzja Belkin SoundForm Isolate: słuchawki z redukcją szumów dla osób z ograniczonym budżetem

Na Targi CES 2025firma Belkin rozpoczęła wysyłkę swojego nowego urządzenia Izolat SoundForm słuchawki. To pierwsze bezprzewodowe słuchawki z aktywną redukcją szumów opracowane przez...

Oracle i Microsoft są podobno w rozmowach o przejęcie Tiktok

Oracle i grupa inwestorów, w tym Microsoft, rozmawiają o globalnych operacjach Tiktok, Raporty NPR. Umowa, którą podobno negocjuje Biały Dom, widzi, że BYEDANCE...

Gurman: W przyszłym tygodniu w sklepach Apple Store odbędą się „aktualizacje marketingowe”.

Jak wynika z tweeta z Mark Gurman z Bloombergaw przyszłym tygodniu Apple przeprowadzi w swoich sklepach detalicznych „aktualizacje dotyczące marketingu towarów/marketingu podłogowego”. Chociaż...
Advertisment