Praktyczne: w świecie niepewności CarPlay dwuekranowy interfejs Polestar 2 błyszczy


W tej chwili pojawia się wiele pytań dotyczących przyszłości CarPlay. Apple zaprezentowało zupełnie nowość Doświadczenia CarPlay na WWDC 2022 ale od tego czasu nie przekazał nam ani jednej aktualizacji. GM, tymczasem, niedawno ogłosiło to decyzja o rezygnacji ze wsparcia CarPlay we wszystkich przyszłych pojazdach elektrycznych.

Powiedziawszy to, w ekosystemie CarPlay wciąż są jasne punkty, a ostatnio miałem okazję spędzić trochę czasu z jednym z nich: implementacją CarPlay z dwoma ekranami w Polestar 2. Nie jest to CarPlay „nowej generacji”, ale w tej chwili jest mu najbliższy.

Funkcja CarPlay na dwóch ekranach Polestar

Uwaga dodatkowa: Wypożyczyłem Polestar 2 za pośrednictwem Hertz, gdy byłem w Cupertino na imprezie Apple iPhone 15 w zeszłym tygodniu. W ciągu ostatniego roku wynajmowałem Tesle za pośrednictwem firmy Hertz kilka razy, ale to było moje pierwsze doświadczenie z wynajmowaniem innego pojazdu elektrycznego. Ogólnie rzecz biorąc, było to solidne doświadczenie, samochód był naładowany w 98%, a nie jeździłem zbyt dużo, więc mogłem go zwrócić bez ponownego ładowania.

Jabłko pierwsze dodane wsparcie dla dwuekranowej CarPlay w 2019 r., co umożliwi producentom samochodów rozszerzenie interfejsu CarPlay na wyświetlacze zestawu wskaźników. Wdrożenie tej funkcji, podobnie jak większości funkcji CarPlay, było powolne. Przez lata korzystałem z CarPlay w wielu różnych samochodach, ale dopiero gdy pojechałem Polestarem 2, mogłem wypróbować funkcję CarPlay na dwóch ekranach.

Polestar w ogóle nie obsługiwał CarPlay, kiedy wypuszczono pierwsze samochody, ale dodał obsługę już w lipcu 2022 r. Warto zauważyć, że system informacyjno-rozrywkowy Polestar jest obsługiwany przez platformę systemu operacyjnego Google Android Automotive, do której producenci samochodów mogą swobodnie dodawać obsługę Android Auto i CarPlay.

Reklama

Tymczasem GM korzysta z Android Automotive do obsługi systemów informacyjno-rozrywkowych w swoich nadchodzących pojazdach elektrycznych. Chociaż więc technicznie możliwe byłoby, aby GM obsługiwał także CarPlay (jak pokazuje Polestar), jednak zdecydował się tego nie robić. Być może powinieneś wziąć to pod uwagę przy swojej następnej decyzji o zakupie samochodu.

Tak czy inaczej, wracamy do czegoś nieco weselszego. Polestar wraz ze swoją spółką-matką Volvo zaktualizowały swoje wdrożenie CarPlay w czerwcu, aby dodać obsługa CarPlay na dwóch ekranach. Powoduje to rozszerzenie interfejsu CarPlay na drugi wyświetlacz w Polestar 2, czyli zestaw wskaźników za kierownicą.

Po zainicjowaniu nawigacji za pomocą Apple Maps za pośrednictwem CarPlay nawigacja pojawia się z niewiarygodną pełną i bogatą szczegółowością bezpośrednio za kierownicą. Obejmuje to informacje o trasie, szacowany czas przybycia i szczegółowe instrukcje. Natywny interfejs Polestar znajduje się w dolnej części ekranu i wyświetla prędkościomierz, licznik przebiegu, funkcje wspomagania kierowcy oraz aktualny poziom naładowania baterii.

Grafika zastosowana w interfejsie drugiego ekranu CarPlay w Polestar 2 jest oszałamiająca. Otrzymujesz pełny i bogaty interfejs Apple Maps z punktami orientacyjnymi i interfejsami 3D. Oczywiście częściowo jest to spowodowane tym, że Apple spędza dużo czasu na sprawdzaniu, czy interfejs Apple Maps działa doskonały wokół swojej siedziby.

Jeśli nie masz włączonej nawigacji Apple Maps, wyświetlacz kierowcy Polestar 2 powraca do natywnego interfejsu map. Dopiero po rozpoczęciu nawigacji CarPlay przejmuje kontrolę nad tym wyświetlaczem. Chciałbym, żeby Polestar to zmienił, ponieważ byłoby miło mieć Apple Maps na tym wyświetlaczu przez cały czas.

Interfejs Apple Maps wyświetlany na wyświetlaczu kierowcy również jest zawsze w trybie ciemnym. W praktyce nie wydawało mi się to wielkim problemem, ale opcja trybu oświetlenia byłaby miłym dodatkiem. Chciałbym też, aby Polestar rozszerzył CarPlay na dwa ekrany, aby wyświetlać takie rzeczy, jak Apple Music i inne informacje o Teraz odtwarzane.

Obecność CarPlay na wyświetlaczu kierowcy zwalnia wyświetlacz w konsoli środkowej, umożliwiając korzystanie z innych aplikacji w ramach CarPlay, a także w natywnym oprogramowaniu informacyjno-rozrywkowym Polestar. Uważam, że jest to najbardziej przydatne w przypadku korzystania z trybu pełnoekranowego w odtwarzaczu podcastów, takim jak Overcast lub Apple Podcasts, lub w Apple Music.

Kiedy opublikowałem post o tym doświadczeniu na Twitterze (obecnie znanym jako „X”), niektóre osoby kwestionowały aspekty bezpieczeństwa tego interfejsu CarPlay. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​posiadanie nawigacji CarPlay bezpośrednio za kierownicą faktycznie znacząco poprawiło bezpieczeństwo. Zauważyłem, że mogę zwracać większą uwagę na drogę, co było krytyczne podczas jazdy w mieście, którego nie znam zbyt dobrze. Kalifornia ma ich trochę bardzo dziwne wzorce ruchu.

Inne przypadkowe przemyślenia na temat Polestar 2:

  • Polestar nie obsługuje bezprzewodowej funkcji CarPlay, dlatego za każdym razem konieczne będzie ręczne podłączenie telefonu.
  • Poza CarPlay stwierdziłem, że oprogramowanie Polestar jest raczej przyziemne i opóźnione. Nie wróży to dobrze innym firmom, takim jak GM, które rezygnują z CarPlay na rzecz własnych systemów.
  • Wygląd zewnętrzny nie ma o czym pisać. Jeśli szukasz pojazdu elektrycznego, który nie będzie rzucał się w oczy i będzie pasował do wielu samochodów ICE na drogach, Polestar 2 jest dla Ciebie.
  • Wnętrze Polestara 2 jest bardzo, bardzo ciasne. Jest tam duża konsola środkowa, która naprawdę zajmuje przestrzeń na nogi po stronie kierowcy.
  • Ale powiedziawszy to… niewielkie rozmiary Polestara 2 oznaczają, że jest zwinny i przyjemny w prowadzeniu.

W świecie, w którym przyszłość CarPlay wydaje się niejasna, wdrożenie przez Polestar (i Volvo) CarPlay z dwoma ekranami jest jasnym punktem. Pokazuje, że korzystanie z CarPlay może zostać znacznie ulepszone, nawet przy obsłudze funkcji, które po raz pierwszy zaprezentowano w 2019 roku.

BMW to kolejny producent samochodów, który również obsługuje funkcję CarPlay z dwoma ekranami, ale poza tym nie znam żadnych opcji poza Volvo i Polestar.

Apple obiecał, że nowa generacja CarPlay, która dodatkowo rozszerza CarPlay o takie elementy, jak klimatyzacja, prędkościomierze, zestawy wskaźników i inne, zadebiutuje w samochodach jeszcze w tym roku. Czas pokaże, czy rzeczywiście tak się stanie, ale z każdym dniem mój optymizm staje się coraz mniej optymistyczny.

Podążaj za Chancem: Wątki, Świergot, InstagramaI Mastodont.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

EVGA wyprodukowała sklasyfikowaną płytę główną AMD X670E, prototyp kosztuje na aukcji 1300 dolarów

Firma EVGA zaprojektowała płytę główną z chipsetem AMD X670E dla segmentu entuzjastów dla platformy Socket AM5, która nigdy nie trafiła na rynek masowy....

Wydarzenie Pokémon Go „Spelunker’s Cove” i zadania badawcze w określonym czasie

PokemonGo organizuje wydarzenie Pokémon typu wodnego i skalnego o nazwie „Zatoka Spelunkera” zbiegło się z Pokémon Go Fest: Madrid. ...

Intel identyfikuje główną przyczynę problemów ze stabilnością jeziora Raptor w wadliwym algorytmie mikrokodu eTVB

Firma Intel zidentyfikowała główną przyczynę problemów ze stabilnością obserwowanych w niektórych wysokiej klasy modelach procesorów Core „Raptor Lake” 13. i 14. generacji, które...
Advertisment