Ruch na rzecz prawa do naprawy odniósł wczoraj znaczące zwycięstwo, ponieważ ustawa stanu Maine dotycząca praw do naprawy samochodów zdobyła ponad 84% poparcia społecznego, według Ballotpedii nieoficjalny bilans. Jak 404 Mediów zgłoszonew pytaniu 4 zadano pytanie, czy wyborcy chcą, aby producenci samochodów umożliwili właścicielom i preferowanym przez nich mechanikom dostęp do systemów diagnostycznych ich samochodów. Wyborcy powiedzieli, że tak.
Jedno z wyjątków w prawie stanu Maine pozwala producentom samochodów oferować bezpieczny portal, na którym właściciele i niezależni mechanicy mogą sprawdzić, jak zresetować zabezpieczenia samochodu, zamiast publikować te informacje. The wymaga prawo aby producenci samochodów ujednolicili nieograniczony „dostęp do pokładowych systemów diagnostycznych wszystkich pojazdów silnikowych” dla właścicieli i niezależnych mechaników.
Istnieje bardziej szczegółowy język dotyczący pojazdów ciężkich, taki jak wymóg, aby producenci samochodów sprzedawali narzędzia i części do pojazdów z 2002 r., które ważą ponad 14 000 funtów, oraz wymóg dotyczący „zawiadomienia o systemie telematycznym pojazdów silnikowych” dla nabywców samochodów, wyjaśniającego, w jaki sposób dostęp do dane samochodu działają.
Producenci mogliby wymagać autoryzacji dostępu do systemów diagnostycznych, ale wyłącznie w ramach standardowej procedury zatwierdzonej przez zewnętrzny panel przedstawicieli branży, składający się z producentów samochodów, niezależnych warsztatów naprawczych, producentów części zamiennych i innych.
Szef projektu prawa do naprawy USPIRG, grupy praw konsumentów, Nathan Proctor, powiedział Do 404 Mediów że ludzie popierają prawo do naprawy, „ponieważ jest to zdrowy rozsądek – przynajmniej dla tych, którzy nie są producentami”. – powiedział Tim Winkeler, który prowadzi VIP Tire and Service w Auburn w stanie Maine Centrum Wiadomości Maine że głosowanie pozwoli rodzinom ze stanu Maine „polegać na lokalnym warsztacie naprawczym, który zna ich i ich pojazd”.