Pracownicy w zakładzie naprawczym używanym przez Apple porównują warunki do warsztatów


Pracownicy w zakładzie w Houston w Teksasie, który zajmuje się naprawami dla Apple, Dell i Lenovo podobno mówią, że pracują w warunkach „sweatshop”, według opowieści z Wtajemniczony. Toalety pracowników są podobno niehigieniczne i niewystarczające, mówią, że nie mają klimatyzacji, a ich płaca jest niska w CSAT Solutions, firmie, która działa jako partner naprawczy dla firm technologicznych, takich jak Apple.

W raporcie, który jest warte przeczytania w całości, pracownicy podobno twierdzą również, że nie ma wystarczającej liczby łazienek lub miejsc parkingowych dla takiej liczby pracowników, a nie wolno im korzystać z telefonów podczas pracy, nawet w nagłych wypadkach rodzinnych lub osobistych. Jeden pracownik powiedział Wtajemniczony że rzuciła pracę, aby odkryć, że jej syn został zabrany do szpitala po tym, jak został poparzony.

Według doniesień, rzekome warunki pracy w CSAT zaskoczyły niektórych pracowników Wtajemniczony, ponieważ oczekiwali środowiska odzwierciedlającego prestiż marki Apple. Zamiast tego podobno mieli do czynienia z limitami, które były trudne do spełnienia, a płace wahały się od 12 do 14 dolarów za godzinę, przy niewielkiej nadziei na podwyżki lub awanse. Niektórzy pracownicy powiedzieli Wtajemniczony że musieli pracować 60 godzin tygodniowo, żeby związać koniec z końcem.

Firma CSAT Solutions nie skomentowała od razu odpowiedzi na przesłane zapytanie e-mailem od Pogranicze. Przedstawiciele CSAT powiedzieli Wtajemniczony że firma ma wysokie standardy w miejscu pracy i że bada skargi pracowników. W oświadczeniu do Pogranicze, który można przeczytać w całości poniżej, Apple powiedział, że będzie badać zarzuty i że jego celem jest „upewnienie się, że wszyscy w [its] łańcuch dostaw jest chroniony i traktowany z godnością i szacunkiem.” Dell i Lenovo nie odpowiedziały od razu na prośbę o komentarz.

Według Wtajemniczony, pracownicy czuli się tak, jakby ich wcześniejsze obawy i raporty do kierownictwa zostały zignorowane. Apple powiedział Pogranicze że w ostatnich latach wielokrotnie oceniał lokalizację CSAT w Houston, ale nie omawiał swoich ustaleń.

Jednak praktyka polegająca na odwiedzaniu i kontrolowaniu obiektów dostawców przez Apple wydaje się być rutyną (PDF) do tego stopnia, że ​​dostawcy będą mogli namalować siebie w bardziej pozytywnym świetle. WtajemniczonyRaport zawiera historie wielu pracowników o poproszeniu o wykonanie pracy w sposób bardziej formalny, gdy w pobliżu byli audytorzy Apple.

Reklama

Apple powiedział Pogranicze że ma najwyższe standardy w branży i ma stronę na swojej stronie internetowej poświęcony mówieniu o odpowiedzialności dostawcy. Mimo to dostawcy firmy spotkali się z oskarżeniami o złe warunki pracy w fabryce, z trzema historiami na temat praca przymusowa, naruszenia prawa pracy (gdzie Apple rzekomo przymknął oko) i protesty obniżek płac wychodzi tylko w grudniu 2020 roku. Ostatnio pojawiła się również kwestia własnych pracowników Apple walka o możliwość pracy zdalnej.

ten Wtajemniczony Raport budzi również obawy dotyczące korzystania przez CSAT z agencji pracy tymczasowej do zatrudniania pracowników. . Według Kodeks postępowania i standardy odpowiedzialności dostawców Apple (PDF), jej standardy dotyczą również podwykonawców, a dostawcy Apple są odpowiedzialni za zapewnienie, że firmy, które zatrudniają, również przestrzegają tych wymogów. Odpowiedzialność nie jest jednak tylko po stronie Apple — według Wtajemniczony, CSAT działa również dla firm Dell i Lenovo. W szczególności często pojawia się logo firmy Dell w filmie promocyjnym na stronie CSAT.

Opinie pracowników dotyczące rozwiązań CSAT w witrynach takich jak Rzeczywiście oraz Szklane drzwi powtórz niektóre z obaw podniesionych przez Wtajemniczony, z wieloma porównywanie warunków pracy do warsztatów, ostrzegając potencjalnych pracowników o niska płacai wyrażanie niezadowolenia z godziny pracy oraz kwoty. Kilka recenzji potwierdza również twierdzenia dotyczące czystości i dostępności łazienek, ciepła i zepsutych klimatyzatorów, a także surowych zasad braku telefonów komórkowych. Istnieje również sporo pozytywnych recenzji, ale wiele z nich pochodzi od pracowników nie zajmujących się naprawami.

W ogłoszeniu o pracę na stanowisko technika naprawy komputerów w CSAT, zamieszczonym na stronie internetowej firmy, czytamy, że kandydaci muszą chcieć pracować w godzinach nadliczbowych, nie mówiąc, ile. Standardy Apple (PDF) stwierdzają, że tygodnie pracy muszą być ograniczone do 60 godzin, w tym nadgodziny.

Oferta pracy ze strony internetowej CSAT.

Oto pełne oświadczenie Apple:

Utrzymujemy najwyższe standardy w branży i regularnie oceniamy naszych dostawców pod kątem zgodności. W ostatnich latach przeprowadziliśmy trzy oceny w CSAT w Houston, a członkowie Apple regularnie odwiedzają tę witrynę. Traktujemy wszystkie zarzuty poważnie i przeprowadzimy dochodzenie. Jak zawsze skupiamy się na zapewnieniu, że wszyscy w naszym łańcuchu dostaw są chronieni i traktowani z godnością i szacunkiem.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Alternatywna usługa Post News na Twitterze zostanie wyłączona

Wiadomości pocztowe, A Pojawiła się alternatywa dla Twittera po przejęciu Elona Muska zostaje zamknięty. Noam Bardin, założyciel platformy i były dyrektor generalny...

Provenance pojawi się w App Store z emulacją PlayStation

Na początku tego miesiąca Apple zaskoczył wszystkich zmianą w wytycznych App Store, która pozwala teraz na korzystanie z aplikacji emulujących konsole do gier...

Może jednak wcale nie chcę Robota Rosey

Jako dziecko lat 80. moje postrzeganie inteligentnego domu zostało zdominowane przez myśl, że pewnego dnia po naszych domach wszyscy będziemy mieć roboty w...
Advertisment