Pracownicy studia World of Warcraft Proletariat wycofują petycję związkową


Gdy dwa związki zawodowe pod Activision Blizzard posuwają się naprzód w negocjacjach kontraktowych, trzecie studio zależne zaczęło się organizować. Pracownicy z siedzibą w Bostonie Świat Warcrafta próbowało wspierać studio Proletariat uzwiązkowić w ramach Communications Workers of America, tak jak Oprogramowanie Raven oraz Blizzard Albany przed nimi. Pracownicy ogłosili swoją petycję pod koniec grudnia, ale wycofali ją we wtorek.

Przedstawiciel Communications Workers of America wydał następujące oświadczenie:

CWA wycofało wniosek o wybór reprezentacji w studiu Proletariat firmy Activision Blizzard. Niestety, dyrektor generalny Proletariatu, Seth Sivak, zdecydował się pójść w ślady Activision Blizzard i odpowiedział na pragnienie robotników utworzenia związku za pomocą konfrontacyjnej taktyki. Podobnie jak wielu założycieli, potraktował obawy robotników jako osobisty atak i zorganizował serię spotkań, które zdemoralizowały i pozbawiły siły grupę, uniemożliwiając wolne i uczciwe wybory.

Jak widzieliśmy w studiu Zenimax firmy Microsoft, istnieje inna droga naprzód, taka, która wzmacnia pracowników poprzez wolny i uczciwy proces, bez zastraszania i manipulacji ze strony pracodawcy. Będziemy nadal opowiadać się wraz z pracownikami branży gier wideo za lepszymi warunkami pracy, wyższymi standardami i głosem związkowym.

Po wycofaniu petycji robotnicy Proletariatu nie będą głosować w sprawie związku.

Firma Polygon skontaktowała się z Activision Blizzard w celu uzyskania komentarza. W styczniu wiceprezes ds. relacji z mediami, Joe Christinat, powiedział w oświadczeniu, że „niektórzy pracownicy powiedzieli, że czuli presję, by podpisywać karty związkowe, byli nieodpowiednio poinformowani o tym, co podpisują i co to znaczy, kiedy podpisują”.

Dustin Yost, inżynier oprogramowania w Proletariacie, powiedział w oświadczeniu wydanym przez CWA, że pierwotnie większość pracowników popierała związek. Pracownik powiedział kierownictwu, że „spotkania, które przedstawiały rozmowę jako osobistą zdradę”, odbiły się na tym wsparciu. „Chociaż dzisiaj wycofujemy naszą petycję wyborczą związkową i szczerze mamy nadzieję, że kierownictwo nada priorytet obawom, które skłoniły nas do zorganizowania się, nadal uważam, że związek zawodowy jest najlepszym sposobem dla pracowników w naszej branży, aby upewnić się, że nasz głos zostanie wysłuchany” Yost powiedział.

Proletariat Workers Alliance starał się zabezpieczyć obecny płatny plan urlopowy firmy, a także elastyczne opcje zdalne, świadczenia zdrowotne oraz zapewnienie przejrzystości i różnorodności są głównymi priorytetami.

Reklama

„Naszym najwyższym priorytetem pozostają nasi pracownicy i doceniamy wkład, jaki utalentowany zespół Proletariat wniósł od czasu dołączenia do Blizzarda tego lata” – powiedział rzecznik Activision Blizzard w oświadczeniu wydanym firmie Polygon po złożeniu petycji. „Otrzymaliśmy petycję w czasie wakacji i udzielimy odpowiedzi NLRB w przyszłym tygodniu”.

„W Proletariacie i wśród naszych rówieśników z branży wielu z nas kocha swoją pracę” – powiedział starszy inżynier Proletariatu, Yost, w rozmowie z Polygon na początku stycznia, zanim petycja została wycofana. „My w Proletariacie bardzo dbamy o nasz zespół. Chcemy mieć pewność, że mamy prawdziwy głos w naszej przyszłości, aby mieć pozytywny wpływ na naszą firmę z korzyścią dla naszego zespołu, naszej firmy i wszystkich osób, którym podobają się tworzone przez nas treści. Naszym celem jest wzajemne postępowanie”.

Sojusz Robotników Proletariatu miał przejść pod głosowanie w Krajowej Radzie ds. Stosunków Pracy – ten sam proces, który obie Oprogramowanie Raven oraz Związki Blizzard Albany ds. kontroli jakości przeszedł przez. Activision Blizzard zakwestionował wybory w sprawach obu studiów i starał się rozszerzyć proponowaną jednostkę przetargową poza testerów kontroli jakości.

Firmy czasami walczą o zwiększenie rozmiaru jednostki, aby osłabić wysiłki organizacji związkowych, aby zwiększyć prawdopodobieństwo niepowodzenia głosowania związkowego. Jednak orzeczenie NLRB w 2022 r. ułatwiło organizatorom łączenie mniejszych grup w ramach firmy (zwanych mikrojednostkami), co nakłada na firmę obowiązek dostarczenia przytłaczających dowodów na to, że grupa powinna zostać otwarta.

CWA złożyło wiele wniosków niesprawiedliwe skargi pracownicze przeciwko Activision Blizzard za rzekomą taktykę niszczenia związków zawodowych; Przedstawiciele Activision Blizzard zaprzeczyli jakimkolwiek wykroczeniom.

Seth Sivak założył Proletariat w 2012 roku, a studio działało niezależnie, pracując nad grami m.in Przełamywanie czarów oraz StreamLegends dopóki Activision Blizzard nie przejął studia w 2022 roku. Sivak jest obecnie wiceprezesem ds. rozwoju w Blizzard Entertainment, nadzorując bostońskie studio Proletariat, nad którym obecnie pracuje Świat Warcrafta. Allison Brown, programistka zajmująca się testowaniem oprogramowania, powiedziała Polygonowi, że rozmowy związkowe zaczęły się przed przejęciem, ale wokół pogłosek o współpracy z firmą.

„Istniała obawa, że ​​nagle staniemy się częścią większej organizacji, że możemy stracić niektóre rzeczy, które czyniły Proletariat wyjątkowym” – powiedział Brown.

Kontynuowała: „Bez względu na to, jak duże zaufanie mamy do kierownictwa […], Rzeczy mogą się zmienić. Zaczynałem w branży 14 lat temu, zwalniano mnie nie raz. Widziałem, jak świadczenia się zmieniają i pogarszają. Nie ma nad tym kontroli. Ale jeśli negocjujemy wspólnie, jeśli otrzymamy te rzeczy na piśmie, istnieją mechanizmy, które zapewniają, że mamy głos”.

Po ogłoszeniu petycji kierownictwo proletariatu opublikował bloga w którym odmówił uznania związku Proletariatu, zmuszając związek do głosowania z Krajową Radą ds. Stosunków Pracy. Kierownictwo proletariatu określiło firmę jako „prorobotniczą” i zasugerowało, że niektórzy pracownicy mają obawy, dlatego kierownictwo chciało przeprowadzić głosowanie.

Sojusz Robotniczy Proletariatu zakwestionował to, mówiąc, że nieuznawanie większości podpisanych kart związkowych jest antyzwiązkowe. „Ich działania w tym tygodniu były prosto z podręcznika niszczenia związków zawodowych, używanego przez Activision i wielu innych” – napisali pracownicy w oświadczeniu. „Kierownictwo zorganizowało w zeszłym tygodniu w ratuszu spotkanie, które rozczarowało wielu naszych pracowników. Spotkanie było nieodpowiednie ze względu na jego antyzwiązkowy wpływ”.

Robotnicy kontynuowali: „Możemy sami zdecydować, czy chcemy związku. Nie potrzebujemy pomocy kierownictwa. Potrzebujemy — i zasługujemy — na szacunek i neutralność. Chcemy postępować właściwie przez nasz zespół i współpracować z kierownictwem bez sporów. Możemy pomóc uczynić Proletariat najlepszym, jaki może być, wspierając się wzajemnie”.

Reakcja Activision Blizzard na wcześniejsze wysiłki uzwiązkowienia kontrastowała z tzw porozumienie o neutralności pracy. Umowa podpisana z CWA oznacza, że ​​Microsoft nie będzie ingerował w organizację pracy w firmie — ani w obecnych pracowników Microsoftu, ani w pracowników, którzy potencjalnie dołączą do Microsoftu w ramach umowy o wartości 68,7 mld USD do nabycia Activision Blizzard (obecnie podlega pozew Federalnej Komisji Handlu).

To porozumienie zostało przetestowane pod koniec zeszłego roku, kiedy pracownicy kontroli jakości w ZeniMax Media, odpowiedzialni za franczyzy takie jak The Elder Scrolls, Doom i Fallout, ogłosili zamiar zjednoczenia. Microsoft zgodził się uznać związek po szybkim głosowaniu poza NLRB; firma była w stanie ominąć wiele biurokracji dzięki umowie o neutralności. Pracownicy ZeniMax QA głosowali za pomocą związkowych kart autoryzacyjnych i portalu internetowego, gdzie zdecydowana większość robotnicy zadeklarowali poparcie dla związku.

Aktualizacja (9 stycznia): Ta historia została zaktualizowana o komentarz od Activision Blizzard.

Aktualizacja (10 stycznia): W poniedziałek kierownictwo proletariatu opublikował bloga w którym odmówił uznania związku Proletariatu, zmuszając związek do głosowania z Krajową Radą ds. Stosunków Pracy. Kierownictwo proletariatu określiło firmę jako „pro-robotniczą”.

Sojusz Robotniczy Proletariatu zakwestionował to, mówiąc, że nieuznawanie większości podpisanych kart związkowych jest antyzwiązkowe. „Ich działania w tym tygodniu były prosto z podręcznika niszczenia związków zawodowych, używanego przez Activision i wielu innych” – napisali pracownicy w oświadczeniu. „Kierownictwo zorganizowało w zeszłym tygodniu w ratuszu spotkanie, które rozczarowało wielu naszych pracowników. Spotkanie było nieodpowiednie ze względu na jego antyzwiązkowy wpływ”.

Robotnicy kontynuowali: „Możemy sami zdecydować, czy chcemy związku. Nie potrzebujemy pomocy kierownictwa. Potrzebujemy — i zasługujemy — na szacunek i neutralność. Chcemy postępować właściwie przez nasz zespół i współpracować z kierownictwem bez sporów. Możemy pomóc uczynić Proletariat najlepszym, jaki może być, wspierając się wzajemnie”.

Aktualizacja (24 stycznia): Robotnicy w Proletariacie wycofali petycję związkową 24 stycznia. Ta historia została zaktualizowana, aby odzwierciedlić te nowe informacje.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Projektantka kostiumów do Fallouta o tym, dlaczego Ghoul wygląda tak seksownie

Szare napromieniowane ciało ghule w Falloucie stanowi żywe świadectwo okropności postapokaliptycznego świata zniszczone przez wojnę nuklearną. To ma sens, że...

SK hynix wzmacnia przywództwo i partnerstwo w zakresie pamięci AI wraz z gospodarzem sympozjum technologicznego TSMC 2024

SK hynix zaprezentował swoje technologie nowej generacji i wzmocnił kluczowe partnerstwa podczas Sympozjum Technologicznego TSMC 2024, które odbyło się 24 kwietnia w Santa...

Gra planszowa Mandalorian: Adventures będzie zawierała mechanikę zdrajcy

Corey Konieczka, uznany projektant gier planszowych takich jak gry strategiczne Gwiezdne Wojny: Rebelia I Battlestar Galactica: Gra planszowauruchomił w 2021 roku...
Advertisment